Альтернативи не буде: як Google прагне до гегемонії на ринку мобільних ОС. Блог Ніни Глущенко

4 липня 2018, 07:02

Google інвестувала $22 млн у маловідому мобільну операційну систему. Але у неї є всі шанси стати одним зі світових лідерів.

Думка про те, що світ більше не побачить стартапів накшталт Facebook та Google, тому що ті куплять будь-яких потенційних конкурентів раніше, ніж вони виростуть, кілька років тому звучало зухвало і навіть маргинально.

Відео дня

Сьогодні практика покупки перспективних стартапів заради технології, кадрів або просто щоб убити конкурента, стала нормою.

Банки купують фінтех-рішення. Соціальні мережі - мережі поменше або стартапи, які пропонують нові фішечки-рюшечки. Google купує все, що під руку потрапляє, раптом знадобиться (а якщо не знадобилося, можна просто звільнити чверть співробітників або продати комусь ще). Якщо купувати недоцільно або не дають, можна просто інвестувати кошти і збирати плоди з підрісшого городу потенційних конкурентів, і не залишитися за бортом раптом що.

Так, наприклад, нещодавно стало відомо про те, що Google інвестувала $22 млн в компанію KaiOS, розробника однойменної мобільної операційної системи.

KaiOS - не перша спроба створити альтернативну гігантам мобільну операційну систему. Просто інші не мали перспектив, не цікавили гігантів і швидко здулися. Ні в операційки Microsoft, ні у Sailfish OS, ні у Tizen і близько не вийшло підступитися до ринку.

Окей, Microsoft і партнерам вдалося реалізувати 110 млн пристроїв. Це приблизно втричі більше, ніж фічерфонов на KaiOS, які були продані на поточний момент. Але є одна велика різниця.

У Microsoft були великі бюджети, великі партнери з плюс-мінус налагодженими каналами продажів, багато грошей на рекламу і лояльна аудиторія як самої компанії, так і її партнерів (Nokia, наприклад). Тобто у Microsoft були величезні важелі для завоювання ринку. Просто компанія не змогла зайти зверху і перемогти. Вона не зрозуміла потреби.

У KaiOS ситуація діаметрально протилежна. Проект цілиться в саму неплатоспроможну аудиторію, яка не готова платити за смартфон і не дуже розуміє, навіщо їй потрібні всі ці великі сенсорні екрани та інші плюшки. Їй потрібен мобільний зв'язок, апарат (як мобільний гаманець перш за все ) і доступ до популярних соціальних мереж. І батарея поміцніше. І такої аудиторії дуже багато. І зосереджена вона на одному дуже великому ринку - індійському.

Індія - це мільярд потенційних користувачів, низький рівень проникнення мобільного зв'язку і велика потреба в бюджетних пристроях.

Які тільки танці з бубнами не влаштовують навколо неї виробники. Apple, наприклад, перенесла заводи по збірці iPhone SE, аби уникнути податків і скоротити вартість апаратів. Свої заводи на території країни будують китайські бренди.

Але індійська аудиторія лояльна до фічерфонів на KaiOS. І лояльність буде рости, як і розміри аудиторії. 40 мільйонів сьогодні можуть перетворитися в 400 мільйонів найближчим часом. Серед брендів, які пропонують такі телефони - найбільший місцевий оператор, місцевий виробник Micromax і Nokia, а у цих хлопців поки ще є гроші.

Можливо, KaiOS не вдасться обійти iOS і зайняти друге місце на ринку (хоча не виключено, що і вдасться, бідні азійські ринки - благодатний грунт), але вона точно має більші шанси вижити, ніж черговий проект Microsoft. І вона точно буде від'їдати у Google частину потенційної аудиторії.

Щоб поборотися за неї, компанія вже випустила полегшену версію Android - Go Edition для найслабших апаратів. Але щоб остаточно підстрахуватися, компанія до того ж інвестувала в KaiOS. І буде випускати більше додатків для цієї операційної системи. Так що від Google ніхто не піде.

Автор: Ніна Глущенко, журналіст НВ Техно

Приєднуйтесь до нас у соцмережах Facebook, Telegram та Instagram.

Показати ще новини
Радіо НВ
X