Чому перший «успіх» Nokia більше схожий на провал

18 лютого 2018, 07:02
Вы также можете прочесть этот материал на русском языке

Nokia щойно повернулася на ринок, а вже продає більше смартфонів, ніж Google. Час пити шампанське? Або не все так райдужно?

Днями світ облетіла цікава статистика: смартфони Nokia в четвертому кварталі 2017 року обігнали по поставкам такі бренди, як HTC, Sony, Lenovo, OnePlus, Google та ін.

Компанія відвантажила 4,4 млн пристроїв і зайняла переможні 1% ринку і 11-е місце в топі виробників.

Відео дня

Безумовно, це привід для радості. Адже за темпами продажу Nokia зразка 2017-го випереджає не тільки лінійку Lumia, а й навіть iPhone у 2007 році.

Але якщо розібратися детальніше, то успіх Nokia пов'язаний з недорогими моделями. Ніякого "шороху" в середньому і топовому сегментах Nokia навести не змогла.

Чому це важливо і чому для легендарного бренду це швидше провал, ніж перемога, розбираємося в цьому матеріалі.

Не бий лежачого

За підсумками четвертого кварталу минулого року компанія HDM Global (їй належать права на бренд Nokia) отримала 1% ринку смартфонів і 15% ринку телефонів (20,7 млн ​​штук). Як пише ITC, сумарно це дає 5% і шосте місце в списку найбільш продаваних брендів мобільних пристроїв. Смартфони «поверненої» легенди обійшли HTC, Sony, Google, Alcatel, Lenovo, OnePlus, Gionee, Meizu, Coolpad і ASUS.

Але говорячи про «перемогу» Nokia над цими брендами, варто згадати про їхнє становище на ринку. Для Google «залізячний» бізнес, м'яко кажучи, не основний. Компанія випускає свої пристрої на обмеженій кількості ринків і швидше як орієнтир для інших Android-виробників і забаву для гіків, які хочуть завжди найновіший і найчистіший Android. Essential Phone – дороге нішеве рішення, також для гіків і до того ж з більш обмеженою географією продажів.

OnePlus – це ще один добре відомий для гіків бренд, правда не американський, а китайський. Але масовий користувач, особливо за межами Піднебесної, погано з ним знайомий. Та й компанія докладає особливих зусиль, щоб розширити канали дистрибуції, а на одному онлайні з сарафанним радіо замість реклами світ не завоювати.

Sony, HTC і LG давно втратили колишній лиск і вибули з великої гонки за ринок смартфонів. ASUS так і не вдалося намацати свою нішу, як і Alcatel. Остання не перший рік затіває переможне повернення, але поки результати посередні. Gionee, Meizu і Coolpad – це в основному історія про китайський ринок.

Якщо говорити про лідерів ринку, то це компанії, які мають налагоджені канали дистрибуції, хороші продажі в Китаї і велику частку у флагманському сегменті. У HDM Global передумов для успіху в цьому поки немає і в найближчі роки навряд чи з'явиться.

Ні богу свічка, ні чорту кочерга

Поки єдиний козир бренду – це ностальгія, яка змогла забезпечити перші продажі смартфонів. Але як мінімум історія з Windows Phone натякає, що це короткострокова перевага. Далі користувачі будуть готові любити тільки за реальні переваги.

Але у Nokia немає ні співвідношення ціни і характеристик, які потрібні покупцям бюджетних смартфонів, ні технологічних напрацювань і сили бренду, які забезпечують продаж топовим смартфонам Samsung і Apple.

До такого висновку приходить більшість експертів, спостерігаючи за виходом новинок компанії.

Смартфони Nokia заслужили похвалу журналістів хіба що в питаннях якості корпусу, але були розкритиковані за продуктивність, відсутність вологозахисту і багато інших нюансів. Та й камера у флагманському на даний момент Nokia 8 значно поступається іншим смартфонам в своїй ціновій категорії.

Високі продажі Nokia в кінці 2017 року були результатом високої лояльності деяких користувачів до старого-доброго бренду. А ось далі пробивати собі дорогу вгору в рейтингу найбільших виробників буде не так вже й просто.

Експерти сходяться в думці, що у компанії немає чіткого бачення розвитку лінійки і своїх переваг. У цьому ключова відмінність Nokia від іншого «поверненця», бренду Motorola. Смартфони Moto мають оригінальний дизайн, цікаві і реально корисні фішки. Наприклад, модулі Moto Mods, флагмани Force, що не б'ються або просто гідні моделі в молодшому сегменті.

Ніщо не віщує, що Nokia тримає в рукаві приховані козирі, які все змінять.

Нещодавно була анонсована модель Nokia 7 Plus. Її фішки – екран із співвідношенням сторін 18:9 і чистий Android Oreo. Ні тим, ні іншим сьогодні на ринку нікого не здивуєш.

З чуток, Nokia також найближчим часом покаже флагман з 5-лінзовою основною камерою. Можливо, для когось кількість лінз стане аргументом на користь фотографічних здібностей. Але об'єктивно ймовірність того, що виробник доб'ється результатів, скільки-небудь порівнянних з Apple, Samsung і Huawei, які вдосконалюють фотографічні можливості своїх флагманів роками, вкрай мала. Поки що компанія не може наздогнати навіть Xiaomi.

У минулі роки Nokia вже намагалася зіграти на цифрах. Але 41-мегапіксельні і Symbian-смартфон 808 PureView, і Lumia 1020 на Windows Phone виявилися не дуже цікавими продуктами саме з точки зору фотографії та посередніми – у всіх інших відносинах.

Лінійка смартфонів Nokia на Windows була непогана в фотографічному плані в середньому і нижньому сегменті, але топові моделі знову ж таки програвали.

Вихід знизу

При цьому сильні позиції Nokia в сегменті мобільних телефонів досить передбачувані і швидше за все не короткострокові. У світі ще залишаються країни з низьким проникненням смартфонів і дуже бідним населенням, і це величезні ринки. Вони будуть рости, на відміну від Китаю, США і Європи.

Для таких країн і оновлена ​​Nokia 3310, і її версія з LTE – це потенційно життєздатне рішення. Тут працює і сила бренду, і низька ціна в поєднанні з основною характеристикою – доступом в інтернет.

Перші успіхи Nokia на цьому терені вже помітні. За підсумками третього кварталу 2017 року на ринку мобільних пристроїв бренд посів восьме місце. Причому в Індії він виявився на п'ятому, в Росії на четвертому, в Індонезії на третьому і на Близькому Сході – на першому. За підсумками останнього кварталу бренд зміцнив глобальні позиції і піднявся на два місця.

Однак з точки зору маржинальності і цінності колись легендарного бренду сегмент «дзвонилок» не такий цікавий. Після того, як багато років Nokia була флагманом інновацій, вихід в нижній сегмент виглядає як колишня королівська фаворитка, яка на старості років опустилася до простої танцівниці.

Можливо, в HDM Global хочуть повторити типовий сценарій для китайського виробника смартфонів – підйом з самого низу до флагманського сегмента, як це було у Xiaomi, Huawei та інших. Але тоді в компанії забули про традиційний сюжетний елемент кожної такої історії – низької ціни.

Є й інша ймовірність. Можливо, в компанії розраховують виростити лояльну аудиторію в країнах, що розвиваються, де є попит на фічерфони і «дзвонилки», і дочекатися, коли та буде готова пересісти на простi, а потім і на дорогі смартфони.

Експертів, які вважають, що такий сценарій реалістичний, в світі одиниці. Тих, хто вважає, що, як в старому непристойному анекдоті, "пора вже закопати стюардесу" поки більше.

Читайте також: Хмари над Apple і воскресіння Xiaomi. Що відбувається на світовому ринку смартфонів

poster
Підписатись на щоденну email-розсилку
матеріалів розділу Техно
Розсилка про те як технології змінють світ
Щопонеділка

Приєднуйтесь до нас у соцмережах Facebook, Telegram та Instagram.

Показати ще новини
Радіо НВ
X