Битва за першу кнопку. Як Amazon замахнувся відбити у Google користувачів Android

25 червня 2018, 15:03

Amazon починає продажі смартфонів Motorola з фізичною клавішею виклику асистента Alexa. Це може призвести до нового витка протистояння між корпораціями.

Днями Amazon додав до своєї лінійки Amazon Prime Exclusive смартфони Prime Exclusive Moto G6 Play і Prime Exclusive Moto Z3 Play. Особливістю моделей стане виклик інтелектуального асистента Alexa за подвійним натисненням на клавішу живлення. Схоже, що Amazon всерйоз намірилася обставити конкурентів у боротьбі за штучний інтелект навіть на чужому полі. В цьому випадку - поле Google і її вотчині - Android-смартфонах.

Відео дня

Amazon Alexa - найпопулярніший інтелектуальний асистент на ринку. Компанія продає колонки Echo, які займають приблизно три чверті ринку в США (а на цей момент це основний ринок для сегмента) і користуються великою любов'ю у американських користувачів.

Та й користувачі Echo приносять гігантові більше прибутку, оскільки вони роблять в 1,7 разу більше замовлень у порівнянні з іншими клієнтами Amazon. Йдеться приблизно про 35 млн користувачів.

Amazon досить швидко прийшла до того, щоб відкрити свого асистента для розробників - таким чином, до теперішнього моменту завдяки їх зусиллям у Alexa з'явилося 40 000 додаткових можливостей.

Власники колонок Amazon роблять в 1,7 разу більше замовлень у порівнянні з іншими клієнтами Amazon

Компанія не скупитися і дозволяє розробникам монетизувати свої зусилля. Втім, і в комісії собі не відмовляє.

Користувачі від цього теж тільки виграють. Вони можуть замовляти величезну кількість товарів і послуг через голосового асистента, і конкурентам в особі Google, Microsoft, Samsung і Apple залишається тільки заздрити і скніти над власними рішеннями, чим вони й займаються.

Так, в цьому році всі гравці оголосили про серйозні оновлення в своєму асистенті. Оновлений Google Асистент може самостійно зателефонувати і замовити столик в кафе або записати до лікаря, підтримати складну розмову, виокремивши різні смислові одиниці з контексту і знайшовши відповіді на такі різні запити користувачів.

Samsung навчив свій штучний інтелект Bixby орієнтувати користувача на місцевості, розпізнавати об'єкти в кадрі (з цінниками), дозволяти приміряти косметику прямо в камері і робити інші приємні дрібниці.

У Siri в цьому році з'явилися Shortcuts - це можливості від сторонніх сервісів, які тепер можна буде реалізувати не тільки в застосунку, а й через інтелектуального асистента Apple.

Можливості та здібності асистентів хоч і відрізняються один від одного і в цілому поступаються Amazon, у них є дещо спільне.

По-перше, вони всі належать гігантам, у яких є величезна частка на ринку смартфонів, а значить - прямий доступ до користувачів. Apple - єдина, хто випускає смартфони на iOS, Google розробляє Android, а Samsung - лідер на ринку Android-пристроїв і дуже захоплюється кастомізацією інтерфейсу. Тобто це компанії з величезною і лояльною аудиторією, і потенційно будь-яка затребувана функція в їх пристроях відразу впаде в благодатний грунт.

Amazon - єдиний виняток, оскільки у компанії немає сильних позицій у смартфонах, вона виграє на полі «розумних» колонок, але це далеко не такий великий сегмент і не пристрій першої необхідності. Тому логічно, що відчувши свої сили в новому сегменті, вона спробує розширити вплив на наявні, ще більші ніші.

Що може бути ближче до користувачів, ніж окрема кнопка на найпопулярнішому виді персональної електроніки - смартфоні

По-друге, вони всі прагнуть замкнути користувача на екосистемі, пов'язаній з їхнім штучним інтелектом. Так, презентація Android P цілком будувалася на тому, скільки всього можна тепер зробити в смартфоні, не виходячи з Асистента.

У випадку з Apple і iOS 12 - та ж історія. У Amazon, по суті, давно так. Тільки, знову-таки, не так близько до користувача. Чим більше всього проходить через один застосунок, тим більше компанії можуть керувати увагою і гаманцем людини, і тим більшу лояльність в результаті вони отримують.

Тобто по суті той, хто зробить свого інтелектуального асистента з одного боку більш доступним фізично, а з іншого боку, більш функціональним, заволодіє найбільшою аудиторією. А що може бути ближче, ніж окрема кнопка на найпопулярнішому виді персональної електроніки - смартфоні.

Недарма Samsung намагається привчити власників своїх топових смартфонів до Bixby за допомогою окремої кнопки.

Виробники Android-смартфонів зможуть взяти приклад Motorola і впроваджувати апаратні можливості для запуску Alexa в свої моделі, якщо Amazon почне їх стимулювати комісією або субсидіями або особливими умовами для продажу. Поки що в цьому немає особливого сенсу. Alexa - продукт американського ринку для американського ринку, як і Motorola.

Не виключено, що таким чином компанія проводить розвідку боєм і перевіряє, наскільки потенційно рішення може бути цікавим для користувачів. І як тільки географія асистента розшириться, Google можна починати боятися.

Amazon цілком може почати мотивувати виробників використовувати його асистента за допомогою комісій і виплат, а компанії на кшталт Motorola і інших виробників не з топ-3 заробляють не так багато, тож їм копієчка може здатися вагомим аргументом.

Apple відносно захищена від загрози - в її пристрої так просто кнопку не додати, компанія контролює свою техніку від і до.

У Samsung явно є великі амбіції в сегменті штучного інтелекту (правда позиції поки що слабкі), і її плани така політика теж може розхитати.

Штучний інтелект - не єдиний напрям, де між Google і Amazon відбувається протистояння, хоча почалося все саме з нього.

У минулому році Amazon припинив продажі Google Home, пристрої для дому виробництва Nest і Chromecast і не дав програвати відео зі свого сервісу Prime Video через Google Cast. Google зі свого боку закрив Echo Show доступ на Youtube.

І ось тепер Amazon робить пробний крок на ще одну територію Google.

Читайте також:

Приєднуйтесь до нас у соцмережах Facebook, Telegram та Instagram.

Показати ще новини
Радіо НВ
X