У компанії з перевертнями й однією високою леді. Огляд відеогри Resident Evil Village

18 травня 2021, 21:30
Вы также можете прочесть этот материал на русском языке

Resident Evil Village, звичайно, не Cyberpunk 2077, а леді Дімітреску — не Кіану Рівз у ролі Джонні Сільвергенда, але гра, однак, привернула неабияку увагу

Причин ажіотажу було кілька, і перша з них — вдала рекламна кампанія. Розробники позиціонували нову номерну частину серії (початкові чотири букви в слові Village утворюють римську VIII) як суміш Resident Evil 4 й 7. Від «четвірки» проєкт узяв атмосферу, антураж і посилений акцент на видовищний екшн, а від «сімки» йому дісталися основні геймплейні механіки, дизайн головоломок і способи викликати страх у гравця.

Відео дня

Наступна причина — захопливий сюжет, який обіцяв по-іншому розкрити старих персонажів і познайомити з новими. Наприклад, поведінка Кріса Редфілда ще в трейлерах викликала питання. А останнім і, напевно, найвагомішим приводом для ажіотажу стала присутність у проєкті леді Дімітреску. Ця висока дама, яка живиться людською кров’ю, заочно стала символом франшизи. Багато хто захотів придбати Resident Evil Village, тільки щоб дізнатися про неї більше подробиць.

Редакція НВ Техно теж не встояла перед шармом свіжої гри. Ми пройшли її всю і готові сміливо заявити: хайп себе виправдав. Решту подробиць читайте в нашому сьогоднішньому огляді Resident Evil Village.

Resident Evil Village (Фото: Capcom)
Resident Evil Village / Фото: Capcom

Непередбачене відрядження в село

Історія в проєкті починається за три роки після подій сьомої частини. Головний герой на ім'я Ітан Вінтерс одружився з Мією, яку врятував з маєтку Бейкерів, і разом із нею виховує маленьку дочку Роуз. Пара навіть скористалася пропозицією свого друга Кріса Редфілда і переїхала в європейську глибинку. Усе заради того, щоб забути про пережите в Луїзіані. Але не встигли Вінтерси залишити минуле позаду, як почався новий ланцюжок жахливих подій.

Одного пізнього вечора будинок Ітана й Мії зазнав обстрілу. Дружина головного героя отримала кілька поранень, а потім до будівлі ввійшов Кріс Редфілд. Людина, якого головний герой мав за надійного друга, виявився організатором нападу. Він підійшов до тіла Мії і зробив кілька контрольних пострілів у голову. Кріс вирішив нічого не пояснювати Ітанові, а просто посадив його разом із Роуз у машину.

Через стрес і декілька стусанів від підлеглих Редфілда головний герой втратив свідомість. Прийшов до тями він у засніженій глухомані біля розбитого автомобіля. Дочки ніде не було, тому Ітан відразу кинувся її шукати. Напружені блукання в темряві лісом вивели протагоніста до невеликого й на перший погляд покинутого села. Саме тут Ітан повинен знайти Роуз і попутно розкрити кілька секретів, пов’язаних із Крісом Редфілдом, Мією й таємничої матір'ю Мірандою.

Аж до самого фіналу історії вдається підтримувати інтригу на високому рівні. При проходженні раз у раз формуєш теорії щодо подій, що відбулися, і раптового викрадення дочки головного героя. Сценаристи Capcom розуміли, що вкупі з режисурою й заставкою це найсильніша частина розповіді Village, і вирішили дістати тузи з рукава тільки наприкінці. А до фіналу вони видають інформацію невеликими кавалочками, які одночасно рухають історію вперед і не дозволяють забути про присутню інтригу.

Щоправда, у такого наративу є і зворотний бік. При проходженні у гравця виникає багато питань, і дати на них задовільні відповіді дуже складно. Нерідко у сценаристів не виходить звести всі лінії воєдино й поставити жирну крапку. Так і у Village окремі рушниці або залишилися висіти на стіні, або вистрілили холостими. Один із двох сюжетних поворотів виявився банальним і легко зчитуваним, сімейна драма між Ітаном і Мією не вийшла за межі натяків й одного флешбека, а персонажів, які викликають інтерес і мали б чіпляти образами, до ладу не розкрили. Та й логічне обґрунтування окремих епізодів виглядає зім'ятим і слабким. У результаті історія Resident Evil Village вийшла чіпкою, але з очевидно втраченим потенціалом. Із такою зав’язкою сценаристи могли б створити чи не найкращий сюжет у серії.

Resident Evil Village (Фото: Capcom)
Resident Evil Village / Фото: Capcom

Виживати доведеться по-іншому

З атмосферою у Village теж склалася неоднозначна ситуація. Гра регулярно викликає захват тим, як у ній акуратно й точково налаштовано темп. Етапи екшену змінюються напруженими фрагментами з явними ознаками горору, а потім гравцеві дають видихнути при дослідженні навколишнього світу або рішенні головоломки. Але навіть у такі моменти користувач не зможе відчути себе в цілковитій безпеці.

Дизайн локацій, неприємні фонові звуки й відчуття самотності постійно викликають тривогу й нагадують про небезпеку, із якими ще доведеться зустрітися Ітану. Це своєю чергою породжує страх перед невідомістю, і розвіюється він тільки під час безпосередніх зустрічей із ворогами. Динамічні перестрілки роблять атмосферу жаху менш густою, але повністю її не розвіюють. Зовнішній вигляд ворогів, музика й загальна інтенсивність битв однак будуть тиснути на гравця.

Такий темп, де кожен епізод відчувається по-своєму унікальним, став найсильнішою стороною «Вісімки». І начебто, усе добре, тож про яку неоднозначність ідеться? Тут давайте згадаємо про те, що Resident Evil — це серія горорів з елементами виживання, а вага останніх у Village значно зменшилася. Користувач, як і раніше, буде добувати патрони, ліки, міни, гранати й ресурси для створення цих предметів. Вони заховані на локаціях і випадають з убитих ворогів, що, до речі, теж спірний елемент. Гравець побачить матеріали і зрозуміє: противник помер і більше не підніметься, а значить — до нього можна спокійно підійти й забрати здобич. У рімейку RE2, наприклад, запаси з недругів випадали рідше, тому завжди був присутній страх побачити, як зомбі раптово оживають.

Патрони у Village створюються пачками, через що наявність десятків боєприпасів швидко перестає дивувати. З інвентарем теж немає жодних проблем: його відразу зробили містким, а від ящиків для предметів позбулися. Значимість безпечних кімнат теж злегка розмилася, оскільки до ручних збережень додалися автоматичні. Описані тут зміни — це констатація факту. Гра просто робить менший наголос на виживання і за геймплейним темпом відрізняється від класичних Resident Evil. У вакуумі зміна акценту виглядає цілком нормально, і грається Village бадьоро, але фанатам франшизи обов’язково варто знати про описані особливості.

Resident Evil Village (Фото: Capcom)
Resident Evil Village / Фото: Capcom

У всеозброєнні

Бойова система у свіжому проєкті виконана прекрасно. При першому проходженні користувач зможе отримати дев’ять одиниць зброї — три пістолети, стільки ж дробовиків, револьвер, снайперську гвинтівку і гранатомет. А в режимі «Нова гра+» відкриються ще кілька гармат. При веденні стрільби відчуваєш віддачу, тип і вагу зброї. Добре налаштований звуковий движок і багато різновидів ворогів зі своїми особливостями поведінки теж позитивно впливають на сприйняття сутичок.

Крім того, битви нерідко розгортаються в унікальних умовах. Одного разу гравцеві доведеться битися в селі й вибирати позицію з урахуванням елементів вертикальності й можливості забарикадувати проходи меблями, другого — у тісних коридорах промислової фабрики, а третього — у великих приміщеннях із купою загороджень, за якими зручно ховатися. Вороги у Village, згідно з канонами Resident Evil, вельми живучі, спричиняють багато шкоди й завжди намагаються швидко дістатися головного героя.

Окремо потрібно відзначити непогано поставлені протистояння з босами. Та сама Дімітреску спочатку потріпає нерви переслідуванням Ітана на частині території свого замку, а потім із нею можна буде поборотися. Битва вийшла запам’ятовуваною, хоча про всіх главгадів такого не скажеш. Один із них має вторинний дизайн, а в сутичці з фінальним ворогом реалізували не найвдалішу арену. Хоча це вже дрібниці порівняно із загальним виконанням боїв.

Є що досліджувати

Світ у Resident Evil Village своїм дизайном відсилає до метроідваній. У його центрі знаходиться село, а навколо нього збудовані окремі локації. Майже кожну з них гравець відвідає за сюжетом, хоча є й необов’язкові місця, де заховані скарби. До таких належать гармати, обвіси для зброї й цінності на продаж. Останні слід збувати у Герцога — колоритного торговця, який завжди з’являється в потрібних місцях. За гроші можна придбати корисні предмети та прокачати зброю. А ще користувач може полювати й добувати м’ясо різної якості. З нього купець зробить страви, що підвищують запас здоров’я й ефективність блоку — основного засобу захисту Ітана на ближній дистанції.

Після відвідин замку, особняка Беневенто, млина й інших локацій головний герой буде повертатися в село. І щоразу він зможе зайти в раніше недоступні місця завдяки здобутим ключам і пристроям. Це чудово мотивує досліджувати світ: гравцеві обов’язково захочеться вивчити кожен його куточок і знайти всі заховані цінності. Крім того, подорож локаціями часом супроводжують розв’язування головоломок. Пазли у Village вийшли вельми креативними, і пошуки їхньої розгадки завжди супроводжувані значною порцією задоволення.

Resident Evil Village (Фото: Capcom)
Resident Evil Village / Фото: Capcom

Гарно, якщо не вдивлятися

До графіки Village можна ставитися по-різному. Якщо поставити собі за мету знайти недоліки, то сильно напружуватися і не доведеться.

У грі нерідко видно компроміси в реалізації тіней і освітлення, як візуальних ефектів і деталізації текстур.

З іншого боку, стилістика загалом прекрасно ховає вади під соковитою картинкою, де превалюють холодні тони. Крім того, Village прекрасно оптимізована й запуститься навіть на відносно слабких системах. Як на мене, такий підхід варто вітати, адже гра вийшла одночасно красивою й доступною для користувачів, які не мають флагманського «заліза».

вердикт
9 / 10

У Resident Evil Village багато екшену й мало виживання. Це і, можливо, окремі проблеми сюжету — єдине, за що можна не любити гру. Решта аспектів проєкту реалізовані шикарно, а за значну кількість унікальних ситуацій і вивірений геймплейний темп Capcom заслуговує на особливу похвалу. Village дарує багато різних емоцій, які майже завжди виявляються позитивними. Долучіться до неї, і ви навряд чи пошкодуєте. Для мене проєкт став тією самою віддушиною в порожній на ігрові блокбастери першій половині 2021 року.

poster
Підписатись на щоденну email-розсилку
матеріалів розділу Техно
Розсилка про те як технології змінють світ
Щопонеділка

Приєднуйтесь до нас у соцмережах Facebook, Telegram та Instagram.

Показати ще новини
Радіо НВ
X