Такого ви ще не бачили. Огляд комп’ютерної гри Genesis Noir

26 квітня 2021, 21:02

Випробовуємо дивовижну і ні на що не схожу гру Genesis Noir.

Майже кожну гру можна описати кількома ємними пропозиціями, щоб передати її суть. Називаєш жанр, розповідаєш про сюжетну зав’язку і основні геймплейні механіки, приділяєш декілька слів графіку з антуражем і на цьому закінчуєш.

Відео дня

Авжеж, для оглядів або аналітичних статей така подача не годиться, але якщо потрібно порекомендувати товаришеві інтерактивний проект, то описана схема стане кращим вибором.

Однак іноді з’являються настільки концептуальні ігри, що передати їх суть вкрай складно навіть у великому тексті. До таких належить Genesis Noir, яка нещодавно потрапила на огляд до редакції НВ Техно.

Ми випробували дебютний проект Feral Cat Den і отримали дуже змішані емоції. Гра то занурює в медитативний стан і дарує ексклюзивний досвід, то викликає фрустрацію і цілковите здивування. Як так вийшло — читайте в нашому сьогоднішньому огляді.

Genesis Noir (Фото: Feral Cat Den)
Genesis Noir / Фото: Feral Cat Den

Важливість моменту

Початок Genesis Noir — чи не єдина частина сюжету, яку можна описати стандартним чином. У грі користувачам уготована роль виробника і продавця годинників на ім'я Ніхто. Він прийшов додому після важкого робочого дня і згадав про нещодавнє знайомство з красунею Міс Мас. Час, який головний герой провів з дівчиною, назавжди закарбувалося в його спогадах. Саме тому головний герой вирішив зателефонувати їй, щойно з’явилася нагода.

Ряд довгих гудків так і не закінчився відповіддю, проте ніхто не збирався зупинятися. Він вирушив у квартиру Міс Мас, де побачив не надто приємну картину. Заздрісний сценічний партнер дівчини вирішив застрелити її і в такий спосіб позбутися конкурента. Але через прибуття головного героя в кімнаті сталося щось дивне — час повністю зупинився. Протагоніст отримав шанс врятувати Міс Мас, ось тільки він і подумати не міг, наскільки складно це буде зробити. Заради дівчини йому доведеться вирушити в тривалу подорож: побачити зародження Всесвіту і перших живих організмів, приєднатися до полювання на тварин в доісторичну епоху, відвідати середньовічну Японію, допомогти запустити адронний коллайдер і здійснити ще безліч подвигів.

Ніхто проти фізики

Розповідь у Genesis Noir поділено на глави, кожна з яких присвячена певному фізичному процесу, явищу чи історичному періоду. При їхньому проходженні Ніхто видобуватиме деталі пристрою для створення чорних дір. Таким способом головний герой зможе поглинути постріл в Міс Мас, який в проекті порівнюється з великим вибухом, і врятувати дорогу його серцю дівчину. Всі фрагменти розповіді вийшли унікальними, і це одна з причин, чому про Genesis Noir так складно розповідати.

Починається кожна глава гри з опису явища, теорії або процесу, з якими вона буде пов’язана. Наприклад, користувачів ознайомлять з механізмом роботи Годинника Судного дня і розкажуть про взаємозв'язки всередині молекули. Після вступу починаються невеликі умовні епізоди (явний поділ відсутній), де користувач виконує конкретні дії, що відсилають до тексту на початку глави. Логічний зв’язок між цими замальовками настільки несуттєвий, що часто просто вислизає від гравця. Головний герой може кудись полетіти, одні локації різко перетікають в інші, картинка трансформується тощо. Перфекціоністи, які захочуть якось стандартизувати те, що відбувається на екрані, будуть постійно злитися, адже всі їхні спроби приречені на провал.

poster
Дайджест головних новин
Безкоштовна email-розсилка лише відбірних матеріалів від редакторів NV
Розсилка відправляється з понеділка по п'ятницю

Genesis Noir — це в першу чергу сюрреалістична пригода. Всі образи в проекті побудовані на метафорах і прихованих сенсах. Реалізувати при такій концепції виразні переходи можна, але вони не вписалися б у загальну незрозумілу і злегка навіжену канву. Завдяки обраному підходу Feral Cat Den зуміла торкнутися в Genesis Noir десятки складних тем. Гра намагається розповісти про проблеми самотності і алкоголізму, продемонструвати згубність ненависті, обговорити з користувачами пристрій нашого світу, де всі кудись поспішають і показати мінливість успіху.

Проект має значну глибину з декількома шарами прихованих сенсів. Але заради неї довелося пожертвувати взаємозв'язком між тим, що відбувається на екрані, і глобальною метою. Наскрізна лінія з порятунком Міс Мас і метафоричні образи мають притягнуті за вуха точки дотику.

А часом розробники перебирають з сюрреалізмом, відтак гравець остаточно заплутується в посиланнях і різких переходах між епізодами в рамках глави. Через це і виникають емоційні гойдалки: розробники то вдало справляються з підтекстом, то пропонують незрозумілу «кашу» з образів.

Genesis Noir (Фото: Feral Cat Den)
Genesis Noir / Фото: Feral Cat Den

Союз простоти і логіки

До реалізації геймплея в Genesis Noir розробники з Feral Cat Den підійшли з набагато менш концептуальними ідеями. Як уже говорилося вище, глави в грі діляться на умовні епізоди. В рамках кожного з них користувачам пропонують вирішувати невеликі завдання. Найчастіше вони побудовані на механіці point-and-click: потрібно відшукати інтерактивні точки і зрозуміти, навіщо їх тут розташували.

Нерідко гра тішить тим, як влаштовані взаємодії з оточенням, наприклад, потрібно крутити задник, щоб швидко змінювався час доби і виросла недавно посаджена рослина. Часом об'єкти на екрані дозволяють таким собі чином пересувати або знищувати, а місцями, щоб просунутися подалі, необхідно проявити нестандартне мислення. Нудними можна назвати лише завдання з пошуку предметів на відкритих локаціях, однак вони в Genesis Noir трапляються нечасто.

Справжньою окрасою ігрового процесу в проекті стали повноцінні головоломки. Їх набереться близько шести штук за все проходження, зате кожна із загадок виділяється цікавою концепцією. Один пазл побудований на запам’ятовуванні мелодій, другий — на використанні механізмів для створення радіохвиль певного типу, а третій — на пошуку правильних числових комбінацій. Такі головоломки добре розводять загальний темп і змушують сіру речовину в голові підбадьоритися.

Всюдисущий джаз

Поняття цілісності світу в Genesis Noir відсутнє, проте все локації в ній виглядають стильно. Розробники змішали нуар і мінімалізм, а окремі об'єкти виконали у вигляді нізкодеталізірованних начерків. Вийшов дуже самобутній і екстраординарний візуальний стиль без яскравих фарб. Вони з’являються тільки наприкінці, де, до речі, відчувається надто затягнутий і сюрреалістичний.

При цьому розробники не намагалися напирати на сучасну графіку. Локації нерідко виконані в двомірному форматі, а при появі відкритих просторів вмикається ізометричний вигляд. Однак про простоту текстур і кількість полігонів не замислюєшся, адже картинка виглядає оригінально.

Саундтрек теж розкішно підібраний під концепцію проекту. Genesis Noir — це суцільна імпровізація і експерименти, тому джазові композиції в ній виглядають влитими.

Показати ще новини
Радіо NV
X