Не DOOM, але зійде. Огляд комп’ютерної гри Outriders

9 квітня 2021, 21:20

Протягом усієї рекламної кампанії до Outriders ставилися з недовірою. Гру вважали черговим кооперативним лутер-шутером, який намагається догодити широкій аудиторії.

З одного боку, він привертав полюванням за спорядженням, а з іншого, пропонував поринути в повноцінний закінчений сюжет.

Розробники навіть згадували, що в Outriders чимало рольових елементів, але більшість користувачів не надавали цьому значення. Така заява — типовий маркетинговий хід, і ніякого відіграшу ролі від проєкту не чекали.

Відео дня

Загалом серед аудиторії переважав скептичний настрій щодо свіжого проекту польської студії People Can Fly. Але ось гра вийшла і раптово стала хітом — відмінні продажі в Steam не дадуть збрехати. Проєкт вирішили випробувати стільки людей, що сервери не витримали і кілька днів після релізу працювали з тривалими перебоями.

Ми в редакції НВ Техно вирішили з’ясувати причину такого ажіотажу навколо Outriders. Невже гра дійсно вийшла якісною або ж уся справа у відсутності великих релізів?

Розбираємося в сьогоднішньому огляді.

Outriders (Фото: Outriders)
Outriders / Фото: Outriders

Недоречний пафос

Outriders зустрічає гравця на похмурій ноті. У всесвіті проєкту люди, внаслідок численних воєн, знищили Землю. Цивілізацію тепер представляють екіпажі двох космічних кораблів, які вирушили шукати новий дім на просторах незліченних галактик. Один із них знищили, а другий прибув до планети Енох, де виявили сприятливе середовище. На її поверхню висадилися першопрохідці, серед яких був персонаж гравця — ватажок групи найманців.

Спроби вивчити територію провалилися через масштабну аномалію. Вона вбила більшість людей з команди, а головного героя наділила надприродними силами. Пізніше стане відомо, що аналогічна доля спіткала ще чимало людей. Таких «щасливців» почали називати аліумами і ставитися до них із трепетним шануванням.

Один із керівників першопрохідців вирішив проігнорувати аномалію і відправив сигнал на корабель, щоб основна група тих, що вижили, здійснила висадку. Головний герой намагався перешкодити йому, але не встиг. У битві він дістав поранення, тому знову вирушив у кріосон. Розбудили нашого ватажка найманців тільки через тридцять років. Світ за цей час сильно змінився — люди опинилися в пастці, оточені аномалією. Вони розділилися на кілька ворогуючих таборів і б’ються за крихітні залишки ресурсів на відносно невеликій території Єноха. Головний герой знаходить своїх друзів і вирішує допомогти їм виправити сумний стан речей. Порятунком може стати загадковий сигнал, який першопрохідці виявили ще під час першої висадки на планету. Його пошуки і стануть головною метою в Outriders.

Зав’язка в стилі наукової фантастики звучить непогано, однак передчасно радіти не варто. Розповідь у грі має безліч проблем, і перша з них — натужний пафос. Основні персонажі в проєкті намагаються показати себе максимально крутими вояками, які зазнали всіх прикрощів життя. Однак їхні репліки написані настільки незграбно і зім'ято, що в те, що відбувається на екрані, просто неможливо повірити. Гравець крізь монітор відчує, як кожна розмова в Outriders віддає фальшем.

Друга істотна проблема сюжету — його метання в різні боки. Він то намагається нагнітати ситуцію і показувати жахи війни, то скочується до дешевого гумору, то перетворює сумні події на фарс і трагікомедію. Через такі ось перепади тону розповіді відсутнє враження цілісності історії. Ближче до середини проходження ситуація трохи виправляється за рахунок появи інтриги, проте описані проблеми все одно продовжують відчуватися. З точки зору розповіді, Outriders — це дуже посередній бойовик з невміло написаними діалогами і «нечіпкими» персонажами.

Outriders (Фото: Outriders)
Outriders / Фото: Outriders

Нескінченний марафон

Світ у новому проєкті People Can Fly складений із кількох великих рівнів, які розділені завантажувальними екранами на менші локації. Подорожувати між ними належить на особистому транспорті. Ось тільки гравця не пустять за кермо: йому лише знадобиться підійти до конкретного NPC і вибрати точку на глобальній карті, куди потрібно переміститися. Всередині самих рівнів теж присутні маркери швидких подорожей. Вони відкриваються під час дослідження світу, тобто перед телепортацією обов’язково знадобиться прогулятися локаціями пішки.

Дизайн рівнів у Outriders не можна назвати цікавим. Кожен з них володіє схожим шаблоном з аренами для боїв і невеликими коридорами. Місцевість, де проходять битви, завжди утикана укриттями, але якимись особливими умовами радує рідко. Іноді розробники надають більше відкритого простору з меншою кількістю загороджень, а часом трохи заграють із вертикальністю й обхідними шляхами. Однак у проєкті майже немає таких арен, які надовго врізалися б у пам’ять. Навіть битв на канатних дорогах в Outriders немає, хоча вони самі напрошуються.

Не DOOM, але зійде

Над геймплеєм Outriders People Can Fly попрацювала значно ретельніше, ніж над сюжетом, хоча і тут є свої проблеми. На початку проходження гравець має вибрати один з чотирьох запропонованих класів: техномант, піромантія, трикстер і руйнівник. Перший спеціалізується на гаджетах і заклинаннях землі, другий приборкав стихію вогню, третій покладається на швидкі маніпуляції з простором і часом, а четвертий — це типовий танк, який відмінно почувається в ближньому бою.

У кожного персонажа є вісім активних навичок, проте використовувати в битвах можна тільки три, тож доведеться ретельно подумати над комбінацією здібностей. Вони відкриваються по досягненню конкретного рівня, а ось пасивні вміння дозволяють розблокувати частіше. Їх древо ділиться на три гілки, кожна з яких відповідає конкретній спеціалізації в межах класу.

Обмеження трьома осередками активних навичок було реалізовано для того, щоб вивести на передній план стрільбу. Outriders — це передусім шутер, а заклинання в ньому хоч і важливий, але все-таки допоміжний інструмент. Після використання вони йдуть на перезарядку, і тоді у гравця залишається тільки один варіант — вести шквальний вогонь по недругах.

До реалізації стрільби в Outriders у мене виникло кілька запитань. Розробники спробували зробити так, щоб вороги коректно реагували на влучання по них і рухалися ареною: штурмували в лоб, обходили з флангу, кидали гранати тощо. Однак вагу і силу самих гармат відчути не вдається. Почасти це проблема концепції лутер-шутера, де у противників є рівні, а втрати за ними залежать від якості спорядження. Але до цього ще додається відсутність відчуття віддачі і не найкраще звучання зброї. В результаті стрілянину в Outriders сприймаєш, як інструмент для досягнення мети, а не приємний процес на кшталт DOOM Eternal.

Утім, ці недоліки згладжує висока інтенсивність битв і велике видове різноманіття ворогів. Користувач зобов’язаний часто стріляти по недругах, позначених активними навичками, адже в такий спосіб у грі відновлюється здоров’я. Це створює цікаві ситуації, коли після отримання критичної порції втрат за звичкою хочеться відсидітися за укриттям, але доводиться, навпаки, вступати в битву і діяти максимально швидко. А найпам’ятніші бійки в Outriders вийшли з повноцінними босами. Ось там видно хорошу постановку і належний рівень епічності. Шкода тільки, що таких сутичок у проєкті занадто мало.

Outriders (Фото: Outriders)
Outriders / Фото: Outriders

Комбінаторика

Важливим елементом Outriders, як лутер-шутера, виступає пошук і підбір екіпірування для свого персонажа. У грі він має п’ять відділень для одягу і три для зброї. Гармати діляться на автомати, кулемети, дробовики, снайперські гвинтівки, рушниці тощо. Їх можна розміщувати в два слоти з функцією швидкого перемикання, а третій призначений тільки для пістолетів.

Зброя в грі має показник військової потужності і різноманітні додаткові параметри: скорострільність, множник критичного влучання, тривалість перезарядки тощо. З одягом все трохи простіше — він впливає на броню, здоров’я й аномальну силу, яка підвищує втрати від активних навичок. Часом спорядження має додаткові показники, наприклад, збільшує силу атаки в дальньому бою або підвищує відсоток викачування здоров’я під час стрільби по позначених навичками ворогах.

Але найважливіша частина екіпірування — модифікації. Вони додають зброї і броні унікальні ефекти, а разом з тим підсилюють конкретні комбінації навичок. Наприклад, мій піромант чудово накладав горіння на ворогів, а потім поглинав його спеціальною здатністю і завдавав колосальної шкоди. Модифікації можна вивчити шляхом розбору предметів, на яких вони встановлені за замовчуванням. А потім у спеціального NPC користувач зможе змінювати моди свого спорядження, щоб підтримувати і підвищувати його актуальність.

У того ж персонажа користувачі можуть прокачати рівень екіпірування і підвищити його якість, яка в Outriders ранжируєтьтся від звичайного до легендарного. Наявність модифікацій і їх заміна — відмінне рішення, яке мотивує займатися експериментами. Користувачі можуть поступово розбирати предмети, шукати моди, а потім за кілька хвилин перебудувати всю збірку героя під інші активні навички.

Спорядження в грі видобувається стандартними способами: при вбивстві ворогів і за виконання завдань, в тому числі другорядних. Їх, до речі, можна проходити будь-яку кількість разів, і нагорода завжди буде різною. Крім того, на рівнях розкидані ящики з екіпіруванням, але там рідко зберігається щось цінне. Втім, це хоч якийсь привід досліджувати локації, адже шукати і читати 300 записок, захованих в Outriders, навряд чи комусь захочеться.

Останнє, що варто зазначити — систему рівнів світу. Вони поступово відкриваються під час проходження і впливають на якість одержуваного спорядження. Загалом їх п’ятнадцять, але виставляти максимально можливий без хорошої команди я б не радив.

Сирий продукт

Графічне виконання в Outriders на прийнятному рівні — моделі персонажів, анімації, тіні й освітлення майже не викликають питань. А якщо не придивлятися до дрібниць, то в цілому гра виглядає приємно. Однак цього не можна сказати про технічну складову. На старті мені два дні не вдавалося зайти в гру через проблеми з серверами. Під час проходження доводилося постійно миритися з графічними артефактами, погано налаштованим згладжуванням і різкими падіннями кадрової частоти. Пригальмовування в бійках іноді ледь не призводили до загибелі, а це вже серйозний недолік. Outriders відчайдушно потребує патчів, тож у People Can Fly попереду ще багато роботи.

Вердикт НВ
7 / 10

Фанати лутер-шутерів зможуть отримати від Outriders задоволення, але за певних умов. Потрібно змиритися з важливими недоліками, сприймати сюжет як перебивки між геймплейними епізодами і знайти хороших партнерів. Тоді гра розкриється і покаже себе з найкращого боку. Але якщо користувач шукає одиночний шутер із гарною стрільбою і як мінімум непоганою розповіддю, то йому варто пройти мимо і не брати Outriders навіть зі знижкою.

poster
Підписатись на щоденну email-розсилку
матеріалів розділу Техно
Розсилка про те як технології змінють світ
Щопонеділка

Приєднуйтесь до нас у соцмережах Facebook, Telegram та Instagram.

Показати ще новини
Радіо НВ
X