Не проміняєш навіть на $1000. Огляд відеогри It Takes Two

2 квітня 2021, 20:10
Вы также можете прочесть этот материал на русском языке

It Takes Two — новий кооперативний екшен-платформер від Hazelight Studios та Electronic Arts. Ця гра призначена тільки для спільного проходження і має дарувати багато веселощів.

Принаймні так стверджував Юсеф Фарес — ексцентричний керівник розробки проекту, який прославився своїми нецензурними висловлюваннями щодо «Оскара» на The Game Awards 2017.

Відео дня

Директор був настільки впевнений в It Takes Two, що висловив дуже спірну заяву. Він пообіцяв дати $1000. всім, кому свіжа гра Hazelight Studios в один момент видаватиметься нудною. З огляду на кількість геймерів на Землі, такий сміливий крок міг би розорити видавництво Electronic Arts.

Чому Юсеф Фарес непорушно впевнений в своєму проекті, і чим It Takes Two відрізняється від інших кооперативних проектів — спробуємо з’ясувати в сьогоднішньому огляді.

Редакція НВ Техно вже пройшла гру і готова поділитися своїми враженнями.

It Takes Two (Фото: Hazelight Studios)
It Takes Two / Фото: Hazelight Studios

Потішна наївність

Головні герої It Takes Two, Коді і Мей, вирішили розлучитися. Подружжя усвідомило, що більше не можуть перебувати поруч один з одним, а всі їхні розмови закінчуються сварками.

Вони поділилися сумною новиною зі своєю маленькою донькою Роуз, яка, звісно, засмутилася. Найбільше дівчинка хоче побачити, як батьки знову будуть щасливими разом. Навіть під час гри з дерев’яними ляльками Роуз уявляє, що Коді і Мей помирилися, а потім знову закохуються один в одного.

Завдяки сльозам і таємничій «Книзі любові» сокровенне бажання доньки втілилося в реальність.

Щоправда, не зовсім так, як вона передбачала. Магія перенесла душі Коді і Мей в тіла дерев’яних ляльок Роуз. Коли головні герої прокинулися, то навіть не збагнули, що сталося. Потім до них завітала «Книга кохання», яка ожила і пояснила таку ситуацію. Вона розповіла, що тільки за допомогою співпраці Коді і Мей зможуть повернути свої тіла назад. Тепер протагоністам належить пройти довгий шлях до того, щоб усвідомити помилки минулого і позбутися дерев’яних оболонок.

Сюжет в It Takes Two дуже простий і передбачуваний. Гравці відразу зрозуміють, які етапи повинні пройти головні герої. Спочатку вони продовжать сваритися і не йти на поступки, потім спробують знайти спільну мову, а в фіналі усвідомлюють свої помилки і возз'єднаються.

Власне, так все і буде — жодних сюрпризів і несподіваних поворотів історія не містить. Більш того, подекуди вона здається надто дитячою та незграбною — особливо в моменти, де головні герої борються з ворогами, а потім схиляють їх на свій бік. Супротивникам достатньо кількох переконливих фраз, аби розпочати допомагати Коді і Мей.

Врятовує оповідь надто несерйозний тон. Він змушує поблажливо споглядати події, що відбулися, і сприймати історію, як звичайну казку. Жарти в It Takes Two не завжди виходять смішними, але кумедних моментів, які викликають посмішку, вдосталь.

Сюжет гри навіть не намагається запропонувати якісь приховані сенси або цікаві конфлікти. Його головне завдання — показати важливість співпраці в будь-яких відносинах. З цим він справляється, а більшого чекати від оповіді не рекомендується. Адже Hazelight Studios певно робила сюжет як доповнення, яке стане приводом рухатися крізь геймплейні випробування.

It Takes Two (Фото: Hazelight Studios)
It Takes Two / Фото: Hazelight Studios

Жанровий феєрверк

Коли гравець почне зі своїм приятелем проходити It Takes Two, то геть забуде про проблеми із сюжетом. Геймплей в грі перекриває будь-які недоліки, адже він ідеальний. Я, звісно, не кидаюся такими гучними висловами, проте тут цей епітет як ніколи доречний. Кожні 20−30 хвилин проект втішає новими механіками і незвичайними випробуваннями.

На фундаментальному рівні It Takes Two — це тривимірний платформер, в якому головні герої вміють бігати, стрибати (можна двічі поспіль), бити об землю після стрибка і виконувати ривок. Однак перешкоди, які долаються тільки за допомогою базового набору вмінь, трапляються лише в першому розділі.

Далі It Takes Two постійно підкидає додаткові механіки, які розподіляються між головними героями і обов’язково відмінно поєднуються. Зі стандартного платформера гра перетворюється на справжній жанровий вир. Вже на третьому рівні Коді і Мей отримають незвичайні гармати і будуть спільними зусиллями боротися проти ос. Далі їм належить випробувати себе в керуванні човном і величезним жуком, який мчить через смугу перешкод. А приблизно в середині проходження It Takes Two на мить перетвориться на аркадний авіасимулятор.

І на цьому жанровий феєрверк не закінчується. У Hazelight Studios виходить дивувати цікавими механіками до самого фіналу. Розкривати їх повністю я не буду, бо зіпсую сюрприз, але повірте — в It Takes Two просто немає нудних моментів. Якісь із них можна було трохи скоротити, щоб чудово налаштований темп не уповільнити. Однак це лише невеликий недолік, який аж ніяк не впливає на загальні враження.

It Takes Two (Фото: Hazelight Studios)
It Takes Two / Фото: Hazelight Studios

Справжня співпраця

Геймдизайнери Hazelight Studios попрацювали чудово. Одразу помітно, що вони керувалися чітко поставленому завданню — домогтися постійної взаємодії між двома головними героями. І з цією метою їм вдалося бездоганно впоратися, завдяки чому It Takes Two перевершує інші кооперативні ігри. Ба більше, кількість варіацій співпраці між протагоністами навіть складно порахувати.

На початку проходження Коді отримає цвяхи, а Мей — молоток, завдяки чому вони будуть спільними зусиллями фіксувати платформи, розбивати об'єкти і прокладати шлях крізь рівень.

Коли настане час шутерної механіки, взаємодії не припиняться. Один гравець почне стріляти липкою рідиною, а другий — підривати її снарядами зі своєї гармати.

Тому користувачам знову доведеться стежити за діями партнера. Ближче до середини проходження з’являться дотепно сконструйовані логічні пазли. Для їх вирішення Коді знадобиться змінити розмір тіла, а Мей — ходити спеціальними платформами в антигравітаційних черевиках. І ви навіть не уявляєте, скільки різних загадок придумали розробники на основі цих механік.

Наявність активної взаємодії між персонажами мотивує гравців постійно спілкуватися. Без координації дій і співпраці пройти It Takes Two не вдасться. Тобто гра дійсно вчить працювати в команді, і це дуже цінний досвід, який далеко не завжди дарують інші кооперативні проекти.

Просто незабутньо!

Окремо з усіх випробувань мені б хотілося виділити битви з босами. Не похвалити їх було б злочином. Таких екстравагантних і винахідливих боїв я вже давно не бачив в іграх.

Кожен главгад має кілька стадій і дивує набором унікальних здібностей. Наприклад, ящик з інструментами буде постійно посипати платформу, де стоять головні герої, цвяхами і поступово зменшувати її розміри. А в боротьбі з роботом-осою знадобиться вибудувати чіткий план дій, щоб грамотно розбивати оборону боса і атакувати в потрібні моменти.

Бої з главгадамі в It Takes Two дозволяють увійти в стан потоку і змушують максимально сконцентруватися на цілі. Тільки після перемоги гравці усвідомлюють, наскільки крутою щодо дизайну і розмаїття вийшла битва. І що більш важливо, таке спадає на думку після битви з усіма босами. Тобто жоден з них не видається нудним або дратівливим.

Прораховано до міліметра.

Ще один дивовижний аспект It Takes Two — дизайн рівнів. Світ у грі не завжди видається цілісним, і деякі локації виходять із загального плану.

Але всі вони сконструйовані таким чином, щоб підкреслити геймплейні особливості. Жодного разу за всі проходження проекту я не помітив зайвих елементів або дивних рішень. Територією кожного рівня приємно пересуватися, в боях з босами завжди є місце для маневру, а в платформингу всі випробування ідеально поєднуються.

Крім того, дизайнери наповнили локації приємними мінііграми і зробили безліч інтерактивних об'єктів. В результаті користувачі будуть відхилятися від основного маршруту заради чергової порції ексклюзивних розваг, а не через банальні колекційні предмети.

Візуальна складова в It Takes Two теж на вершині. Якщо дуже забажати, то можна розглянути вади в геометрії об'єктів і деталізації. Однак на це, по-перше, обмаль часу, а по-друге, барвиста стилістика і бездоганний вибір кольорів при створенні кожної локації приховують дрібні вади. А отже, гравці будуть просто насолоджуватися казковим світом It Takes Two і милуватися кожним рівнем. А ось про звуковий супровід поговорити не вдасться: його доводиться ігнорувати, оскільки завжди залишаєшся на зв’язку зі своїм партнером.

вердикт
9 / 10

Проходження It Takes Two можна порівняти з поверненням у дитинство, коли виходиш на вулицю і починаєш з приятелями вигадувати для себе різноманітні заняття на вечір. Тільки в цьому випадку всі розваги вже підготовлені геймдизайнером — залишається тільки насолоджуватися ними. Hazelight Studios створила якщо не найкращу кооперативну гру, то щонайменше одну з них. Після її проходження розумієш, чому Юсеф Фарес вирішив висловлюватися гучними обіцянками. Авжеж, в It Takes Two дійсно не буває нудно, а емоції від її проходження не хочеться промінювати навіть на $ 1000.

poster
Підписатись на щоденну email-розсилку
матеріалів розділу Техно
Розсилка про те як технології змінють світ
Щопонеділка

Приєднуйтесь до нас у соцмережах Facebook, Telegram та Instagram.

Показати ще новини
Радіо НВ
X