Аварія на першому ж стовпі. Огляд Monster Jam Steel Titans 2
Пробуємо Monster Jam Steel Titans 2 — гру для фанатів монстр-траків.
У процесі створення будь-якої гри геймдизайнери з команди розробників мають чітко розуміти, який досвід вона надаватиме користувачам. Якщо це шутер, то необхідно зробити акцент на відчуття від стрільби і штучний інтелект ворогів, щоб ті змушували напружитися.
У випадку з RPG важливі діалоги, різноманітність персонажів і варіативність завдань. А в платформерах на передній план виходить унікальність випробувань і витонченість управління.
І це лише базові елементи, на які потрібно звертати увагу.
Геймдизайнери повинні мислити значно ширше і глибше — розуміти, як геймплей відчуватиметься загалом і чим він зможе залучати користувачів.
На жаль, розробники не завжди ставлять це важливе питання перед виробництвом проєкту, і в результаті на світ з’являються продукти з очевидними проблемами на фундаментальному рівні.
Monster Jam Steel Titans 2 якраз одна з таких ігор. Нещодавно вона потрапила на огляд до редакції НВ Техно, і тепер ми готові розповісти, в чому саме помилилася Rainbow Studios при створенні свого нового творіння.

І тут нудно, і там невесело
У Monster Jam Steel Titans 2 користувачам пропонують сісти за кермо монстр-траків — масивних позашляховиків з величезними колесами — і взяти участь у різноманітних випробуваннях.
Переважна більшість з них — у кар'єрному режимі, який ділиться на двадцять подій, а ті натомість включають по три змагання кожна. Зазвичай це перегони один на один з кількома етапами, фристайл, де необхідно виконувати різні трюки, руйнування об'єктів і заїзди з проходженням контрольних точок.
Іноді користувачам ще дають поганяти по кільцевих трасах і доручають виконувати тільки конкретні маневри.
І спочатку створюється враження, ніби варіантів випробувань вистачає, але коли проходиш десять подій, то усвідомлюєш, що втомився від одноманітності. Гра перестає підкидати нові змагання і змушує брати участь у схожих між собою заїздах. Через це зникає бажання рухатися далі в кар'єрному режимі, що розкриває чергову проблему — грі більше нічого запропонувати.
На вході в Monster Jam Steel Titans 2 користувачів закидає на територію першої доступної зони. Всі інші відкриватимуться за участь в офіційних подіях, тобто при проходженні кар'єри. Коли я вперше з’явився в ігровому світі, то подумав: «Добре, відкритий простір, але навіщо він потрібен?» Як виявилося, просто для галочки. Користувачі можуть кататися по території зон, виконувати трюки, знаходити загадкових істот, збирати колекційні предмети і секрети для машин. Останні відкривають доступ до окремої техніки й особливих умінь монстр-траків. Водночас навички можна використовувати тільки при виконанні другорядних завдань, які беруться в гаражі. Під час проходження кар'єри вони недоступні.

По суті, в кожному з регіонів, крім збирання, просто нічим зайнятися. Звичайно, Monster Jam Steel Titans 2 не рівень Forza Horizon 4, але ж можна було реалізувати цікаві випробування в зонах. Стрибки з трампліна і смуги перешкод мотивували б затриматися в світі гри довше. Але нічого подібного немає, а тому зони зі своїм статичним оточенням виконують лише одне важливе завдання — надають доступ до кар'єрного режиму. Дослідити їх зовсім не хочеться, адже в процесі тільки помічаєш чергові проблеми в геймдизайні.
Ось, наприклад, комусь із Rainbow Studios здалося доречним зробити так, щоб кожен із секретів підбирався тільки на конкретній машині. Який саме, ніхто не скаже — ласкаво просимо ганяти до найближчого гаража і міняти транспорт, поки не вгадаєш.
По-хорошому, розробникам варто було видалити вільну їзду в зонах і зосередитися на важливіших аспектах гри. Без неї Monster Jam Steel Titans 2 майже нічого не втратить, а придбати могла б багато чого. Авторам варто було винести кар'єру в меню, а сили художників і дизайнерів спрямувати на гідну реалізацію машин і трас.

Всі як один
Наша сьогоднішня гра здатна похвалитися дивовижним автопарком. Наявні машини розділені на сім категорій, а їх загальна кількість сягає шести десятків. Кожен автомобіль ще й можна прокачати до 25 рівня, просто беручи участь у змаганнях. У процесі будуть автоматично поліпшуватися п’ять характеристик: двигун, трансмісія, підвіска, шини і ходова частина.
Гра також сміливо заявляє, що кожен вид техніки має унікальні параметри, але це, найімовірніше, неправда. Я перепробував більш як десять прокачаних машин і виявив мінімальну різницю між ними. Одна трохи краще показує себе при виконанні трюків, а інша трохи акуратніше входить у повороти під час заїздів. Крім того, в гаражі у всіх монстр-траків однакові шкали характеристик, хоча і заповнюються вони під час прокачування по-різному.
Як наслідок, мотивація пробувати і покращувати автомобілі з усіх присутніх категорій майже повністю відсутня. Досить вибрати той, що сподобається своїм зовнішнім виглядом. Благо, тут дизайнери та художники не підвели і гідно прикрасили більшість машин.

Протиріччя, які не виправиш
А тепер переходимо до фатальної проблеми Monster Jam Steel Titans 2 — реалізації фізики й управління.
Запитайте, якою має бути гра про масивні монстр-траки? Напевно в уяві відразу спливає картинка, як неповороткий позашляховик трощить всяке сміття і намагається знищити інших суперників. Фізична модель транспорту зобов’язана передавати його міць і силу.
Користувач має відчувати себе за кермом повільного «звіра», який здатний знищити будь-яку перешкоду на своєму шляху. Як мені здається, фанати монстр-траків розраховують саме на такий досвід.
А що ж запропонували розробники Monster Jam Steel Titans 2? Вони реалізували аркадне керування і легку вагу автомобілів. У такий спосіб автори спробували пристосувати їх для трюків і перегонів одночасно. Однак вийшло настільки невдало, наскільки можна уявити. Коли гравець виконує різні акробатичні маневри, то не помічає проблем. Всі автомобілі добре стають на задні і передні колеса, виконують сальто і бек-фліп. Паралельно можна збирати спеціальні значки на арені, щоб підвищувати множник і заробляти ще більше очок.
Але як тільки починаються заїзди з чекпоінтами, проблеми геймдизайну в Monster Jam Steel Titans 2 вилазять крізь екран і починають душити гравця. На швидкості 50−80 км/год керувати транспортом майже неможливо. Після кожної купини землі він перевертається і йде в стрибучий стан, який годиться лише для виконання трюків, але ніяк не швидкої їзди.
А якщо натиснути прискорення, то можна прибирати руки з клавіатури або контролера — вийти із замету все одно не вдасться. Зрештою постійно доводиться натискати клавішу скидання і втрачати дорогоцінний час. Після кількох класичних гонок створюється враження, ніби сидиш за кермом машинки на радіоуправлінні — такого собі «стрибунця», яким неможливо нормально керувати довше ніж тридцять секунд.
І розробники мали ж шанс приховати описаний недолік завдяки дизайну карт: зробіть широкі траси з яскраво вираженими перешкодами і дайте користувачам простір, щоб їх уникнути. Але ні, Rainbow Studios у більшості випадків змушує кататися по бездоріжжю і ставить низькі борти, через які постійно вилітаєш за межі треку.
Тільки й слухати приємно
Про графіку теж не можна сказати багато хорошого. Часткове руйнування об'єктів оточення і яскрава стилістика — ось і все, що в цьому аспекті можна записати до плюсів. А от мінусів набагато більше: незграбні моделі, низька деталізація, проблеми з тінями і так далі. Але найсмішніше те, що монстр-траки не можуть знищувати кузови легкових машин. Якщо проїхатися по одному з них, то просто перекинешся і втратиш останню надію на те, що в Monster Jam Steel Titans 2 вдасться відчути силу масивних позашляховиків.
В результаті єдиний аспект, в якому розробники не схибили — це музичний супровід. Бадьорі гітарні запили і дабстеп відмінно поєднуються з ревінням моторів. Слухати, як звучить Monster Jam Steel Titans 2, завжди приємно.
Свіжа гра Rainbow Studios починає дуже швидко дратувати. Перші пів години в ній цікаво вивчати механіки і виконувати трюки. Але далі проблеми геймдизайну дають про себе знати, і чим довше залишаєшся в Monster Jam Steel Titans 2, тим більше їх накопичується. В результаті виходить ціла купа недоліків, яку просто неможливо ігнорувати. Саме тому я не можу порекомендувати проєкт навіть фанатам монстр-траків.