10 дивовижних ігор, які вийшли якісними у всьому

17 квітня 2021, 20:40
Вы также можете прочесть этот материал на русском языке

Якщо сильно захотіти, то можна знайти вади в будь-якому творі, і комп’ютерні ігри в цьому сенсі не виняток. Тут механіки криво працюють, там сюжет провисає, тут дизайн рівнів вийшов невдалим, та й, узагалі — занадто багато багів.

Шукати проблеми — справа нехитра, тому набагато важливіше знати, на які з них можна заплющити очі.

Якщо, наприклад, у масштабному інтерактивному проекті трапляються маленькі вади, які ніяк не впливають на підсумкову думку, то їхнє існування легко проігнорувати.

Відео дня

Такі ігри можна назвати якісними у всьому, і саме їм редакція НВ Техно вирішила присвятити сьогоднішній матеріал. Пропонуємо увазі читачів десятку творів, у яких дивовижно опрацьовано майже кожен елемент.

The Last of Us

Основні стовпи, на яких тримається слава The Last of Us — це сюжет з демонстрацією взаємин між Джоелом і Еллі, опрацювання світу і постапокаліптична атмосфера. До згаданих аспектів не вдасться висунути претензії, навіть якщо виникне бажання. А ось з геймплеєм все трохи складніше, адже його часто називають стандартним.

Я з цією думкою зовсім не згоден. The Last of Us постійно вибудовує ситуації, де потрібно планувати свої дії і думати наперед, як усунути всіх противників. Ні стрільба, ні стелс, ні ближній бій не відчуваються універсальними інструментами, а постійний брак ресурсів змушує діяти якомога акуратніше.

Uncharted 2: Among Thieves

Зараз багато геймдизайнерських рішень у Uncharted 2 здадуться застарілими, але перенесімося в 2009 рік, коли гра з’явилася на полицях магазинів. Тоді вона мала найкращий сюжет серед пригодницьких бойовиків і рясніла цікавими головоломками. Відчуття від стрільби з часів першої частини значно покращилися, а платформінг більше не був дратівливим доважком.

Умови, в яких доводилося стрибати і лазити, постійно змінювалися, завдяки чому навіть цей елемент геймплея мав органічний вигляд у загальній концепції. Та й нових колоритних персонажів в Uncharted 2 представили чимало, що теж важливо для завзятої пригоди.

Mass Effect 2

З Mass Effect 2 склалася точно така ж історія, як з Uncharted 2. Якщо поглянути з висоти 2021 року, то можна побачити чимало елементів, яким не завадять поліпшення. Але з огляду на ситуацію десять років тому, ME2 можна без докорів сумління назвати високоякісною грою. Вона продовжує масштабну й епічну історію капітана Шепарда, який стоїть на сторожі всіх живих істот на космічних просторах.

Кожне завдання в проекті захоплює або добре продуманим конфліктом, або варіативністю, або вміло написаними діалогами з яскравими персонажами. Геймплей у Mass Effect 2 теж вдався на славу: є непогана стрільба, прокачування і можливість виробити власний стиль бою. Від рольової гри більшого й не потрібно.

Disco Elysium

Для чистокровної RPG важливо, щоб сюжет і кожне окреме завдання мали високу варіативність, діалоги викликали інтерес з перших рядків, а образи персонажів надовго відкладалися в голові. Якщо ці елементи вийдуть відмінними, то будь-які огріхи здадуться дрібницею. Розробники Disco Elysium подбали про якісну реалізацію згаданих аспектів, але вирішили не зупинятися на досягнутому.

Вони забезпечили гру шикарним антиутопічним світом, де панує занепад моральних принципів. Відсутність бойової системи автори компенсували внутрішніми конфліктами головного героя, а щоб гравцеві було приємно досліджувати локації, їх зобразили в пастельних тонах. В результаті вийшла RPG, яку вже визнали сучасною класикою.

Batman: Arkham City

Більшість заслуг Batman: Arkham City відноситься і до її попередниці, Arkham Asylum. Однак у список потрапив саме сиквел, оскільки він поліпшив одні елементи, позбувся інших, які відчувалися зайвими і паралельно додав важливі нововведення. Наприклад, відкритий світ, другорядні квестові лінійки зі знайомими персонажами, кілька гаджетів і чудову постановку в битвах із босами.

У Batman: Arkham City дивним чином поєднується безліч геймплейних механік. Водночас загальна концепція виглядає монолітною і непорушною, немов у ній немає нічого зайвого. А все тому, що кожен аспект у проекті опрацьовано до максимально можливої якості.

Hades

Якщо середньостатистичний гравець подивиться на трейлери та скріншоти Hades, то, найімовірніше, не зрозуміє, за що проект заслужив найвищих похвал від критиків і користувачів. На вигляд стандартний ізометричний «рогалик» з високою динамікою боїв. Так, є прекрасна стилістика і завзяті бої, але невже тільки через це про гру настільки схвально відгукуються? Насправді ні.

Hades вийшла дуже масштабним творінням у своєму жанрі. Вона пропонує десятки варіантів прокачування персонажа, які здатні кардинально змінити враження від боїв. Крім того, гра заслужила звання «сюжетного рогалики», оскільки має шикарну історію. Спроби Загрея покинути царство свого батька, Аїда, і вибратися назовні — лише базова зав’язка. У процесі проходження гравець дізнається багато цікавого про персонажів і світ Hades.

Grand Theft Auto V

Продажі GTA V невдовзі сягнуть 150 мільйонів копій. Думаю, в світі майже не залишилося гравців, які не знають про переваги цього шедевра від Rockstar. Говорити про відмінний кримінальний сюжет, живий відкритий світ, купу цікавих занять і механік я навіть не буду. До цих аспектів все одно не вийде причепитися, тож розглянемо слабкі сторони проекту: фізику автомобілів і деякі другорядні завдання.

Вони дійсно відчуваються менш опрацьованими, але лише на загальному тлі. Якщо порівнювати з іншими іграми, то реалізація згаданих елементів здасться більш ніж гідною. Ось і виходить, що ці дрібні недоліки помітні лише в контексті решти пишноти Grand Theft Auto V, а значить — їх легко ігнорувати.

Red Dead Redemption 2

Щоб довести високу якість всіх аспектів Red Dead Redemption 2, навіть не доведеться намагатися. Досить продемонструвати кількість анімацій у грі і те, як Артур Морган полює на тварин, а потім обробляє їх і везе туші на своєму коні до найближчого торговця. Якщо Rockstar Games подбала про такі дрібниці, то і про головні складові гри, звісно, не забула.

Злочинна атмосфера з ковбойським нальотом на місці, персонажі, за яких щиро переживаєш, теж присутні, десятки геймплейних механік, що взаємодіють між собою, глибока історія, живий світ — є, є і є. На цьому тлі причіпки до затягнутості та якихось дрібних недоліків в ігровому процесі є абсолютно недоречними.

The Legend of Zelda: Breath of the Wild

Вже за одну тільки можливість відчути себе першовідкривачем у величезному світі The Legend of Zelda: Breath of the Wild хочеться пробачити будь-які огріхи. Але от невдача: проект не має проблем. Простенький основний сюжет? Так його навмисно зробили таким, щоб уникнути осідань, коли користувач довго досліджує відкритий світ. Та й десятки прекрасно опрацьованих другорядних завдань відмінно компенсують це рішення.

Ламається зброя? Тут теж є логічне пояснення: гравця мотивують добувати різне спорядження і думати, перш ніж вступати у випадкові бійки. Очевидно, що продовжувати вишукувати мінуси не варто, адже недоліки Breath of the Wild у будь-якому разі будуть надуманими, і вони просто розчиняться серед десятків позитивних моментів гри.

BioShock

Ось вже де точно немає вад, так це в BioShock. Єдина зачіпка може стосуватися стрільби, але на момент 2007 року її реалізація була надзвичайною. А в іншому творіння Irrational Games є найкращим підтвердженням того, що ігри — це мистецтво. Сюжет BioShock вийшов одночасно масовим і глибоким. Зрозуміти його основні послання зможе кожен, а якщо користувач захоче пірнути в підтекст, то виявить філософські роздуми і критику об'єктивізму.

Те ж саме стосується геймплея: пройти гру нескладно, але одного забігу в будь-якому разі буде недостатньо. Проект пропонує безліч механік і способів досягнення поставленої мети. Завдяки такій варіативності в BioShock хочеться повертатися раз за разом.

poster
Підписатись на щоденну email-розсилку
матеріалів розділу Техно
Розсилка про те як технології змінють світ
Щопонеділка

Приєднуйтесь до нас у соцмережах Facebook, Telegram та Instagram.

Показати ще новини
Радіо НВ
X