Самурай під шаманським дуром. Огляд Ghost of Tsushima Director’s Cut на PS5

1 вересня 2021, 21:05

Ghost of Tsushima Director’s Cut — це режисерська версія самурайського екшену від Sucker Punch Productions і Sony Interactive Entertainment для консолей PlayStation 4 і PlayStation 5.

До її складу входить застосунок «Острів Ікі» з новою локацією і окремою сюжетною лінією. А на PS5 у грі реалізували підтримку особливостей DualSense, 4К роздільна здатність у зв’язці з 60 кадрами/с, 3D-звучання і покращену графіку.

Відео дня

Нововведень вдосталь, але анонс Ghost of Tsushima Director’s Cut все одно викликав змішані почуття через фінансову політику Sony. Власникам оригінальної гри на PS4 пропонувалося окремо придбати як доповнення «Острів Ікі», так і апгрейд до PS5-версії. Тобто вони платили $60 на запуск, а тепер повинні віддати ще $30. При цьому для нових покупців ціна Ghost of Tsushima Director’s Cut на PS5 склала $70 (2299 гривень в Україні). Користувачі були готові купити новий контент за $20, але вимагати ще $ 10 за фішки PlayStation 5 багатьом здалося некоректно.

Суперечки й обурення навколо режисерської версії спонукали редакцію НВ Техно знову вирушити в самурайську Японію. Ми пройшли Ghost of Tsushima Director’s Cut і зараз докладно розповімо, чи змусить вас якість гри забути про цінову політику.

Сюжетні конфлікти

Ghost of Tsushima Director's Cut (Фото: Sony)
Ghost of Tsushima Director's Cut / Фото: Sony

Найважливіша частина нового видання — застосунок «Острів Ікі», тож на ньому й сконцентруємо основну увагу. Сюжет добавки починається на Цусімі, де Дзін вперше дізнався про загрозу, що насувається. В результаті зіткнення з монгольським загоном протагоністу розповіли про чаклунку Анхсар-хатун на прізвисько Орлиця. Вона прибула зі своїм військом на Ікі, щоб захопити ці землі. Дзін зібрався запобігти завоюванню і сам відправився на острів. Майже відразу після прибуття він потрапив в полон до ворогів.

Анхсар-хатун вирішила не вбивати цінного в’язня, а обпоїти його своїм зіллям. Ця отрута викликає галюцинації з неприємними спогадами і таємними страхами. Головна мета зілля — зламати волю людини і зробити її вірним «псом» Орлиці. Однак Дзін виявився міцним воїном: він зв’язався з розбійниками і взявся допомагати їм у боротьбі з Анхсар-хатун. На цьому моменті починає розкриватися основний конфлікт свіжого доповнення.

Головний герой вже бував на Ікі зі своїм батьком Кадзумасою. Той за наказом владики Цусіми вирушив на острів приструнити місцеве населення. Воно майже повністю складається з контрабандистів і розбійників. Кадзумаса не обирав засобів, а просто винищував злочинців і людей, які їх покривали. Начебто батько Дзіна робив все правильно, але на його дії можна дивитися з різних боків. Сценаристи відмінно збудували цей конфлікт і помістили його в рамки сірої моралі, де складно визначити повністю правих і винуватих.

Сюжет також відзначився непоганою подачею. Оскільки Анхсар-хатун рідко з’являється на екрані, розробники вирішили розкрити чарівницю через галюцинації. Через отруту Дзін буде часто чути голос антагоніста в своїй голові. Орлиця намагається тиснути на больові точки головного героя, а через її мову гравців знайомлять з темним боком молодого самурая. Однак на цьому переваги сюжету закінчуються.

Рішення з голосом в голові хоч і вийшло оригінальним, але зробити Анхсар-хатун цікавою лиходійкою не зуміли. Вона виглядає черговою хитрою жінкою, яка нібито освоїла таємну магію. А оскільки головний ворог майже не викликає емоцій і фізично рідко виходить на сцену, немає яскраво вираженого бажання розправитися з ним. В результаті протистояння вийшло прісним і банальним. Рятують сюжет розкриття особистісних проблем Дзіна і конфлікт між Кадзумасою і самураями з одного боку, і населенням Ікі з іншого. Ці фактори дають привід рухатися далі і не дозволяють назвати історію прохідною.

Про постановку завдань

Ghost of Tsushima Director's Cut (Фото: Sony)
Ghost of Tsushima Director's Cut / Фото: Sony

Зі структурою завдань у новій добавці трапився дивний казус. Побічні доручення в доповненні виконані досить непогано: їх збагатили важкими моральними рішеннями і варіативністю, а також наповнили подіями, що інтригують. Завдяки цьому за будь-яку другорядну місію берешся з ентузіазмом і надією пережити ще одну невелику, але пам’ятну пригоду. А часом на завданнях можна зустріти знайомих персонажів з основної кампанії, які завжди раді бачити Дзіна.

Сюжетні квести похвалити аналогічним чином не виходить. Їх структура частково повторює місії з кампанії Ghost of Tsushima. Тільки фінальний відрізок можна з натяжкою назвати оригінальним. Чомусь Sucker Punch вирішила не експериментувати, а знову відправити користувачів захоплювати форти і аванпости. Така вторинність засмучує і постійно провокує думку: «Я ж вже це робив раніше».

Шамани і бойовий кінь

Геймплей у доповненні «Острів Ікі» глобально ніяк не змінився. Дзін все так само вміє добре битися, використовувати акробатичні навички і таємно знищувати ворогів. Всі прокачані в основний кампанії здібності зберігаються в добавці. При цьому набір досвіду на Ікі починається з нуля: розробники реалізували окрему шкалу з іншими званнями, щоб додаток однаково добре підходив для новачків і бувалих гравців. Аналогічній меті служить адаптивна складність — міць ворогів залежить від параметрів головного героя. Якщо персонаж прокачано, а його екіпірування поліпшено, то не варто вважати себе всесильним: противники все одно будуть боляче «кусатися».

Відсутність глобальних змін розробники спробували компенсувати дрібними нововведеннями. Головний герой не обзавівся додатковими вміннями, але зате його кінь навчився таранити ворогів на швидкості. Активація цієї здатності витрачає рішучість — енергію для лікування і застосування навичок. Серед ворогів з’явилися шамани, які підвищують бойові параметри інших монголів поблизу. Вони стають ціллю номер один у будь-якій битві, але завжди тримаються за спинами інших воїнів. Це змушує гравця шукати спосіб, як швидко пробитися до ар'єргарду і вбити шаманів.

Окремі противники почали носити до трьох видів зброї. Вони змінюють її в бою і змушують гравців перемикатися між стійками, щоб продовжувати ефективно боротися. Нововведення вийшло приємним, оскільки змушує уважніше стежити за діями противника і швидко адаптуватися. Кількість екіпірування теж збільшили: з’явилося багато бойових обладунків з оригінальними пасивними ефектами. Наприклад, броня за проходження одного з двох нових героїчних завдань дозволяє виконати круговий удар і швидку серію атак після ідеального парирування і ухилення.

Всі перераховані вище нововведення — це добре, але без недоліків не обійшлося. Анімації окремих ударів і поведінка камери в сутичках перекочували з основної гри і як і раніше потребують полірування. А ще розробники зробили дизайн Ікі абсолютно невідповідним для стелсу. У більшості сутичок таємно можна усунути лише кількох ворогів, після чого Дзіна обов’язково помітять.

Дослідження укупі з подивом

Ghost of Tsushima Director's Cut (Фото: Sony)
Ghost of Tsushima Director's Cut / Фото: Sony

В Ghost of Tsushima завжди було приємно досліджувати місцевість. Вкрита туманом карта, мінімалістичний інтерфейс, вітер і візуальні маркери як орієнтири, різноманітність активностей — все це мотивувало подорожувати по Цусімі цілими днями. Розробники розуміли, що вивчення світу, стало одним з факторів успіху гри, і поглибили його в доповненні.

Користувачі як і раніше будуть їздити по барвистих локаціях і вивчати пункти інтересів. Однак на Ікі кількість активностей виросла в два рази. Написання хокку, зачистку аванпостів, тренування з бамбуком, паркур і пошук прихованих святилищ розбавили іншими цікавими заняттями. Перелік включає рішення загадок біля спеціальних вівтарів, місця скорботи, де Дзвн згадує про похід батька на Ікв, міні-гру на флейті біля котячих притулків, випробування лучника з пострілами на час за програмними цілями і турнір. Останній мені дуже сподобався: битви з чотирма різними противниками, кожен з яких володіє унікальними прийомами, змушують напружитися і перевіряють бойові навички. При проходженні доповнення створюється враження, що активності на карті майже не повторюються, а це дуже важливо для гри у відкритому світі.

Від екрану не відірватися

На PS5 Ghost of Tsushima розкривається повною мірою.

Покращена графіка і більш соковита стилістика змушують розглядати краєвиди навіть частіше, ніж в оригіналі. А я і на PlayStation 4 постійно захоплювався красою середньовічної Японії. Вібрації DualSense — взагалі щось.

Вони різні за своєю суттю і завжди підкреслюють конкретну ситуацію, що підсилює сприйняття подій на екрані. Адаптивні тригери теж задіяні, але відчути їх вдасться лише при стрільбі з лука та усуненні перешкод за допомогою гака-кішки. Причому остання механіка ніби навмисне додана, аби показати опір на «курках».

Вердикт НВ
8 / 10

Ghost of Tsushima отримала якісне доповнення «Острів Ікі» з купою контенту. У ньому є свої недоліки, але в цілому добавка виконана на гідному рівні. На PS5 самурайський екшен став виглядати і гратися ще краще, тож існування Director's Cut цілком виправдане. Фанатам Ghost of Tsushima слід придивитися до режисерського видання і придбати його хоча б за знижкою.

Показати ще новини
Радіо НВ
X