Шедевр, який не можна пропускати. Огляд Hades на PlayStation 5

20 серпня 2021, 21:05

У 2020 році Hades стала однією з кращих ігор року. Тепер її випустили для консолі PS5.

Supergiant Games — дивовижна студія. Протягом дванадцяти років вона створює ігри виняткової якості, які знаходять народне визнання. Компанія вперше заявила про себе влітку 2011 року, коли випустила ізометричну екшен-RPG Bastion.

Відео дня

Проект отримав в середньому 9 балів з 10 від профільної преси та сотні тисяч позитивних відгуків від пересічних користувачів. Здавалося б, Supergiant залишається тільки розробити сиквел і перетворити свій дебютний проект на успішну франшизу. Однак студія обрала інший, справді унікальний шлях.

Команда ніколи не створювала продовжень своїх успішних ігор, а кожен раз намагалася перевершити колишні досягнення з новим проектом. І у неї це виходило. Transistor і Pyre закріпили успіх Bastion та прославили розробників з Supergiant, як авторів і візіонерів.

Студія отримала ще більше ресурсів і в 2020 році заявила про себе на весь світ. Вона випустила Hades — справжній шедевр, який отримав премії BAFTA, The Game Awards, Nebula і Game Developers Choice. Цей невеликий проект легко обійшов Cyberpunk 2077 за кількістю нагород.

Нещодавно гра вийшла на консолях, і редакція НВ Техно вирішила розібратися, що в ній такого особливого. Ми пройшли Hades на PlayStation 5 і тепер готові поділитися спостереженнями.

Hades для PS5 (Фото: Supergiant Games)
Hades для PS5 / Фото: Supergiant Games

Загальна концепція

Hades не прощає нетерплячих і слабовільних, адже це чистокровний роглайк. Належність до згаданого жанру накладає відразу кілька особливостей. У грі немає збережень, а після кожної загибелі проходження починається заново. Локації при цьому перебудовуються завдяки механіці випадкової генерації. Вона гарантує, що всі спроби здолати Hades будуть унікальними.

Такий набір правил забезпечує високу складність. Проект змушує користувачів вивчати ігрові тонкощі і механіки, щоб дійти до кінця і перемогти у фінальній битві. Для цього доведеться потерпіти кілька десятків поразок і повертатися до початку навіть тоді, коли тріумф був в межах одного протистояння. Суворо, нічого не скажеш, але серед роглайків Hades вважається легкою грою. У проекті реалізовано багато поблажок, які сприяють просуванню вперед, а ще він відзначився цікавим сюжетом, що велика рідкість для жанру.

Новий погляд на старі міфи

Hades занурює користувачів у всесвіт давньогрецьких міфів і показує його під незвичайним кутом. Головний герой гри — Загрей, син бога підземного царства Аїда. Хлопцеві набридло бути замкненим у володіннях батька, і він вирішив вирватися в світ людей, а звідти — прямо на Олімп. Для цього потрібно пройти через Тартар, Асфодель, квітучі поля Елізіум і браму під охороною Цербера. Ось тільки Аїд не хоче відпускати Загрея, тож при кожній спробі втечі протагоністу доведеться пробиватися крізь армію поплічників батька. Вороги не соромляться умертвляти головного героя, адже він все одно переродиться в будинку бога підземний царства.

Його покої — затишна місцина, де можна поговорити з Ахіллесом, Ніктою, Гіпносом й іншими персонажами. Завдяки бесідам з ними створюється відчуття, що сюжет постійно рухається вперед. Цей ефект посилюється, коли під час спроб втечі Загрей спілкується з богами. Кожен з них запрошує хлопця на Олімп і прагне допомогти йому вирватися з підземного царства. Головний герой приймає їх підтримку, але не розкриває свою справжню мету. У протагоніста є причина, чому йому потрібно досягти поверхні. Вона зрозуміла і близька гравцям, тож асоціювати себе із Загреєм загалом легко.

Сюжет Hades видається простим лише спочатку. Коли занурюєшся в гру, то помічаєш, наскільки добре Supergiant пропрацювала всесвіт на базі міфів. Боги в проекті відчуваються людьми з незвичайними здібностями, як і наказує канон, але їх образи злегка осучаснили. У Hades олімпійцям не чужі образи, кохання і дружба. Перипетії в їхніх взаєминах хоч і виступають другорядною темою, але додають в сюжет родзинки. А основний мотив історії — деконструкція сімейних відносин, зокрема, між батьком і сином. Вона виконана розкішно: кожна розмова Загрея з Аїдом показує прірву між ними. З мінусів сюжету можна виділити хіба що повторювання реплік персонажів.

Hades для PS5 (Фото: Supergiant Games)
Hades для PS5 / Фото: Supergiant Games

Бойова система

Битви стали однією з головних причин, чому Hades отримала стільки нагород. У грі реалізовано шість видів зброї: меч, спис, щит, лук, бойові рукавички і автомат. Спочатку доступний тільки перший варіант, а інші відкриваються за спеціальні ключі, які добуваються під час забігів по підземному царству.

Користувач завжди зможе виконувати звичайний і особливий удари, ривок, атаку після нього і запускати спеціальний снаряд. А ось якими будуть ці навички, залежить від обраного зброї. Наприклад, з лука можна здійснювати поодинокі залпи і випускати віяло стріл, тоді як рукавички дозволяють виконувати швидкі випади поблизу і апперкоти. Окремо варто враховувати унікальні особливості зброї: перезарядження автомата, підвищений захист при використанні щита, середню дистанцію для заподіяння шкоди біля списа тощо. Арсенал не впливає лише на механіку ривка і запуск снаряда.

Зараз ми виклали лише базові можливості Загрея. При кожному забігу вони будуть трансформуватися завдяки дарам богів. Їх доречно назвати талантами, які збільшують бойову міць головного героя. Саме на основі цих подарунків формується збірка персонажа. Кожен олімпієць при зустрічі з Загреєм запропонує один з трьох варіантів посилення певної якості — від стандартної до героїчної. Гравець може використовувати по одному таланту для зміни властивостей базових прийомів, а також запастися десятком різноманітних пасивних бонусів.

Я ось застосовував спис спільно з дарами Артеміди, Афіни, Дедала і Гермеса. У мене вийшов боєць з високою швидкістю атаки, збільшеним шансом критичної шкоди і ухилення, здатністю відбивати удари і швидким потрійним випадом після ривка. Завдяки такому набору талантів і акуратному позиціонуванню на середній дистанції я зумів неодноразово пройти Hades.

І все ж збір потрібних дарів — справа непроста. Вони випадають у довільному порядку під час кожного забігу. Нерідко буває, що олімпійці пропонують посилення, які не підходять обраній зброї. У таких випадках необхідно пристосовуватися і змінювати тактику бою. Зате описана механіка дозволила Supergiant реалізувати тисячі варіацій збірок персонажа і колосальний простір для експериментів. Завдяки їй видова різноманітність ворогів і чудовий дизайн босів битви в Hades абсолютно не набридають. На сотій годині вони доставляють стільки ж задоволення, скільки і на першій.

Позамежна реіграбельність

Hades має чотири рівні, кожен з яких представляє собою низку арен. На них потрібно знищити всіх ворогів або виконати просте випробування: або вижити протягом 45 секунд, або вбити більше ворогів, ніж Танатос за зазначений час. Проходження кожної локації винагороджується призом, який вказаний на двері перед входом до неї. Це може бути дар богів, серце для збільшення здоров’я на 25 одиниць, ключі, ресурси або золото.

Здебільшого гравцеві дозволяють вибирати, на яку арену рухатися далі. Наприклад, поряд стоятимуть двоє дверей з дарами богів і одна з ключами. Користувач повинен визначитися, яка з винагород потрібна йому в конкретний момент проходження. Цей елемент випадкової генерації укупі з варіативністю битв робить Hades одним з найбільш реіграбельних проектів, які я зустрічав.

Кожна спроба щось дає

Роглайки часто викликають невдоволення тим, що в них не відчувається прогресу. Варто тільки загинути, і героя позбавляють всього накопиченого добра. Hades в цьому плані більш щадна, адже вона дозволяє поступово прокачувати Загрея. Гравець може дарувати знайдений нектар персонажам і отримувати від них взамін сувеніри. Один з них дозволяє екіпірувати, щоб отримати корисне посилення, наприклад, додаткове воскресіння або зменшення шкоди від лобових атак.

Ресурс під назвою темінь відкриває корисні пасивні бонуси, а за кров титану, яка дається при вбивстві певних босів, можна розблокувати спеціальні властивості зброї. Завдяки наявності багатьох способів прокачати Загрея після поразки гравець відчуватиме постійний рух вперед.

Як граються консольні версії

Портирування Hades вийшло вдалим. Гру ретельно відполірували і позбавили будь-яких технічних недоліків. Винятком можна назвати хіба що рідкісні просадки кадрової частоти, але за тридцять годин в грі я помітив їх лише двічі. Стилістично Hades як і раніше виглядає чудово, і це допомагає приховувати в цілому просту графіку з недеталізованим оточенням.

Особливості DualSense, 3D-звук й інші принади PS5 в грі не задіяні. Вона портувалася для PlayStation 4 і на «п'ятірці» працює зі зворотною сумісністю. Supergiant чесно наголошувала на цьому, тож до студії немає жодних претензій.

вердикт НВ
10 / 10

Hades відчувається смарагдом як серед інді-сцени, так і в жанрі роглайк. Це саме той випадок, коли невеликий проект за якістю виконання випереджає дорогі блокбастери. Гра виглядає цілісною і продуманою до найдрібніших деталей. Кожен забіг в ній виходить унікальним, а після поразки користувач відчуває рух уперед. Supergiant показала напрямок для всіх роглайків, і тепер у проектів жанру є взірець для наслідування.

Показати ще новини
Радіо НВ
X