Як Покемони і навіть краще. Огляд Monster Hunter Stories 2: Wings of Ruin

5 серпня 2021, 21:15

Monster Hunter Stories 2: Wings of Ruin — відмінна гра в дусі Pokemon з унікальною бойовою системою.

Багато хто навіть не здогадуєься, що популярне аніме Pokemon знято за мотивами однойменної ігрової серії. Перші інтерактивні проєкти у франшизі з’явилися на світ в 1996 році і майже миттєво завоювали любов широкої аудиторії. Людям подобалося шукати кишенькових монстрів з незвичайним дизайном, прокачувати їх, формувати сильну команду і брати участь у змаганнях.

Відео дня

Серія Pokemon продовжує успішно розвиватися силами Nintendo і Game Freak, а її концепцію з колекціонуванням улюбленців почали використовувати інші розробники. У їх число входить і Capcom, яка в 2016 році випустила Monster Hunter Stories — мобільне відгалуження в серії Monster Hunter з покроковою бойовою системою і можливістю зібрати власну команду монстриків (так у грі називаються приручені монстри).

До показників Pokemon проєкт навіть не наблизився, але це не завадило розробникам зробити другу спробу. Нещодавно Capcom випустила сиквел згаданого відгалуження — Monster Hunter Stories 2: Wings of Ruin. Редакція НВ Техно пройшла проєкт і готова розповісти, чи з’явився у «покемонів» вагомий конкурент.

Monster Hunter Stories 2: Wings of Ruin (Фото: Capcom)
Monster Hunter Stories 2: Wings of Ruin / Фото: Capcom

Черговий рятівник світу

Дія гри розгортається у вигаданій фентезийной всесвіту, яку населяють монстри різних мастей. В один момент її вразила дивна подія: води океану змінили кольори, а з-під землі виникло червоне світіння. Воно зробило чудовиськ більш агресивними і змусило їх змінити звичне середовище перебування. Але найгірше, що Раталоси з усього світу почали відлітати в невідомому напрямку. До цих могутніх монстрів належить і Рата-страж — захисник острова Хаколо, де розгортаються події Monster Hunter Stories 2: Wings of Ruin.

Розібратися з раптовими неприємностями повинна експедиція з села Махал. До її складу увійшов і головний герой — молодий онук легендарного наїзника Рудого. Ім'я та зовнішність персонажа вибираються в редакторі, що традиційно для японських RPG. Протагоністу належить з’ясувати, чому змінилася поведінка монстрів, дізнатися про минуле свого великого предка і врятувати світ — куди ж без цього.

Сюжет в Monster Hunter Stories 2 варто сприймати, як дитячу казку. Він збудований за типовою схемою з подорожами між різними регіонами і в цілому досить передбачуваний. Незвично лише те, що в проєкті немає звичного зла —навіть монстри показані тваринами, які керуються зрозумілими інстинктами. Неоднозначні персонажі зустрічаються, але їх не можна назвати злодіями. Вони просто дивляться на світ і обставини, що склалися не так, як головний герой.

Історія майже повністю позбавлена японських перегинів, а часом їй вдається викликати посмішку на обличчі гравця і навіть трохи заінтригувати. Однак є в ній і явні вади. Протагоніста зробили німим і ніяк не розкрили, тому він не відчувається великим героєм, який повинен врятувати світ. А ще сюжет надмірно розтягнутий: відрізків, де помітні провисання, занадто багато для такої дитячої історії. Вона і так пропонує мало цікавого, а тут ще й доводиться миритися з її повільним розвитком. Тому в цілому розповідь варто сприймати, як ще одну причину рухатися вперед. Тоді вона гарантовано не розчарує, а місцями — здивує і розвеселить.

Monster Hunter Stories 2: Wings of Ruin (Фото: Capcom)
Monster Hunter Stories 2: Wings of Ruin / Фото: Capcom

Кожне гніздо має бути обчищене

Світ у Monster Hunter Stories 2: Wings of Ruin ділиться на локації, які з'єднані екранами завантаження. У проєкті є кілька мирних поселень і території навколо них. Одні райони мають коридорну структуру, інші здатні похвалитися більш широкими просторами, але й ті, і ті нудно досліджувати. Локації в грі майже повністю порожні, якщо не брати до уваги всюди розкиданих ресурсів, які підбираються на ходу. Вони також здобуваються в боях і потрібні для створення витратних предметів і спорядження — шести варіантів зброї та обладунку. Різновидів екіпіровки в проєкті вистачає — чи не після кожної перемоги над великим монстром з його частин дозволяють створити меч, молот, лук, списогармату і броню. Тут вже все впирається тільки в кількість ресурсів.

Побічні завдання теж часто виконуються по маршруту до потрібної точки з невеликими відхиленнями. Вони зводяться до вбивства монстрів, використання конкретних навичок, збору і створення предметів. Від другорядних місій через їх одноманітність легко втомитися, тому цілеспрямовано на них відволікатися рекомендується тільки завзятим фанатам JRPG і грінда. Решту ці активності можуть змусити закинути проходження.

В результаті залишається один істотний привід займатися дослідженнями — лігва монстрів. Тут містяться яйця улюбленців, які вилуплюються в стійлах, що знаходяться в кожному поселенні. Іноді користувач може виявити притулок із золотистим входом. Усередині гарантовано буде рідкісний або сильніший монстрик, ніж у звичайних лігвищах. Ще в проєкті є вічнологова, де видобувається спеціальна валюта пробки. Її можна обміняти на цінні предмети у місцевих котів-торговців.

Прокачувати різних монстриків мотивують їхні гени. Вони відповідають за пасивні і активні навички, які відкриваються при прокачуванні. Окремо варто відзначити, що підвищення рівня автоматично піднімає характеристики героя і вихованців не певну кількість одиниць. Після першої третини проходження гравцеві дозволять пересаджувати гени між вихованцями. При цьому монстрик може віддати тільки один ген, а потім він просто зникне. Така система змушує ретельно думати, але завдяки їй вдається створити унікального бойового улюбленця з арсеналом різнопланових здібностей.

Битви, як основа гри

Колекціонування, підбір екіпіровки і операції з генами потрібні для того, щоб показувати відмінні результати в боях. Дві третини з 25−30 годин проходження Monster Hunter Stories 2 гравець проведе в боях, тому давайте докладніше розберемося в їх реалізації. Бійки розгортаються в покроковому режимі, але володіють відразу декількома унікальними рисами. У них бере участь головний герой, його компаньйон і їхні монстрики. Союзники змінюються протягом усього проходження і майже завжди супроводжують протагоніста. Битися доводиться проти команд чисельністю до трьох ворогів, але особливо сильні монстри б’ються поодинці.

Коли починається хід, гравець повинен віддати команду протагоністу. Це може бути звичайна атака одного з трьох типів — потужна, технічна, швидкісна. Вони реалізовані за схемою «камінь-ножиці-папір»: перша перевершує другу, друга — третю, а третя — першу. Такий поділ має значення, коли боєць або монстрик атакують противника, який вибрав їх собі за мету на наступному ході. В цьому випадку активується «битва на рівних», а переможець визначається за типом атаки з обох сторін. Втрати в таких зіткненнях також залежать від індивідуальних властивостей учасників протистояння.

Активні навички мають аналогічний поділ на потужні, технічні та швидкісні. При їх застосуванні теж може виникнути «битва на рівних» і її результат визначається на вже описаних умовах. Гравцеві не дають контролювати всі дії свого вихованця — лише дозволяють вказувати, кого і якою здатністю атакувати на наступному ходу. Для застосування вміння потрібен запас зв’язку — місцевої мани, яка накопичується після подвійних атак і перемог у «битвах на рівних». Останні герой і його компаньйон виконують в парі з монстриками. Для їх активації боєць і вихованець повинні бити одну мету ударами однакового типу. А якщо шкала зв’язку заповнюється до межі, з’являється можливість осідлати свого монстрика. В такому випадку змінюються атаки і стає доступним навик зв’язку. Це унікальна для кожного вихованця здатність, яка завдає сотні одиниць втрати. Пошкодження подвоюються, якщо виконати вміння в парі з компаньйоном і його монстриком.

Останній аспект бойової системи — зброя. Вона ділиться на ту що ріже, що дробить і що проникає. Кожен вид добре діє на одних ворогів і погано показує себе в боях з іншими. Багато противників в Monster Hunter Stories 2 володіють частинами тіл, які можна вибрати за мету. Якщо їх зламати, суперник втратить доступ до частини навичок або впаде на землю і буде отримувати критичну шкоду, поки не підніметься. Дізнатися про уразливість ворогів до певної зброї можна тільки в боях.

При першій зустрічі з представником кожного виду монстрів гравцеві навіть не покажуть кількість здоров’я противника. Йому доведеться пробувати, вгадувати і запам’ятовувати шаблони поведінки ворога. В цьому і принадність бойової системи Monster Hunter Stories 2 — вона багата на можливості, різнопланова і завжди змушує мислити стратегічно. Битви в проєкті майже не приїдаються, хоча їх кількість зашкалює. Особливо цікаво дізнаватися звички нового монстра і виробляти проти нього найбільш дієву тактику. А ще бойова система не відчувається переускладненою при своїй багатогранності — такого рідко вдається досягти. Її єдиний недолік полягає у відсутності рівнів складності. За все проходження я відчув виклик буквально десяток разів, а це мізерно малий показник.

Візуально не вражає

До технічної складової Monster Hunter Stories 2: Wings of Ruin претензій немає — Capcom представила гру в відполірованому вигляді. А ось графіка відверто розчаровує. Основною цільовою платформою проєкту вибрали Nintendo Switch — гібридну консоль, яка не відрізняється високою продуктивністю.

Тому на ПК в проєкті помітні і текстури низької якості, і слабка деталізація, і простенькі анімації, і нізкополігональна рослинність. Анімаційна стилістика намагається приховати вади, але виходить не завжди.

вердикт НВ
8 / 10

Monster Hunter Stories 2: Wings of Ruin — відмінна JRPG в дусі Pokemon з унікальною бойовою системою. Любителям тактичних боїв і колекціонування гра однозначно рекомендується до покупки. Якщо є можливість, не чекайте знижок і беріть прямо зараз — не пошкодуєте. А ось видатного сюжету, постановочних сцен і різноманітних завдань в проекті не знайдеш. Тим, хто цінує в іграх саме ці аспекти, краще пройти повз Monster Hunter Stories 2.

Показати ще новини
Радіо НВ
X