Жаданий страх. 10 ігор-жахів, які налякають будь-яку людину

2 серпня 2021, 21:25

Ніхто з людей не любить відчувати справжній страх, який виникає під тиском реальних факторів. Він приносить дискомфорт і може легко призвести до нервового розладу. Проте багатьом з нас подобаються гострі відчуття, які з’являються разом з острахом.

Вчені пов’язують це з первісними інстинктами. При виникненні страху виділяються ті самі гормони, що й під час позитивних емоцій.

Тому сотні мільйонів глядачів отримують задоволення від фільмів жахів — вони бояться, але водночас відчувають себе в повній безпеці. Однак кінострічки — це ніщо в порівнянні з іграми в жанрі хорор.

Відео дня

Інтерактивні проекти сприяють більш глибокому зануренню в те, що відбувається на екрані, і роблять користувача учасником усієї дії, а не стороннім спостерігачем. Вони активніше пригнічують почуття безпеки і змушують боятися набагато сильніше, ніж фільми. Деякі з ігор-жахів здатні налякати навіть найбільш стійку людину, і саме їх редакція НВ Техно вирішила відзначити в свіжій добірці.

10. P.T.

Перед відходом з Konami геймдизайнер Хідео Кодзіма працював над хорором Silent Hills — продовженням знаменитої серії Silent Hill з Норманом Рідусом в головній ролі. Згодом кіножах скасували, але користувачі встигли випробувати його в ігровому тизері P.T. Суть проекту полягала в дослідженні невеликої квартири і пошуку доказів у спробах з’ясувати, що тут сталося.

Геймплей був виконаний у форматі циклу: після виходу з житла гравець знову потрапляв в нього, при цьому кожен раз всередині з’являлися нові деталі. Змінювалося оточення, виникали загадки і приходила Ліза — страшна вагітна жінка, яка змусила здригатися багатьох користувачів. При одному погляді на неї хочеться втекти від екрана монітора або телевізора. Але P.T. лякала не тільки цим — демоверсія також відзначилася задушливою атмосферою і наявністю багатьох психоделічних символів, які викликали дискомфорт.

9. Little Nightmares II

Окремим іграм навіть не потрібна виразна історія, щоб викликати відчуття страху. Little Nightmares II показала це на своєму прикладі. Проект демонструє хлопчика Моно і його злощасні пригоди в компанії Шестой, яку головний герой врятував з ув’язнення. Разом персонажам належить пройти довгий шлях і зіткнутися з багатьма жахами. Чого тільки варті підземелля покинутої лікарні, де ховається божевільний лікар, і школа з кошмарною наглядачкою. Little Nightmares II вміло апелює до дитячих страхів, які знайомі кожній людині, і змушує зіткнутися з ними в новому образі. А її вивірений темп, густа атмосфера і концептуально різноманітні випробування тільки підвищують інтерес до проходження.

8. Alien: Isolation

Аманда Ріплі так дуже хотіла дізнатися про долю своєї матері Еллен, що погодилася відвідати занедбану станцію «Севастополь» в пошуках єдиної надійної зачіпки. Після прибуття на потрібне місце головна героїня зіткнулася з неприємним сюрпризом — воно виявилося не таким вже й порожнім. Тут оселився ксеноморф, а компанію йому склали недружні андроїди, яких вкрай важко вбити. З усією цією бандою Аманді доведеться впоратися наодинці: шукати зброю, створювати патрони і корисні предмети, ховатися і тікати. Чужий в Alien: Isolation володіє просунутим штучним інтелектом і досить швидко знаходить головну герою. А його раптові появи сплутують всі плани і змушують з жахом на обличчі тікати в першому-ліпшому напрямку.

7. Visage

Витвір SadSquare Studio недарма називають духовним спадкоємцем перших Silent Hill. Гра точно так само переміщує користувача в некомфортне середовище, змушує вирішувати багато головоломок і створює тиск за допомогою психологічних прийомів. Історія проекту розгортається в особняку, де відбувалися жахливі події. Користувачам належить розкрити таємницю цього будинку і дізнатися особистість головного героя. Основною перешкодою на шляху протагоніста стануть примари, які будуть всюди його переслідувати, а іноді навіть атакувати. Одна їх присутність створює відчутний тиск, але Visage йде ще далі. Гра викликає страх різними методами — скрімерами, психоделічними образами, нагнітанням обстановки тощо. Через це побоювання подальшої невідомості сягає апогею.

6. Condemned: Criminal Origins

У хорорах з елементами виживання складніше налякати користувачів, адже вони отримують засоби для захисту. І якщо у розробників виходить це зробити, то їх гра заслуговує найвищої похвали. Condemned: Criminal Origins якраз входить в число таких проектів. Він розповідає про розслідування типового вбивства, яке перетворилося на боротьбу за власне життя і розкрило секрети багатьох персонажів. Проект лякає похмурою стилістикою, дизайном супротивників і загальною приземленістю того, що відбувається. А вкраплення містики, які часом виявляються несподіваним чином, тільки збагачують місцеву атмосферу. В результаті Condemned стала хорором, здатним налякати навіть через 15 років після релізу.

5. Ремейк Resident Evil 2

Зараз Capcom вважається компанією, яка краще за всіх вміє оновлювати класику. У 2019 році вона випустила перевидання Resident Evil 2 на новому движку з іншими локаціями і зміненими геймплейними механіками. Кожне поліпшення гри виглядає доречним і впливає на загальне сприйняття. Історія Клер Редфілд і Леона Кеннеді, які потрапили в епіцентр зомбі-апокаліпсису в Раккун-Сіті, майже не зазнала змін. Її розбавили додатковими епізодами і підтягнули подачу, проте сюжет — це далеко не головна частина Resident Evil 2. Основна ставка в грі робиться на небезпечних супротивників, атмосферу постійного виживання і безсмертного Тирана. Останній майже всюди переслідує головних героїв, а його гучні кроки змушують панікувати і включати паузу, щоб перевести подих.

4. Outlast

Відверто кажучи, Outlast використовує банальні методи в спробах залякати гравця. Головний герой в проекті, Майлз Апшер, нездатний захищатися, тому при зустрічах з противниками йому залишається тільки тікати і ховатися. Однак вже дуже якісним вийшов дизайн ворогів і оточення в психіатричній лікарні, де головний герой проводить розслідування. Від пересувань з однією камерою наперевагу і регулярних зустрічей зі збожеволілими маніяками серце щоразу віддає в п’яти. А фінальний відрізок створює таке напруження, що повітря навколо користувача майже електризується. Відійти від подібного вдається далеко не відразу.

3. Observer

Кіберпанковий Краків зразка 2084 року — не найприємніше місце для життя. Всюди панує соціальне розшарування, а кіберімпланти викликають безліч хвороб. Детектив Даніель Лазарсі вкотре зіткнувся з цими проблемами, коли вирушив досліджувати багатоповерховий будинок посеред гетто. Звідси головний герой отримав дзвінок від сина Адама, який давно вважався зниклим безвісти. Головний герой вирішив відправитися на його пошуки, не чекаючи, що доведеться випробувати первісний страх і боротися за своє життя. У темних куточках багатоповерхівки Лазарскі зіткнувся з незабутніми жахами і пізнав всю суть кіберпанкового майбутнього.

2. Darkwood

Ізометричний інді-хорор від Acid Wizard Studio здатен налякати серйозніше, ніж будь-яка з перелічених вище ігор. У Darkwood розповідається про головного героя, який втратив пам’ять. Він повинен знайти інформацію про себе і з’ясувати, як вийти з лісу, ураженого чаклунством. Але для початку потрібно навчитися виживати. Удень в грі відносно безпечно — можна збирати ресурси, досліджувати локації і спілкуватися з іншими жителями цього дивного місця. А ось вночі назовні виповзають монстри, і якщо не підготуватися до їх приходу, то головний герой стане легкою здобиччю. Гравець має забити вікна, виставити пастки і сховатися у віддаленому кутку будинку. Кожен раз, коли в Darkwood настає темрява, користувача огортає дикий страх, а нерви напружуються до рівня гітарних струн.

1. Dead Space

Неосяжні терени космосу приховують жахи, які людство навіть не може собі уявити. Саме цією темою озброїлися автори Dead Space — хорору з елементами виживання, де демонструється далеке майбутнє. Головний герой Айзек Кларк, звичайний шахтар і технік, вирушив на борт корабля «Ішимура», звідки надійшов сигнал лиха. Тут працювала дружина протагоніста, тому він твердо має намір їй допомогти. Стикування із судном виявилося вдалим, а ось далі почалося цілковите жахіття. Люди на кораблі перетворилися на чудовиськ під впливом стародавнього артефакту. Їх раптові появи і жахливий зовнішній вигляд примушували боятися при дослідженні кожного нового відсіку. А здатність монстрів рухатися навіть після втрати частини кінцівок спершу бентежить і викликає такий собі ступор.

Показати ще новини
Радіо НВ
X