Постапокаліпсис, звірята і трохи кунг-фу. Огляд відеогри Biomutant

24 травня 2021, 21:40
Вы также можете прочесть этот материал на русском языке

Антропоморфні звірята, які борються за виживання в постапокаліптичному світі і борються між собою, застосовуючи прийоми кунг-фу. Погодьтеся, звучить досить незвично. Багато користувачів теж так подумали, коли вперше побачили Biomutant.

Цей проект створювався силами студії Experiment 101, до складу якої входять двадцять з гаком людей, і видавництва THQ Nordic. Незважаючи на відверто невелику кількість розробників, амбіції у команди були ого-го.

Відео дня

У Biomutant планувалося реалізувати глибоку бойову систему, безшовний відкритий світ, рольові елементи і повноцінну історію про порятунок Дерева Життя. І ось тут у досвідчених користувачів з’являлися побоювання.

Experiment 101 хотіла зробити свій дебютний проект по-справжньому масштабним і поставити його в один ряд з Assassin’s Creed, The Witcher 3 і Horizon Zero Dawn. Водночас у студії не було ані відповідного досвіду, ані належного бюджету. Гравцям залишалося тільки сподіватися на творчий ентузіазм і креативні здібності розробників.

Чи вдалося їм зробити справжнє диво і зробити з Biomutant якісне творіння або цікава задумка потонула у власних амбіціях — читайте у свіжому огляді від редакції НВ Техно.

Biomutant (Фото: Experiment 101)
Biomutant / Фото: Experiment 101

За сюжетом сюди не ходити

Шлях у Biomutant починається з редактора персонажа. Користувачі мають вибрати расу, зовнішність, клас і стартові характеристики свого антропоморфного звірка.

Наступний етап — зім'ятий вступ тривалістю п’ятнадцять хвилин. За цей невеликий проміжок часу розробники постаралися окреслити перед головним героєм глобальні цілі і розповісти, що сталося зі світом Biomutant. Паралельно гравцеві необхідно засвоїти купу інформації про бойову систему і геймплейні механіки. Подається вона виключно в текстовому форматі, через що запам’ятати навіть найважливіші відомості стає важко.

Помилки з подачею сюжету і навчанням у вступі змусили мене переживати за подальший розвиток розповіді. Як виявилося, побоювання були немарними.

Історія стала однією з найслабших ланок Biomutant, і в певний момент за нею стає нестерпно спостерігати. Сценаристи Experiment 101 вирішили розділити сюжет гри на три паралельні лінії. Перша з них — сімейна драма. Монстр на ім'я Люпус-Люпін убив батьків протагоніста, і тепер він повинен помститися. Ця частина розповіді подається переважно у флешбеках.

Друга лінія — порятунок Дерева Життя, коріння якого гризуть величезні монстри мироїди. Якщо їм не перешкодити, то і без того пошарпаний екологічною катастрофою світ буде остаточно знищений. Мета хоч і страшенно банальна, але зате гранично зрозуміла. Ось тільки розробники не зуміли нормально пояснити, чому порятунком має займатися головний герой. Вони обмежилися туманними розповідями про пророцтво, яке свідчить про прихід обраного.

Третя сюжетна лінія — участь у війні племен, які очолюють колишні учні матері протагоніста. Гравець повинен приєднатися до одного з двох народів — зі світлою або темною аурою — і привести світ до порятунку або загибелі. Попутно користувач вибиратиме, яким стане його персонаж — добрим чи злим. Від завдань у цьому ланцюжку, по суті, залежить кінцівка Biomutant, але важливіше інше. Помітили, що третя сюжетна лінія ніяк не сполучається з попередньою? Якщо користувач вирішить приєднатися до темного племені і знищити світ, то навіщо йому вбивати мироїдів, які тільки прискорять процес? Це одна з численних логічних нестиковок, які зустрічаються в Biomutant. Історія в грі часто суперечить самій собі, через що розібратися в ній стає важко. Причинно-наслідковий зв’язок теж прописаний погано, і подекуди розвиток розповіді ніяк не сполучається з вчинками головного героя.

Розробники явно планували реалізувати повноцінний нелінійний сюжет, але зіткнулися з певними труднощами. Потім вони пошили шматки історії так, що в них з’явилися величезні діри.

Наприклад, якщо головний герой йтиме шляхом порятунку світу, то йому для чогось запропонують підготувати ґрунт до відльоту з планети на космічному кораблі. Як наслідок, спроба зробити так, щоб історія розвивалася однаково, незалежно від приєднання до темного або світлого племені, вийшла дуже неакуратною. Цю лінію варто просто вирізати, тим паче, що вона зводиться до банального захоплення аванпостів.

Благо боротися доводиться не завжди, адже іноді в діалогах можна переконати противника здатися. До речі, про розмови в грі. Вони вийшли дуже непоказними, через що кожну бесіду хочеться пропустити. Плюс до всього діалоги подаються через закадрового оповідача, який нібито перекладає репліки звірків з незрозумілих мов. Задумка звучить непогано, але на практиці справи йдуть інакше. Оповідач не дозволяє персонажам розкритися, а його любов до проголошення банальщини під виглядом непорушної істини натурально дратує.

На цьому тлі спроби сценаристів торкнутися теми забруднення екології та показати складності морального вибору абсолютно не сприймаються.

Biomutant (Фото: Experiment 101)
Biomutant / Фото: Experiment 101

Просторо, але порожньо

До постановки завдань у Biomutant у мене теж виникли претензії. Підготовка до боїв з мироїдами проходить за шаблонним сценарієм: йдеш до NPC, отримуєш якийсь транспорт, шукаєш для нього деталі, а потім вступаєш у битву.

Однакові захоплення аванпостів у грі теж не рідкість, хоча іноді вони тішать цікавою постановкою. Буває, що доводиться використовувати ракетниці для пробиття воріт, розв’язувати дрібні головоломки і шукати спосіб, як перемогти чергову турель або міні-боса. Серед побічних квестів трапляються цікаві доручення, які приносять задоволення в процесі їх виконання.

Але типових завдань у дусі «знайди 15 контейнерів, пробий 5 стін, збери 10 предметів конкретного виду» набагато більше. Через двадцять годин проходження вони наповнили мені всю карту. Думаю, не варто навіть згадувати, наскільки весело займатися таким ось гриндом.

А ось пошуки екіпірування в Biomutant реалізували набагато грамотніше. Світ у грі хоч і безшовний, але в його рамках зустрічаються невеликі локації. На вході в них на екрані з’являється список з цінних предметів, які тут можна знайти. Їхнє точне місце розташування не вказується, що мотивує досліджувати територію й уважно вивчати місцевість. Здобич нерідко окупає витрачений час — Biomutant не соромиться нагороджувати користувачів епічними і навіть легендарними предметами.

Плюс до всього в окремі місця не вдасться потрапити без конкретного екіпірування. Це кивок у бік метроідваній, який іде проекту на користь, адже підвищує загальний інтерес до дослідження світу. При його вивченні, до речі, дають покататися на роботі, катері, планері й інших транспортних засобах. Деякі з них потрібно поліпшувати, щоб проходити важкодоступні ділянки світу, наприклад, річки з бурхливими хвилями.

І начебто вивчення оточення реалізовано непогано, але і тут знайшлася проблема. За межами збору екіпірування і розв’язання головоломок світ Biomutant не може нічого запропонувати. Багато його локацій абсолютно порожні, до того ж нерідко вони зіткані з однакових ассетів. Якби у грі не було грамотно налаштованого полювання за спорядженням і елементів метроідваніі, то і цей аспект довелося б зарахувати до невдалих.

Biomutant (Фото: Experiment 101)
Biomutant / Фото: Experiment 101

Тваринки готові дати бій

Найімовірніше, порожнечу локацій Experiment 101 планувало компенсувати спорядженням. Що ж, подивимося, якими вийшли бої в Biomutant. Гравець вибирає клас свого персонажа ще в редакторі, але пізніше спеціалізацію можна змінити за допомогою прокачування конкретних параметрів, пасивних бонусів і комбінацій.

Все це купується за очки, які видаються при підвищенні рівня. Окремо користувач купує активні навички й опір конкретним стихіям за біогени і псиочки. Вони добуваються в процесі дослідженні світу і прийнятті рішень, які роблять ауру персонажа світлою або темною.

У боях гравець може застосовувати різновиди холодної і стрілецької зброї: парні клинки, кийок, одноручний або дворучний меч, пістолети, гвинтівки, дробовики тощо. Кожна з них має свій набір комбінацій, які виконуються послідовним натисканням двох або трьох клавіш. Щоб уникати втрат, користувачеві потрібно ухилятися, стрибати і парирувати удари.

Спочатку битви викликають позитивні емоції завдяки швидкому темпу і високій варіативності дій. Активні вміння, комбінації ударів і режим вунг-фу, який підсилює протагоніста і на час відкриває спеціальні атаки, дозволяють чинити розправу над ворогами різноманітними методами. Але минає десяток годин, і назовні вкотре вилазять недоліки.

Хітбокси в грі налаштовані погано, через що іноді зазнаєш втрат навіть після ідеального ухилення. Анімації ударів у ворогів рвані, і реагувати на них вкрай важко. У окремих противників є «мертві зони», куди можна бити без ризику зіткнутися з випадом у відповідь.

А головна проблема — погано передані відчуття при завдаванні удару. Бойова система Biomutant відсилає до слешерів, але всі атаки в грі немов здійснюються пластиковою зброєю. Почуття, що головний герой шматує ворога, як в якійсь Devil May Cry, немає і близько. Зрештою якщо намагатися комбінувати прийоми і навички, то від боїв у проекті можна отримати задоволення, але багато чого знову-таки не варто очікувати.

Технічна частина

Візуально Biomutant не вражає. Графіка в грі явно застаріла років на п’ять, а плоска рослинність часом сильно впадає в очі. Те ж саме стосується незграбних моделей, анімацій, тіней і освітлення. Яскрава стилістика з насиченими кольорами згладжує окремі недоліки, але далеко не всі.

Баги в проекті трапляються рідко — іноді вороги перестають рухатися або головний герой застряє на кілька секунд у структурах, але загалом нічого критичного. А ось просадки кадрової частоти на продуктивному ПК не радують. Гра не вирізняється сучасною графікою, тому незрозуміло, звідки така ненажерливість до ресурсів системи.

Про звуковий супровід теж багато хорошого не скажу. Музика на фоні не приїдається, і на тому спасибі.

Вердикт
6 / 10

Experiment 101 чесно намагалася зробити Biomutant масштабною і цікавою грою при невеликому бюджеті. У проекті простежуються відмінні геймплейні рішення, і від його проходження вдається отримати задоволення. Однак ігнорувати окремі проблеми екшену просто неможливо. Надто вже багатьох помилок припустилися розробники, коли намагалися реалізувати свої амбіції. Сподіваюся, Biomutant стане для них наукою і відправною точкою в подальших починаннях. Оцінку ставлю з невеликим авансом, адже співробітники Experiment 101 явно мають потенціал створити в майбутньому цікаве творіння. Але їхню дебютну гру можна назвати таким тільки з натяжкою.

poster
Підписатись на щоденну email-розсилку
матеріалів розділу Техно
Розсилка про те як технології змінють світ
Щопонеділка

Приєднуйтесь до нас у соцмережах Facebook, Telegram та Instagram.

Показати ще новини
Радіо НВ
X