Цифрові базіки. Що чекає індустрію чат-ботів у 2019 році

28 січня 2019, 21:00

Чат-боти стали необхідним інструментом сучасного бізнесу. За прогнозами, в найближчі роки цю технологію чекає стрімкий розвиток і кратне розширення аудиторії.

Як уже писало НВ, сьогодні різні "дзвінки і листи до редакції" є архаїзмом, оскільки маса інтернет-платформ, від сайтів знайомств і юридичних компаній, можуть спілкуватися з клієнтами через чат-ботів.

Відео дня

Сьогодні, чат-боти - це ефективний інструмент, який допомагає користувачам купити квитки на транспорт, відстежити результати улюбленої спортивної команди, знайти хороші ресторани в чужому місті чи навіть створити статистику курсу криптовалют за останній тиждень.

За даними Mobile Marketing Watch , близько 77% споживачів у США більш позитивно сприймають компанію, яка пропонує текстову комунікацію. Тому, розвиток чат-ботів є необхідним рішенням для будь-якого успішного бізнесу в еру різноманітних месенджерів і тотальної текстової комунікації користувачів.

Згідно з прогнозами Global Market Insights , до 2024 року глобальний ринок чат-ботів виросте на 31% і буде оцінюватися в $ 1,34 млрд.

Під час воркшопу про чат-боти в Києві, НВ дізналося у експертів, на чому потрібно акцентувати увагу в розвитку чат-ботів у найближчі роки і які завдання вони можуть вирішувати вже зараз.

Тепер же, співзасновник і технічний директор сервісу з підбору морських подорожей CruiseBe Марина Шумаева розповіла НВ, що чекає індустрію чат-ботів в 2019-му.

Facebook / Marina Shumaieva
Фото: Facebook / Marina Shumaieva

Впровадження чат-ботів у бізнес

Марина Шумаева впевнена, що етап звикання до чат-ботів пройдено, адже, згідно з дослідженням Oracle , 80% компаній хочуть мати власного чат-бота до 2020 року. За її словами, спершу боти замінять техпідтримку і сервісні служби, оскільки більшість користувачів готові дізнаватися необхідну інформацію через чат-ботів, перш ніж дзвонити в колл-центр або писати e-mail.

"Плюси очевидні - боти доступні цілодобово, а їх створення і підтримка значно вигідніші, ніж штат співробітників. Крім цього існує багато платформ, на яких навіть зовсім далека від програмування людина зможе досить швидко створити примітивного чат-бота як для популярних месенджерів, так і для власних сайтів компаній", - пояснює підприємниця.

Оптимізація корпоративних процесів

Чат-боти, які полегшують і структурують внутрішню комунікацію на підприємствах вже створюються в корпоративних месенджерах на кшталт Slack. Окремі компанії можуть розробляти власні чат-боти через оригінальні програми і програми.

Це можуть бути як віртуальні помічники, які стежать за виконаною роботою, дедлайнами, атмосферою в колективі за допомогою щотижневих автоматичних опитувань, так і програми, які допомагають швидше знайти інформацію в базі даних за допомогою звичайного запиту.

Лідерство в чат-ботах

Марина Шумаева прогнозує, що в 2019-му переважна більшість чат-ботів буде створена на сторонніх платформах, а Facebook Messenger, WhatsApp і Telegram залишаться явними лідерами. Хоча, судячи з аналітичних даних і трендів в IT-індустрії, багато компаній роздумують про створення ботів, які можуть стати альтернативою мобільним додаткам.

Використання штучного інтелекту

Amazon
Фото: Amazon

Крім примітивних чат-ботів, які пропонують користувачам лише скрипти (заздалегідь підготовлені варіанти запитів), деякі компанії розвивають технології лінгвістичного аналізу і машинного навчання, що дозволяє їм збирати інформацію про клієнтів, розуміти контекст їх запиту і давати найбільш точні відповіді.

Розроблені за допомогою штучного інтелекту (ШІ) і нейролінгвістичного програмування (НЛП), такі чат-боти можуть бути повноцінними співрозмовниками, самонавчатися і розмивати кордони між спілкуванням людини з машиною.

За словами СTO CruiseBe, метою багатьох компаній в 2019-му є створення чатбота, які будуть повністю персоналізовані й спроможні передавати людиноподібне спілкування. Крім того, новим трендом стане створення мультилінгвальних чатботів, які однозначно спростять компаніям роботу на міжнародних ринках.

Голосові помічники

EPA
Фото: EPA

Найбільш яскравим прикладом розвинених чат-ботів є голосові асистенти, на кшталт Google Home, Google Assistant, Amazon Echo і Amazon Alexa. Через технології розпізнавання голосу, ці сервіси стали надзвичайно популярними в останні роки, і, очікується, що в 2019-му тільки в США голосовими ботами буде користуватися понад 66 млн осіб.

Цілком можливе впровадження таких ботів не тільки в окремі пристрої на кшталт смарт-спікерів, а й створення споживчої електроніки (зокрема, телевізорів), яка зможе розпізнавати мову і контролюватися голосом.

Не варто забувати і про систему розумного будинку, - технології Google і Amazon вже дозволяють контролювати різні девайси на відстані в житловому приміщенні. Крім цього, голосові асистенти розробляють для управління автомобілем, і машини, які зможуть за вашою командою не тільки побудувати маршрут і показати найближчі заправки, а й розкажуть про свій технічний стан, повинні з'явиться вже в 2019 році.

"Подібні асистенти допоможуть у бронюванні отелів, готелів, перельотів. Вони зможуть шукати інформацію про все, починаючи від концертів і кінотеатрів, закінчуючи круїзами і покупкою машини. 2019 рік стане початком нової ери в житті людей, ери, де у кожного з нас буде персональний віртуальний секретар, управляти яким ми будемо голосом", - говорить Марина Шумаєва.

Олюднення чат-ботів

Очевидно, що користувачам завжди буде цікавіше спілкуватися з технологією, яка має людське обличчя, навіть свідомо знаючи, що це підробка. В ідеалі, такі чат-боти повинні мати своє ім'я, голос, зображення, фірмові риси тощо.

Разом зі штучним інтелектом, технологіями віртуальної і доповнене реальності, чат-боти нового покоління повинні стати справжніми цифровими секретарями, але це вже питання, швидше, не 2019 року, а наступного десятиліття.

Приєднуйтесь до нас у соцмережах Facebook, Telegram та Instagram.

Показати ще новини
Радіо НВ
X