Гаджети

1 лютого 2022, 21:10

NV Преміум

Apple і Xiaomi встановлюють рекорди, але Samsung все ще № 1. Що відбувається на світовому ринку смартфонів

Samsung зберігає формальне лідерство на ринку смартфонів, тоді як Apple також відбирає собі левову частку грошей, а китайські компанії демонструють потужне зростання.

Аналітична компанія IDC опублікувала статистику за підсумками 4-го кварталу 2021 року, а заразом і зведену статистику за рік.

Загальний тренд залишається тим самим. Новим королем ринку із весни минулого року є китайський холдинг BBK. Загалом китайські бренди показують значне зростання продажів, частково компенсуючи стрімке зникнення з радарів Huawei — компанії, яка ще два роки тому в одному кварталі навіть стала № 1 із продажу у світі.

Як справи у лідерів ринку і чого чекати 2022 року — з’ясовуватимемо в цифрах та прогнозах.

Передплатіть, щоб прочитати повністю

Нам необхідна ваша підтримка, щоб займатися якісною журналістикою

Передплатити
Перший місяць 1 ₴. Відмовитися від передплати можна у будь-який момент

Samsung

Південнокорейська компанія залишається № 1 за підсумками року на світовому ринку. Формально це дає керівництву компанії привід вкотре відкривати шампанське, але деякі тренди повинні насторожувати.

По-перше, за минулий рік Samsung не змогла суттєво наростити свою частку ринку. Постачання смартфонів зросли на 6%, а загальна ринкова частка продемонструвала мізерне зростання, склавши 20,1% проти 20% роком раніше.

На тлі конкурентів Samsung буквально тупцює на місці.

Інтрига полягає ще й у тому, що в 4-му кварталі Samsung взагалі пропустила Apple вперед по поставках, причому з помітним відривом (19% проти 23,4% ринку Apple).

Експерти також зазначають, що левову частку у продажах Samsung відіграють пристрої початкового та середнього сегменту ( M-і A-серій), а в преміумі компанія начисто програла 2021 рік Apple. Іноді різниця у продажах iPhone 13 і лінійки Galaxy S21 доходила до 10 разів.

Насправді все це зовсім не говорить про швидкий занепад Samsung, як це часто трактують вороги корейського бренду. Компанія є тотальним лідером у новому сегменті складних смартфонів із гнучкими екранами, і в квартальному звіті компанії міститься прогноз серйозного зростання продажів у цій галузі. Подейкують, цього року Samsung представить дешевшу версію Galaxy Z Flip 3, яка стане ще більшим хітом продажу.

Серйозною перевагою Samsung на тлі китайських конкурентів є диверсифікація продажів. Компанія фактично відсутня на китайському ринку, але посідає серйозні позиції в США, Європі та багатьох інших важливих ринках. Тоді як той же BBK «виїжджає» в основному за рахунок продажів у рідному Китаї.

Більшість аналітиків передбачає, що найбільшу конкуренцію Samsung становитиме не BBK, а давній ворог із Купертіно.

Apple

Фанати Apple тріумфують, а недруги компанії знову затихли. І 12-а та 13-та серії iPhone виявилися феноменально успішними. Зокрема, вже до літа минулого року лінійку iPhone 12 було продано тиражем понад 100 млн екземплярів, що дозволило побити рекорд, встановлений у 2015 році, коли весь світ «підсів» на iPhone 6.

Судячи з поточних даних, iPhone 13 продається приблизно такими самими темпами.

Це дозволило Apple посісти перше місце на світовому ринку смартфонів з постачання в 4-му кварталі 2021 року. Компанія випередила Samsung зі значним відривом (84,9 проти 68,9 млн) смартфонів. І отримала частку 23,4% (проти 19% у Samsung і 12,3% у Xiaomi).

Більше того, в четвертому кварталі Apple змогла зайняти перше місце на китайському ринку з 23% часткою, випередивши Vivo і Xiaomi.

А за підсумками всього 2021 року Apple гідно посіла друге місце на світовому ринку з часткою 17,4%, продемонструвавши зростання за постачаннями на 15,9% порівняно з 2020 роком.

Поточний рік обіцяє бути цікавим. Від 14-ї серії iPhone чекають багато чого. Компанія навряд чи зможе дозволити собі використати той самий дизайн п’ятий рік поспіль. Подейкують про появу компактніших вирізів в екрані для фронтальної камери і датчиків. Можливо, Apple вторгнеться і на ринок смартфонів із гнучкими екранами.

Xiaomi

Саме Xiaomi найбільше виграла від монументального падіння Huawei в останні роки.

Агресивний маркетинг дозволяє Xiaomi буквально вторгатися на нові для себе ринки, демонструючи в деяких країнах Європи, Азії та Південної Америки зростання 30−50% за рік.

У багатьох країнах (наприклад, в Україні) компанія вже міцно влаштувалася на другому місці після Samsung, а де-не-де і виходить на перше місце (принаймні в окремих кварталах).

Головною проблемою на шляху Xiaomi до глобального лідерства залишається дисбаланс сегментів. Компанія впевнено продає смартфони нижнього та середнього цінового діапазону, та поки що так і не змогла всерйоз влаштуватися в преміум-сегменті, де правлять бал Apple та Samsung. Торішній флагман Mi 11 Ultra отримав безліч позитивних оглядів, але продажі його не були вражаючими, і до кінця року Xiaomi фактично перестала згадувати про нього, знову роблячи акцент на моделях середнього сегмента.

BBK

Китайський концерн має бренди OPPO, Vivo, Realme, OnePlus.

Перші два бренди окремо представлені у статистиці IDC зі світового ринку. Їхні консолідовані постачання на ринок торік становили 19,4%, тобто більше, ніж у Apple (17,4%) і майже стільки ж, скільки у Samsung ( 20,1%).

Якщо додати цифри Realme і OnePlus, то BBK абсолютно точно посідатиме перше місце на світовому ринку.

І BBK поступово працює над злиттям брендів. Наприклад, OnePlus з минулого року вже розпочав розчинятися в OPPO.

Головною проблемою BBK на шляху до остаточного повалення Samsung з вершини ринку є локалізація продажів. Бренди холдингу рішуче лідирують на рідному китайському ринку, а також на низці інших азійських ринків априклад, в Індії).

Але вже в Європі їхні позиції дуже слабкі, а колосальний ринок США досі практично не знає про існування брендів BBK, за винятком хіба що OnePlus.

Та поки ніщо не вказує на те, що найближчим часом ситуація може серйозно змінитися. Такого ентузіазму із захоплення нових для себе ринків, як у Xiaomi, у BBK не спостерігається.

Другие новости

Всі новини