IT-індустрія

9 травня 2021, 20:02

NV Преміум

На світовому ринку смартфонів замаячив новий король. Ні, це не Apple і не Xiaomi

Світовий ринок смартфонів оговтався після пандемії. Зростання глобальних продажів становить 27%. А деякі компанії і зовсім б’ють рекорди.

Насправді, навколо нових даних аналітичної компанії Canalys, які опублікували цього тижня, виникла кумедна ситуація.

Цифри в звіті такі, що у піарників майже всіх компаній з верхньої частини списку виникло бажання зв’язатися з редакцією НВ і поставити одне й те ж запитання: «ви ж напишете про наші успіхи, правда?»

Така одностайність серед конкурентів — і справді рідкість.

Пройти повз таку ситуацію ми не можемо.

У цьому матеріалі ми коротко розглянемо ситуацію з кожним із лідерів ринку смартфонів. І спробуємо зрозуміти, як вийшло так, що всі одночасно щасливі і пишаються своїми досягненнями.

Одразу обмовимося, у статті ми поговоримо лише про лідерів ринку і не будемо вкотре нарікати з приводу падіння Huawei, яка рік тому посіла перше місце на світовому ринку смартфонів, однак зліт був недовгим.

Сьогодні Huawei лише на 8-му місці. Всьому виною — американські санкції, які позбавили китайську компанію доступу до сервісів Google і цілої низки передових інженерних технологій.

Однак, у інших китайських компаній справи йдуть все краще. І вони рухаються до вершини світового ринку смартфонів. До того ж рухаються дуже впевнено.

Передплатіть, щоб прочитати повністю

Нам необхідна ваша підтримка, щоб займатися якісною журналістикою

Передплатити
Перший місяць 1 ₴. Відмовитися від передплати можна у будь-який момент
Провідні виробники світового ринку смартфонів, 1-й квартал 2021 року / Фото: Canalys

Samsung — як і раніше на першому місці

Позиції Samsung з 22%-ю часткою ринку здаються цілком собі лідерські та непохитними.

Відрив від найближчого переслідувача (Apple) становить цілих 7%.

Та й динаміка непогана. Продавши 76,5 млн смартфонів у першому кварталі, Samsung отримала зростання 28% у порівнянні з першим кварталом попереднього року.

У Північній Америці у Samsung справи йдуть не так добре, компанія поступилася низкою ключових позицій Apple з її вдалою новою лінійкою iPhone 12. Однак, в Європі зростання продажів Samsung становить 21%, що дало можливість південнокорейській компанії з часткою ринку 35% залишитися № 1 європейського ринку.

Отже, на виході з кризи, спричиненої пандемією коронавірусу, Samsung знову опинився на першому місці.

В Україні, щоправда, компанія вже пропустила вперед Xiaomi і з часткою ринку 27% посідає друге місце.

Apple — все як завжди добре

Apple у першому кварталі продала 52,4 млн смартфонів (зростання становить 41% у порівнянні з аналогічним кварталом 2020 року), забезпечивши собі 15% світового ринку.

У Європі зростання продажів Apple становить 22%, а частка ринку становить 19%. Пропустивши вперед Xiaomi, компанія Тіма Кука влаштувалася на третьому місці.

Експерти зазначають, що єдиною невдачею Apple стали низькі продажі моделі iPhone 12 Mini — вони не виправдали очікувань. І, найімовірніше, ця модель не матиме прямого продовження в новій серії смартфонів, яку буде представлено восени цього року.

Однак, продажі інших моделей лінійки iPhone 12 виявилися досить вражаючими, так само як і попит на минулорічні моделі iPhone 11.

Apple повернула собі лідерські позиції на «домашньому» американському ринку. І загалом наочно показала недоброзичливцям, що ховати компанію на ринку смартфонів дуже рано.

Лідери європейського ринку смартфонів, 1-й квартал 2021-го року / Фото: Canalys

Xiaomi — небачені рекорди і шалені амбіції

Зростання 62% — це просто феєрична цифра для світового ринку. І таким показником може похвалитися китайська компанія Xiaomi, яка здійснила постачання на світовий ринок 49 млн смартфонів.

Частка Xiaomi в світі становить 14%. Компанія зберегла за собою третє місце в рейтингу найбільших виробників смартфонів, яке вона вперше посіла в третьому кварталі 2020 року.

Але це ще не все.

У компанії дуже пишаються тим, що посіли друге місце на ринку смартфонів в Європі з часткою 23%. Щорічне зростання продажів водночас становило значні 85%.

В Україні ж Xiaomi є абсолютним лідером ринку з часткою 43% (приріст становить 26%).

Компанія не тільки вдало конкурує з іншими китайськими компанія в бюджетному ціновому сегменті, який завжди був основним «драйвером» для компанії, але і вторгається в преміум.

Зокрема, більшість оглядачів відверто вражена новою лінійкою Xiaomi Mi 11 і, зокрема, флагманом Mi 11 Ultra, якому пророкують великі продажі. Також компанія випустила складаний смартфон із гнучким екраном Mi Mix Fold, показуючи свої амбіції в сегменті, де досі правили бал Samsung і Huawei.

Однак, не всі експерти готові відкрито співати дифірамби інженерному і маркетинговому генію Xiaomi. Багато з них просто констатують, що саме Xiaomi на різних ринках і з огляду на різні причини опинилася в найбільшому виграші від падіння Huawei (про що ми писали на початку цієї статті, див. вище).

Хоча, заради справедливості, слід зазначити, що вміти скористатися падінням конкурента — теж потрібно вміти.

Концерн BBK Electronics (OPPO, Vivo, Realme, OnePlus) — народження нового короля?

З точки зору недосвідченої людини решта цифр у першій п’ятірці лідерів лише свідчать про зростання інших китайських виробників. Мовляв, зростає не тільки Xiaomi, і нічого дивного в цьому немає.

Але на практиці ситуація трохи цікавіша.

Бренд OPPO на світовому ринку продемонстрував майже настільки ж феєричне зростання, що і Xiaomi (60% у порівнянні з першим кварталом минулого року). І з 37,6 млн проданих смартфонів OPPO займає 4-ту сходинку в рейтингу, частка бренду на світовому ринку — 11%.

Водночас бренд Vivo, продавши 36 млн смартфонів (зростання — 48%), отримав частку в світі 10%.

Насправді обидва бренди належать BBK Electronics. І в сумі їх частка на світовому ринку становить 21%. Це більше, ніж, у Apple або Xiaomi. Власне, це — лише на 1% менше, ніж у Samsung.

Однак, якщо згадати, що BBK Electronics також включає в себе бренди Realme і OnePlus, чиї частки світового ринку не настільки значні, але в цілому явно становлять більше 1% світового ринку, то картина міняється.

Разом зі своєю розсипом брендів, які «Розведені» для прояву активності на різних ринках, BBK Electronics непомітно опинився новим світовим лідером у виробництві смартфонів. Ну або принаймні підібрався до Samsung на відстань мізинця.

Аналітики відзначають, що OPPO і Vivo домоглися найбільшого зростання в Китаї, де катастрофічно просідає Huawei, а також на ряді азіатських ринків, наприклад, в Індії.

Однак, це не означає, що в інших регіонах світу у них немає успіхів.

Досить поглянути на європейський ринок смартфонів, де OPPO отримала приріст продажів 153% і виявилася на 4-му місці з часткою 4%.

Щось подібне спостерігається і в Україні, де зростання продажів OPPO склав значні 181%. І з часткою 5% OPPO впевнено займає на нашому ринку 4-е місце.

Лідери українського ринку смартфонів, 1-й квартал 2021-го року / Фото: Canalys

Що буде далі?

Зрозуміло, поки рано відкрито «Коронувати» BBK Electronics. Для формальної перемоги потрібно трохи більше підстав і трохи більш точна математика.

Однак, якщо намітилися тренди отримають розвиток в наступних кварталах, то вже до кінця 2021 роки ми можемо побачити зовсім інший стан речей на вершині світового ринку смартфонів.

Наприклад, Xiaomi цілком може виявитися № 1 за ринковою часткою, хоча в реальності найбільше смартфонів будуть сукупно продавати численні бренди, що входять до складу BBK Electronics.

Деякі експерти вважають, що рано списувати з рахунків Samsung, яка може поліпшити свої і без того непогані продажі за рахунок агресивного маркетингу бюджетної серії смартфонів і потенційного зростання продажів нової серії з гнучкими екранами.

Потужний зростання продажів Apple в останні місяці також вказує на потенціал каліфорнійської компанії. Якщо наступна лінійка айфонів виявиться хоча б стільки ж вдалою в продажах, як iPhone 12, то Apple може буквально кігтями вчепитися в свої нинішні позиції в рейтингу.

Рік обіцяє бути цікавим, сідайте зручніше.

Другие новости

Всі новини