Краще, ніж Аліса в Країні чудес. Огляд Lost in Random — унікальної казкової гри з крутими битвами

21 вересня 2021, 21:05

Lost in Random — не шедевр, але низка унікальних рішень в грі є.

Electronic Arts — визнана «корпорація зла» в індустрії інтерактивних розваг. Активна геймерська аудиторія давно звинувачує компанію в тому, що вона відмовилася від сюжетних ігор і заробляє на щорічних спортивних симуляторах й інших проектах з сервісною моделлю.

Відео дня

Кілька років тому ЕА вирішила частково пригнічити критику і заодно виправити свій імідж. Для цього видавництво обрало найочевидніший шлях. Воно почало випускати недорогі одиночні гри.

Компанія також заснувала лейбл ЕА Originals для допомоги окремим незалежним розробникам у створенні їх проектів. Ось тільки не всі ігри, які виходили в рамках програми, тішили відмінним виконанням.

It Takes Two можна без докорів сумління назвати шедевром, а дві частини Unravel і A Way Out — як мінімум цікавими витворами. Але ось Fe, Rocket Arena і Sea of Solitude — це відвертий проходняк.

Нещодавно під брендом ЕА Originals вийшов ще один проект — Lost in Random від студії Zoink. Він обіцяв показати незвичайний всесвіт і представити інноваційну геймплейні механіку, засновану на кидках кубика. Чи вийшло у Electronic Arts знайти нову перлину серед інді-сегмента, чи компанія видала ще одну посередність — дізнаєтеся з огляду НВ Техно.

Дітлахи в дорослій казці

Lost in Random (Фото: EA)
Lost in Random / Фото: EA

У світі Рандому все вирішує зла королева, яка володіє чорною гральною кісткою з магічними властивостями. Її кидок вершить долі людей і далеко не завжди обіцяє щось хороше. Коли дитині в будь-якій частині держави виповнюється дванадцять років, до неї прибуває володарка зі своїми посіпаками. Вона кидає кістку і визначає, в якій із шести частин королівства має проживати дитя. Кожен з регіонів відповідає певній цифрі на гральному кубику — навіть назви у них відповідні. Наприклад, у Фобурзі (Fourburg) мешкають ті, кому випала четвірка. Тож тут відразу варто уточнити: локалізації в проекті немає, тому для проходження бажано знати англійську бодай на середньому рівні.

Якщо ж кидок кістки завершується цифрою шість, то королева забирає дитину до себе. Таких дітей вважають щасливчиками із забезпеченим майбутнім. Однак не всі хлопчики і дівчатка хочуть, щоб їх долю вирішував магічний гральний кубик. Головна героїня Івен і її сестра Одд, якій виповнилося дванадцять років, не захотіли підкорятися королеві. Вони спробували сховатися, але володарка їх знайшла і зробила доленосний кидок. Кістка спочатку показала одиницю, а потім перекинулася на шістку. В результаті Одд забрали до палацу.

Через рік після цих подій Івен прокинулася і побачила примару. Та зробила натяк, що сестра чекає, поки її врятують з чіпких рук королеви. Для головної героїні цього було достатньо: вона полишила рідну домівку у Ванкрофті, найбіднішому регіоні Рандома, і вирушила шукати Одд.

Бертон і трохи політики

Lost in Random (Фото: EA)
Lost in Random / Фото: EA

Під час подорожі Івен доведеться побувати у всіх частинах світу. Кожна з них унікальна і повністю відповідає придуманому студією Zoink антуражу. Він нагадує суміш похмурих казок братів Грімм і стилю режисера Тіма Бертона, до якого додали трохи від франшизи Fable. Поєднання вийшло свіжим і незаїждженим.

Вивчати зловісний всесвіт, де абсурд межує з політичними посиланнями, цікаво протягом всього проходження. Розробники постаралися орушити складні теми, наприклад, соціальне розшарування, турботу влади лише про власне благополуччя і ставлення сильних світу цього до пересічних людей, як до розмінної монети. Глибоко розкрити зазначені проблеми не вдалося, але наявність паралелей з нашою реальністю робить сюжет багатшим. Головною перевагою історії стали незвичайні пригоди. У кожному з регіонів Рандома Івен доводиться вирішувати нетривіальні завдання і брати участь у цікавих конфліктах, тому у користувача не зникає бажання рухатися вперед і дізнаватися, що буде далі.

На жаль, поряд з перевагами сюжету крокують його недоліки. Головну героїню майже ніяк не розкрили. Це черговий сміливий протагоніст, який готовий на все заради рідної людини. З іншими персонажами трапилася та сама біда. Вони виступають функціями, що просувають історію вперед. Часом герої дивують або викликають посмішку своїми дивацтвами, але на більше розраховувати не варто. А ще розробники вставляють між главами метафоричні і символічні фрагменти. Виглядають ці епізоди, мов натужна спроба бодай чимось збагатити наратив.

Карти, кістки і рандом

Lost in Random (Фото: EA)
Lost in Random / Фото: EA

Хоча сюжету в проекті забагато, він не позиціонувався основною особливістю Lost in Random. Ця роль дісталася незвичайній бойовій системі на перетині екшену і карткової колекційної гри. У перших розділах Івен обзаведеться вірним супутником Дайсі — розумною кісткою, якій вдалося вціліти, попри спроби королеви зробити власний чорний кубик останнім у своєму роді. Після цього головній героїні доведеться битися з різноманітними роботами і навіть босами.

У кожного супротивника в Lost in Random є сині кристальні нарости. Івен повинна розбивати їх і збирати осколки. У правому нижньому кутку екрана присутня колода з п’ятнадцяти карт, яку необхідно заздалегідь сформувати в спеціальному меню. Коли користувач отримує кристали від ворогів, то поступово відкриває доступ до випадкових карт з колоди. Їх максимальна кількість не може бути більше п’яти. Щойно перша карта з’явиться «на столі», користувач зможе кинути кістку, але краще завжди почекати, поки накопичиться гранична кількість карт. Чим ширший вибір, тим вищий шанс знайти щось потрібне для конкретної ситуації.

Після кидка час зупиняється. Дайсі показує цифру від одного до шести, і гравець використовує її як валюту. У кожної карти є ціна, зазначена зверху. Наприклад, якщо під час кидка випала п’ятірка, то можна активувати одну карту вартістю п’ять одиниць або кілька, але їх сукупна ціна не повинна перевищувати отриману цифру. На практиці це виглядає наступним чином: накопичив кристалів, зробив кидок і побачив четвірку. Тепер можна купити лук з десятьма стрілами за двійку і ще стільки ж витратити на його посилення або бомбу.

Після вибору карт цикл повторюється. Знову потрібно збирати енергію, кидати кістку і дивитися, що корисного вдасться прикупити. Карти в Lost in Random діляться на чотири категорії — зброя, шкода, захист і операції з колодою. Я ось любив застосовувати спис і молот, кидатися бомбами в супротивників і активувати щит на один вхідний удар. А ще мені подобалося випробовувати долю: постійно брати карту, яка або подвоює ціну інших карт в руці, або робить їх безкоштовними.

Важливо також зазначити, що в грі присутній чіткий баланс. Відразу викидати п’ятірки і шістки не вийде. Більш високі цифри відкриваються на окремих етапах проходження. А побачити заповітні шість точок вдасться лише в останньому регіоні Рандома. Картки теж знаходяться поступово. Вони купуються в магазині за спеціальну валюту і є таким собі призом за виконання завдань. Обзавестися відразу усіма необхідними картами знову-таки не можна. Розробники реалізували систему наборів, що вимушує купувати непотрібні або вже наявні в колекції карти. Це рішення покликане приховати те, що загальний комплект заклинань в Lost in Random не такий і великий. У користувачів не вийде постійно оновлювати колоду і придумувати багатоступеневі комбінації.

Тут ми підійшли до недоліків бойової системи. Невелика кількість карт — лише перший з них. Другий — незначна різноманітність ворогів і прості боси, які не змушують навіть бодай трохи напружитися. А третій — загальний рандом. Часом в руку випадають карти, які абсолютно не підходять для поточної ситуації на полі битви. Часом вони не поєднуються між собою або ж поєднуються, але необхідна більш висока цифра. У грі є кошти, щоб проводити ротації карт, але повністю позбутися впливу рандома не вийде. Це головне достоїнство проекту і його прокляття водночас. Коли карти нормально випадають, то виникає запал і бажання продовжувати боротися. А потім починається начебто проста бійка, яка зволікається через невдалі кидки або погані карти в руці.

Зазначені недоліки можна ігнорувати, але в цілому Zoink варто похвалити за реалізацію бойової системи. Вона вийшла простою в опануванні і відзначилася оригінальним поєднанням елементів з декількох жанрів. Складати комбінації в колоді, а потім виконувати їх у боях — це цікавий процес. Розробників також варто похвалити за спроби додати різноманітності в битви. Окремі арени вони сконструювали за правилами настільних ігор: користувач має кидати кістки не тільки для покупки карт, але і для пересування білої фігури по полю. В таких сутичках зазвичай необхідно домогтися конкретної мети, а не просто знищити ворогів. Описані битви хоча б трохи відчуваються випробуванням і видають найбільше задоволення. А завершальним плюсом хочеться відзначити те, що Zoink не стала вчащати із сутичками. Подекуди їх концентрація дуже висока, але здебільшого присутні перерви, які дозволяють відпочити.

Решти потроху

Lost in Random (Фото: EA)
Lost in Random / Фото: EA

Є сюжет і є бійки, а що між ними? Щодо цього Lost in Random особливо нічим похвалитися. Локації в проекті зіткані з переплетення коридорів. Орієнтуватися на місцевості допомагають покажчики і карта, хоча на останній і немає маркера головної героїні. Користувачам лише показують область, де вона знаходиться. Навіщо створювати зайву незручність таким рішенням, я навіть не здогадувався.

При дослідженні місцевості можна збирати валюту, розмовляти з перехожими і виконувати другорядні завдання. Зазвичай вони зводять до того, що потрібно знайти кілька предметів або поспілкуватися з двома-трьома персонажами. У діалогах реалізовані репліки, які ні на що не впливають і лише дозволяють дізнатися додаткову інформацію про світ. Часом побічні квести розповідають якусь історію і навіть демонструють незвичайних персонажів. Але це рідкість, тож виконувати їх рекомендується тільки тим, кому сподобається досліджувати світ Lost in Random.

Головоломки в проекті трапляються нечасто, а ті, що є, вийшли вкрай простими. У них потрібно або пробігти повз рухомі області червоного світла, або за стислий період вистрілити рогаткою в кілька перемикачів. Нічого цікавого тут розробники запропонувати не змогли.

вердикт НВ
7 / 10

Lost in Random — не шедевр рівня It Takes Two, але цілком гідна гра з унікальними ідеями. Фанатам ККІ і незвичайних всесвітів проект Zoink напевно сподобається. На нього також варто звернути увагу користувачам, які шукають оригінальні інтерактивні витвори. Решта можуть додати гру в свій умовний список бажаного і долучитися, коли з'явиться відповідний настрій.

Показати ще новини
Радіо НВ
X