Правильний кіберпанк і справжній детектив. Огляд детективної рольової гри Gamedec

26 березня 2021, 21:01
Вы также можете прочесть этот материал на русском языке

Ми спробували превью міцного жанрового детектива Gamedec. І нам сподобалося.

При спробі згадати гри від польських розробників в голові зазвичай виникають The Witcher 3: Wild Hunt і Cyberpunk 2077, Dying Light і Bulletstorm.

Це мастодонти, про яких знає переважна більшість фанатів інтерактивних розваг.

Відео дня

Однак польський геймдев не закінчується на згаданих проектах. У їх тіні постійно плекалися маловідомі, але від того не менш цікаві твори.

До таких належать The Vanishing of Ethan Carter і Superhot, а в майбутньому цей список поповнить Gamedec — ізометрична RPG від Anshar Studios.

Завдяки своїй привабливій всесвіту і обіцянкам розробників реалізувати глибоку рольову систему гра зібрала $ 171 тис. На Kickstarter.

Вона повинна вийти пізніше в 2021 році, проте редакція НВ Техно вже зараз змогла випробувати Gamedec.

До нас на превью потрапив шматочок майбутнього проекту Anshar Studios, і зараз ми розповімо, чи варто до нього придивитися всім фанатам RPG.

Gamedec (Фото: Anshar Studios)
Gamedec / Фото: Anshar Studios

За звітом Холмса

Варшава, XXII століття. Кіберпанк став реальністю, і тепер всім заправляють корпорації. Люди активно використовують імпланти, а інтерактивні розваги перетворилися в невід'ємну частину їхнього життя.

У віртуальних світах можна знайти титул легенди і непогано заробити, але зробити це виходить далеко не у кожної людини. Цифрове простір стало відмінним місцем для злочинних промислів: всередині нього процвітають здирництво, вбивства і навіть рабство. Розбиратися з правопорушеннями у відеоіграх повинні спеціальні детективи, яких називають геймдекамі. Саме ця роль уготована користувачам в Gamedec.

Коли вийде повна версія проекту, проходження почнеться з вибору аватара — аналога класу персонажа. Кожен з них має свої особливості, але в демоверсії героя підготували розробники.

Їм стала жінка азіатської зовнішності з аватаром під назвою Toywoman. Як неї ми вирушили розслідувати загибель Езри Онаі - єдине завдання, яке є в пробному варіанті.

Структурно квест ділиться на кілька етапів з проміжними цілями. Гравець вивчає доступну територію, спілкується з персонажами, збирає докази і важливі відомості. Останні записуються в меню дедукції, де присутні версії щодо інциденту, що стався. Кожна з них включає перелік фактів, на основі яких автоматично формуються теорії.

Користувач лише повинен вибирати їх, щоб прийти до підсумкового висновку. Причому ніхто не скаже, правильний він чи ні. Gamedec в кращих традиціях RPG переносить тяжкість вибору і моральну відповідальність за нього на плечі гравця.

Він може підходити до проходження завдання вальяжно — назвати першу-ліпшу теорію вірною, зробити фінальне умовивід і не побачити значну частину контенту.

Але якщо хочеться дізнатися всі подробиці справи, то потрібно орієнтуватися на закриті пункти в списку фактів кожної версії і продовжувати пошуки, поки не вдасться скласти повну мозаїку. Втім, в завданні з Езрою Онаі цього робити не довелося: ми виявили дві третини зачіпок і змогли правильно визначити, що сталося з хлопцем.

Gamedec (Фото: Anshar Studios)
Gamedec / Фото: Anshar Studios

Без красномовства нікуди

Gamedec — це цілком розмовна ізометрична RPG. У ній немає битв, через що акцент зміщується в бік дослідження оточення і діалогів.

Саме так геймдек буде шукати докази в кожній справі. Персонажі в грі далеко не завжди охоче діляться інформацією, тому їх необхідно схилити на свою сторону — підібрати потрібні репліки, зачепити за живе, виконати доручення і так далі. А ще окремі відповіді в діалогах і способи взаємодії з оточенням залежать від аспектів. Вони відкриваються автоматично в залежності від прийнятих рішень при проходженні і дають доступ до конкретних навичок, професій, атрибутам і знань. Все це допоможе гравцям знаходити різні шляхи проходження завдання.

За демоверсії складно сказати, наскільки унікальними можуть бути протагоністи в Gamedec, і чи зроблять аспекти істотний вплив на варіативність проходження. В рамках завдання з Езрою Онаі є багато шляхів для його виконання. Постійно з’являються проміжні цілі, нові відомості і можливості.

Частина реплік і дій була недоступна в пробному варіанті гри, а ще кілька не міг використовувати створений розробниками персонаж. Однак навіть при таких обмеженнях відчувалася свобода дій.

Наприклад, завдяки навичкам управління медичною технікою нам вдалося скористатися спеціальним ботом і докладніше дослідити тіло Езри. Але у нього в процесі сіла батарея, а спроба замінити її на знайдену в смітнику неподалік закінчилася поломкою нашого помічника. Але ж весь цей епізод з ботом можна було пропустити, якщо не поговорити з доктором.

Gamedec ставить перед користувачем цілі, але спосіб їх виконання вибирає виключно гравець. Хочеться вірити, що прийняті на завданнях вирішення позначаться на глобальному сюжеті, але поки про це судити складно. Місія з Езрою включала кілька кінцівок і достатній ступінь варіативності, проте чи буде схожа реалізація у всій грі, незрозуміло.

Gamedec (Фото: Anshar Studios)
Gamedec / Фото: Anshar Studios

Маленькі люди у великому світі

Чим ще зачепило завдання з демоверсії, так це розказаних історіями. Воно починається, як типове вбивство на вулиці, але в процесі розслідування гравець виявить купу цікавої інформації. Розплутуючи клубок загадкових подій, геймдек дізнається про місцевій поліції, ворогуючих угрупованнях, корпоративних змовах і законах, які діють в віртуальних світах. Розбиратися, як помер Езра Онаі, і кому він міг заважати, дійсно цікаво.

Персонажі в Gamedec в кращих традиціях изометрических RPG мають свій характер і переваги. Кожен з них може розповісти щось про себе і в світі гри.

Часом їх історії виходять драматичними, завдяки чому цим маленьким модельки з обмеженим набором анімацій вдається співпереживати. Головне, не соромитися спілкуватися і уважно читати діалоги, щоб поступово занурюватися у всесвіт Gamedec і кожне окреме завдання, зокрема.

Графіка, звук і працездатність

Щодо технічної частини до демоверсії є лише одна претензія — відсутність повороту камери. Часто хочеться вибрати інший ракурс, але гра чомусь не дозволяє це зробити. Про заповнювачах, невідполірований анімаціях і ситуаціях, коли один персонаж проходить через модель іншого, говорити не будемо. До релізу такі проблеми повинні виправити.

Графіка в Gamedec, як для ізометричної RPG, досить непогана. Є відображення, візуальні ефекти і грамотно виставлене освітлення. А кіберпанковий дизайн локацій дозволяє згладити кути і надає оточенню легкий шарм. Хотілося б аналогічним чином похвалити звуковий дизайн, але не вийде. Він занадто бляклий, а саундтрек в демоверсії абсолютно прохідний.

вердикт
8 / 10

Демоверсія Gamedec залишила після себе позитивні враження. Anshar Studios явно хоче створити хоч і нишевую, але повноцінну рольову гру з купою розвилок, моральним вибором і незвичайної всесвіту. Є побоювання, що не всі ідеї автори зможуть реалізувати належним чином. Та й поки складно сказати, наскільки довго проекту вдасться утримувати користувачів перед екраном при обмеженій кількості геймплейних механік. Але якщо розробники зможуть створити десятки таких же місій, як на випробувальній основі, то Gamedec стане одним з фаворитів шанувальників RPG в 2021 році.

poster
Підписатись на щоденну email-розсилку
матеріалів розділу Техно
Розсилка про те як технології змінють світ
Щопонеділка

Приєднуйтесь до нас у соцмережах Facebook, Telegram та Instagram.

Показати ще новини
Радіо НВ
X