Великі ігри. 10 причин, чому The Witcher 3: Wild Hunt краще, ніж Cyberpunk 2077

24 лютого 2021, 21:25
Вы также можете прочесть этот материал на русском языке

З моменту релізу Cyberpunk 2077 минуло два місяці, і вже всім стало зрозуміло: шедевр з гри не вийшов.

CD Projekt RED створила просто хорошу екшен-RPG зі своїми помітними перевагами й недоліками. Проект зумів обзавестися відданими фанатами, але він і геть не викликав таке захоплення, як свого часу The Witcher 3: Wild Hunt.

Відео дня

Третю частину пригод Геральта з Рівії на все горло хвалили як хардкорні геймери, так і користувачі, які зрідка розважаються в іграх. Реакція на реліз Cyberpunk 2077 була куди більш неоднозначною і стриманою.

Ми в НВ Техно вирішили розібратися, чому останні проекти CDPR так по-різному прийняла аудиторія.

Витративши майже двісті годин на їх проходження, у нас дозріла проста відповідь: «Відьмак 3» багато в чому перевершує Cyberpunk 2077, і ця стаття слугуватиме тому прямим підтвердженням.

CD Projekt Red
Фото: CD Projekt Red

10

Консольні версії

Найбільш банальна і зрозуміла причина з усього списку. CD Projekt RED під створення Cyberpunk 2077 відсунула версії гри для PlayStation 4 і Xbox One на задній план. Вона орієнтувалася на власників ПК, хоча основна частина геймерів віддає перевагу консолям.

В результаті на приставках тепер уже минулого покоління проект вийшов нелегкотравним. Постійні просадки кадрової частоти, мильні текстури, жахлива деталізація та інші проблеми змушували власників Cyberpunk 2077 на PS4 і Xbox One поспіхом вимикати гру і йти на профільні ресурси писати скарги.

І це ми ще не згадуємо баги, якими рясніла навіть ПК-версія. В The Witcher 3 на релізі теж були присутні вагомі технічні недоліки, але вони і близько не були такими колосальними, як у випадку з останньою екшен-RPG CD Projekt RED.

CD Projekt Red
Фото: CD Projekt Red

9

Інтерфейс

Здавалося б, інтерфейс — це незначна дрібниця, на яку легко не звертати уваги. А от і ні! Його оформлення і стилізація впливає на занурення у світ гри. Розробники мають прагнути до того, щоб максимально зменшити кількість значків і вікон на екрані. Плюс до всього елементи інтерфейсу мають органічно поєднуватися і не різати око в процесі проходження.

При створенні Cyberpunk 2077 CDPR, мабуть, забула про ці правила. Розробники дуже сильно захопилися стилізацією під кіберпанковий антураж, через що інтерфейс вийшов громіздким і відразливим. Про нього просто не виходить забути, що негативно впливає на сприйняття проекту. При цьому в The Witcher 3 схожі проблеми не спостерігалися.

CD Projekt Red
Фото: CD Projekt Red

8 Контраст у відкритому світі

Світ в The Witcher 3 — це справжній витвір мистецтва. Мало того що він виглядає дивовижно, так ще всі ігрові локації задають різний настрій. Болотистий і непривітний південь Велена змушує відчути дискомфорт і тривогу, Новиград рясніє величчю, а села на Скелліге дозволяють відчути свободу, яку так цінують остров’яни.

В Cyberpunk 2077, на жаль, такого контрасту немає. Найт-Сіті вийшов гранично деталізованим і красивим містом з купою цікавих місць. Але при їх відвідуванні гравець як і раніше відчуватиме, що перебуває в межах кіберпанкового мегаполісу. Контрасту додають тільки пустки, але це просто великі поля, загиджені сміттям. Тут рідко вдається відшукати колоритну місцину.

CD Projekt Red
Фото: CD Projekt Red

7

Прокачування

У The Witcher 3 реалізовано просте і водночас комплексне прокачування. Гравець здобуває навички, покращує їх і підсилює за допомогою мутагенів. Користувач міг купити безліч талантів, але в цьому не було сенсу, адже вони надавали ефект тільки після переміщення в спеціальне відділення. Їх кількість суворо обмежено, так що доводиться завчасно сформувати свій стиль гри та прикинути оптимальні навички.

А в Cyberpunk 2077 розробники просто висипали на користувачів купу талантів у декількох категоріях. Корисних умінь у грі занадто мало, а щоб дістатися до них, доводиться купувати купу відверто зайвих пасивних здібностей.

CD Projekt Red
Фото: CD Projekt Red

6

Геймплейна варіативність

Неналежно продумане прокачування в Cyberpunk 2077 призвело до ще однієї проблеми — бідної геймплейної варіативності. По суті, у грі є збірки через хакінг, різні види зброї, включаючи ближній бій, і скритність. Перший варіант, до речі, швидко стає краще за інші, адже дозволяє запросто розправлятися з натовпами супротивників.

The Witcher 3 щодо цього надає більш широкий полігон для експериментів. Геральта можна збирати в «танка», швидкого і спритного бійця, який покладається на критичні ураження, своєрідного мага, алхіміка і навіть піроманта. Гравець може наштампувати бомби і жбурляти їх у ворога, поки той не помре. І це позитивно відбивається на реіграбельності, про що розробники, мабуть, не подумали при створенні Cyberpunk 2077.

CD Projekt Red
Фото: CD Projekt Red

5

Активності на мапі

Давайте відразу з’ясуємо: зачистка маркерів зі знаками питання на карті в The Witcher 3 не слабо стомлює. Особливо коли доводиться їздити на човні між островами Скелліге та постійно пірнати у воду.

Але проблема в тому, що аналогічні активності в Cyberpunk 2077 виконані ще гірше.

Вони теж є набором однотипних завдань: убий, забери річ, викради машину й так далі. Ось тільки у «Відьмак 3» на виконання одного такого завдання витрачається щонайбільше п’ять хвилин, якщо не враховувати поїздку на коні. А в Cyberpunk 2077 ці завдання вимагають в три або навіть чотири рази більше часу.

CD Projekt Red
Фото: CD Projekt Red

4

«Гвінт»

Гадаю, за назвою всі зрозуміли, в чому суть цієї причини. Карткова гра «Гвінт» в The Witcher 3 стала феноменом. Користувачі проводили в ній десятки годин, бігаючи по світу в пошуках чергового суперника. А квести з турнірами з «Гвінту» входять в число найкращих у «Відьмак 3». Завдяки низькому порогу входження і сотням варіантів ведення бою ця ККІ переросла в окремий проект, який розвивається і дотепер.

Фанати The Witcher 3 очікували, що в Cyberpunk 2077 з’явиться аналогічна міні-гра. Але натомість розробники реалізували лише простенькі цифрові головоломки під час зломів. Порівнювати їх з «Гвінтом» було б грішно.

CD Projekt Red
Фото: CD Projekt Red

3

Другорядні завдання

Cyberpunk 2077 здатна порадувати розкішними додатковими завданнями. Гравцям, наприклад, гарантовано запам’ятаються квестові лінії Джуді Альварес і Панам Палмер, але таких у грі занадто мало. Їх можна перерахувати на пальцях двох рук, а інші місії не викликають аналогічного інтересу.

У випадку з The Witcher 3 все якраз навпаки. Навіть звичайне полювання на чудовисько могло супроводжуватися драмою і конфліктом. Та й різноманітність ситуацій, з якими стикаєшся при виконанні другорядних доручень у «Відьмак 3», куди вище, ніж у Cyberpunk 2077. У попередній екшен-RPG від CD Projekt RED з ентузіазмом берешся навіть за рядовий квест, а в новій — з побоюванням і обережністю.

CD Projekt Red
Фото: CD Projekt Red

2

Розкриття персонажів

І знову проблема, яка стосується глибини Cyberpunk 2077. Гра демонструє цілу купу цікавих персонажів, але не встигає їх належним чином розкрити. Мені ось хотілося більше дізнатися про Кирка, Джефферсона Пералеса та його дружину Елізабет, кількох колишніх членів групи Samurai, Ройса й інших ватажків вуличних банд. Відчувається, що в грі є потенціал для більшого опрацювання характерів героїв і їхніх зв’язків з Ві.

На жаль, його не змогли використати, хоча в тому ж «Відьмак 3» таких проблем не було. Кожного персонажа розкрили належною мірою, а вже знайомих за попередніми частинами серії особистостей забезпечили декількома цікавими деталями.

Ось чому всесвіт The Witcher 3 відчувається більш цілісним і пропрацьованим у порівнянні з Cyberpunk 2077.

CD Projekt Red
Фото: CD Projekt Red

1

Тривалість основного сюжету

The Witcher 3 в цьому плані теж вийшла неідеальною. У другій половині гри розповідь трохи просідає, а інтрига злегка втрачається. Але в цілому історія у «Відьмак 3» вийшла масштабною та епічною. Після її фіналу відчуваєш бурю емоцій, серед яких домінує радість, адже мало які ігри здатні похвалитися таким сюжетом.

А ось завершивши Cyberpunk 2077, насамперед постає питання: «І це все?». Історія вийшла дуже зім'ятою, незважаючи на наявність декількох кінцівок. Щойно гравець увійде у смак і почне щільно асоціювати себе з Ві, настане черга братися за фінальне завдання. Мабуть, розробники вирішили не подовжувати історію на шкоду динаміці, але це слабке виправдання. Щонайменше вступ і останній етап потрібно було розширити декількома квестами.

poster
Підписатись на щоденну email-розсилку
матеріалів розділу Техно
Розсилка про те як технології змінють світ
Щопонеділка

Приєднуйтесь до нас у соцмережах Facebook, Telegram та Instagram.

Показати ще новини
Радіо НВ
X