Смертельна магія. Археологи розкрили темні секрети побудови палацу в Південній Кореї

8 вересня 2021, 22:05

Археологічна місія Управління культурної спадщини Кореї довела, що будівництво замків 2000 років тому супроводжувалося церемоніями людських жертвоприношень.

Це відкриття зробили археологи під час розкопок в царському палаці Вольсон, побудованому в 101 році нашої ери в епоху правління династії Сілла, повідомляє місцеве видання Korea JoongAng Daily.

Відео дня

До 2017 року легенда про те, що корейці здійснювали людські жертвопринесення під час великомасштабного будівництва, щоб помолитися за те, щоб будівля залишалася міцною протягом тривалого часу, залишалася жахливим міфом. Однак археологічне відкриття людських останків у Вольсоні, палацовому комплексі династії Сілла (57 р. до н.е. — 935 р.), розташованому в Кенджу, перетворило цей міф на реальність.

Близько західного входу в Вольсон були виявлені рештки двох людей п’ятого століття, що шокувало націю. Один із загиблих був чоловіком, а інший — жінкою. Це було перше археологічне свідоцтво, яке доводило, що людські жертвоприношення, можливо, були звичайною практикою для людей Сілла.

Останки іншої дорослої жінки були виявлені всього за 50 сантиметрів під місцем, де перша пара була знайдена у 2017 році, повідомив 7 вересня Національний інститут культурної спадщини Кенджу.

«Як і останки, виявлені в 2017 році, нещодавно виявлені останки дорослої жінки не містили жодних ознак боротьби», — сказав Чан Кі Мен, дослідник з Національного дослідницького інституту культурної спадщини Кенджу.

Жінка, як і два інших тіла, була покладена обличчям до неба, і, як вважають, їй було близько 20 років, коли її принесли в жертву. Парі, знайденій у 2017 році, було за 50.

«Перше, що ми робимо, коли знаходимо людські рештки, — це з’ясовуємо стать і вік. Хоча її останки також були в хорошому стані, її таз, який ми використовуємо для визначення статі, був пошкоджений, тому нам довелося подивитися на інші речі, такі як її статура і зріст, щоб зрозуміти це», — розповіли археологи.

Дослідники вважають, що принесені в жертву люди, ймовірно, належать до нижчого класу, оскільки «всі вони були досить низькорослими і мали дисбаланс в харчуванні, якщо судити з їхніх зубів».

Коли були виявлені рештки двох тіл, дехто висловив припущення, що їхня смерть могла бути випадковою. Але Управління культурної спадщини дійшло висновку, що докази — рештки, які не показують жодних слідів боротьби, а також знахідки кісток тварин і предметів, що використовувалися для обрядів предків у тому ж районі, — ясно вказують на те, що пара померла під час жертовної церемонії.

«Тепер, коли було зроблено додаткове відкриття, не можна заперечувати практику людських жертвоприношень Сілла», — сказав Чой Бен Хон, почесний професор археології в університеті Сунгсіл, додавши, що конкретне місце, де були виявлені останки, також важливе.

За словами Чоя, останки трьох людей Сілла були покладені на нижній шар західної стіни фортеці, просто перед тим місцем, де мали розташовуватися західні ворота.

«Після завершення фундаменту та переходу до наступного етапу будівництва фортеці, я думаю, було необхідно дійсно зміцнити ґрунт, щоб фортеця встояла. У цьому процесі, я думаю, люди Сілла проводили обряди жертвопринесень, приносячи в жертву не тільки тварин, а й людей», — сказав Чой.

Професор геології Лі Сон Чжу з Національного університету Кьонпук також сказав, що є записи про людські жертви в сусідньому Китаї людьми династії Шан при будівництві великих будівель, і ці жертви зазвичай знаходили біля входів.

«Історичні записи кажуть, що такі ритуали проводилися перед спорудою воріт або безпосередньо перед початком найважливішої частини процесу будівництва», — сказав Лі.

Раніше НВ писав, що в 2020 році археологи виявили людський скелет у положенні на колінах у жертовній ямі, яка належить до часів пізньої династії Шан (1600 до н.е. — 1046 р. до н.е.).

Кістки, знайдені на місці розкопок, дозволяють припустити, що людину приносили в жертву. Її тіло було обезголовлене, повернуте на північ і опущене на коліна в ямі, зі схрещеними руками.

Не виключено, що ця людина була слугою вельможі і, згідно з віруваннями того часу, добровільно відправилася в загробний світ для супроводу свого господаря.

На одній з кісток був виявлений древній ієрогліф «кан». Лян Фавей, керівник проєкту розкопок на ділянці Чайчжуан, сказав, що в династії Шан переважає жертовна культура, і ієрогліфи використовувалися для опису жертовної діяльності та різних ритуалів. Серед них слово «кан» зображує спосіб приносити жертви в ямах.

Показати ще новини
Радіо НВ
X