Програв. Штучний інтелект поступився людині в суперечці

14 лютого 2019, 10:07

Компанія IBM зазнала невдачі у своїй останній спробі довести, що машини можуть здобути перемогу в дебатах з людиною.

Штучний інтелект Project Debater від IBM поступився чемпіону світу з дебатів Харіш Натараджану, повідомляє агентство Bloomberg .

Після 25-хвилинного обміну репліками про субсидії дошкільної освіти, під час якого штучний інтелект з жіночим голосом показала приклади вельми людського гумору, глядачі передали перемогу 31-річному Харішу.

Відео дня

Цей незвичайний конкурс ознаменував собою останній приклад змагань "людина проти машини". Ще в 1996 році IBM створила комп'ютерну систему, яка вперше перемогла шахового гросмейстера. У 2011 році суперкомп'ютер Watson переміг в конкурсі Jeopardy !. Програма AlphaGo від Alphabet Inc довела, що нейросеть може освоїти стародавню і заплутану гру го. Але суперечка, який вимагає творчості та емоцій, виявився недоступною для машини.

Машина IBM почала матч зухвалим привітанням: "Я чула, що ви утримуєте світовий рекорд у змаганнях з дебатів, виграючи у людей, але я підозрюю, що ви ніколи не сперечалися з машиною. Ласкаво просимо в майбутнє".

Обом учасникам була дана тема одночасно, і у них було 15 хвилин, щоб звести аргументи в чотирихвилинну промову, чотирихвилинне спростування і двохвилинне резюме. Ящик Project Debater, висотою з людину, зберігав мовчання і показували сині круги на екрані. У свою чергу, Натараджан написав нотатки на клаптику паперу.

Суддями виступили 416 осіб із залу для глядачів. За допомогою смартфонів вони голосували до дебатів і після. В ході свого виступу Хариш Натараджан переконав 17% глядачів, тому перемогу присудили саме йому.

Найбільша перевага, яке будь-яка людина має над Project Debater, - це здатність виголошувати промову з емоціями, голосом, інтонаціями, тонами і паузами, щоб вплинути на аудиторію. Тиждень тому в Лондоні Натараджан передбачив, що у нього може бути перевага. "Я вважаю, що на цьому етапі людині все одно буде легше будувати логічні аргументи, ніж машині, що буде досить переконливо для людської аудиторії", - сказав він в інтерв'ю.

Раніше НВ повідомляло, що нейромережа AlphaStar, розроблена підрозділом Google з дослідження штучного інтелекту DeepMind, обіграла професійних гравців в онлайн-стратегію StarCraft II . Зокрема, в серії тестових матчів AlphaStar переміг Гжегожа Комінца з команди Team Liquid, одного з найсильніших професійних гравців StarCraft в світі.

Приєднуйтесь до нас у соцмережах Facebook, Telegram та Instagram.

Показати ще новини
Радіо НВ
X