Несподівано. На орбіті випробували революційний ракетний двигун на йоді

29 січня 2021, 13:56

Французький стартап ThrustMe провів перші випробування на орбіті інноваційної електричної силової установки, яка працює на йоді.

Випробування показали, що двигун може змінювати орбіту невеликого супутника Beihangkongshi-1, 12U CubeSat.

Ракета Long March 6 відправила супутник на орбіту в листопаді разом з партією супутників для аргентинської фірми дистанційного зондування Satellogic.

Відео дня

Після декількох тижнів введення в експлуатацію рухова установка була випробувана під час двох 90-хвилинних спалювання. Відповідно до прес-релізу ThrustMe, в результаті роботи двигуна загальна висота орбіти супутника змінилася на 700 метрів.

Компанії заявляють, що результати доводять, що йод є життєздатним паливом для електричних силових установок, і знаменують собою крок до комерціалізації системи.

Зокрема, система дозволяє невеликому супутнику знижувати висоту, скорочуючи час перебування на орбіті і допомагає зменшити космічне сміття на більш низькій навколоземній орбіті.

Крім прискорення спуску з орбіти, ця маломасивна система також забезпечує малі супутники рушійною силою для підтримки орбіти і запобігання зіткнень.

ThrustMe стверджує, що використання йоду в якості палива є проривом для супутникової індустрії. Це дозволяє доставляти рухові установки замовникам повністю попередньо заповненими, а також значно спростити і оптимізувати процес інтеграції супутників.

І навпаки, в більшості звичайних електричних силових установок використовуються рідкісні та дорогі ксенон або криптон, які також вимагають зберігання під високим тиском. При нагріванні твердий йод перетворюється на газ, не проходячи через рідку фазу.

«Це був довгий шлях, щоб перетворити цей продукт з мрії в реальність. Щоб це сталося, нам довелося впроваджувати інновації, розробляти складну систему з нуля і проводити фундаментальні дослідження, оскільки багато властивостей йоду відсутні в наукових базах даних», — говорить Дмітрі Рафальський, технічний директор ThrustMe.

Генеральний директор ThrustMe Ані Аанесланд повідомила, що в цьому році компанія буде поставляти системи кільком клієнтам.

«Додатково до цього ми також готуємося до двох демонстрацій на орбіті нашої версії 1.5U, яка має прогнозовану загальну імпульсну потужність 9500 Нс. Перший з них, запланований на 2021 рік, — це місія національного космічного агентства, про яку ми оголосимо пізніше», — сказала Аанесланд.

Додамо, вибухи, викликані паливом і батареями для супутників і ракет, а також зіткнення космічних апаратів є основними причинами зростаючої проблеми космічного сміття. Навіть найдрібніші фрагменти, які рухаються зі швидкістю кілька кілометрів на секунду, можуть загрожувати космічним кораблям, включаючи Міжнародну космічну станцію.

Раніше НВ писав, що Європейське космічне агентство підписало контракт на 86 млн євро ($ 102 млн) зі швейцарським стартапом, щоб доставити на Землю великий шматок орбітального сміття.

Агентство заявило, що угода з компанією ClearSpace SA призведе до «першої місії з активного видалення сміття» в 2025 році. Саме тоді, якщо плани вчених здійсняться, виготовлений на замовлення космічний корабель захопить і зіб'є частину ракети, яка колись використовувалася для доставки супутника на орбіту.

За допомогою спеціальних датчиків, апарат, який вже отримав ім'я Clearspace-1, виявить об'єкти, далі зблизиться з ними і захопить, застосувавши чотири маніпулятора.

Перший об'єкт, який планують видалити з орбіти, являє собою так званий адаптер корисного навантаження Vespa. Він використовувався для утримання, а потім вивільнення супутника в 2013 році. Цей адаптер важить близько 112 кілограмів.

poster
Підписатись на щоденну email-розсилку
матеріалів розділу Техно
Розсилка про те як технології змінють світ
Щопонеділка

Приєднуйтесь до нас у соцмережах Facebook, Telegram та Instagram.

Показати ще новини
Радіо НВ
X