5G проти викидів. Як диджиталізація рятує світ від екологічної катастрофи?

1 грудня 2021, 16:13
Партнерський проєкт
Людство ще має шанс виправити свої помилки, проте діяти необхідно швидко і рішуче (Фото:Karsten Würth / unsplash)

Людство ще має шанс виправити свої помилки, проте діяти необхідно швидко і рішуче (Фото:Karsten Würth / unsplash)

Тема екології, сталого розвитку та декарбонізації вже давно є чи не головним викликом для всього світу. Проте чи готові до таких змін технологічні компанії?

Нещодавно у шотландському Глазго пройшла глобальна конференція ООН з клімату (COP26), під час якої світові лідери кілька тижнів обговорювали одну з найважливіших проблем, з якими зіткнулося людство — зміни клімату, спровоковані людьми. Прориву не сталося — генсек ООН Антоніу Гутерреш заявив, що саміт не виправдав його очікувань.

Відео дня

Тим не менш, ми вже дійшли до точки, коли деякі кліматичні зміни поступово стають незворотними через занадто швидке нагрівання планети. Людство ще має шанс виправити свої помилки, проте діяти необхідно швидко і рішуче.

Журналіст НВ відвідав Шведсько-Український Бізнес Форум на тему Tech for Good, організований Посольством Швеції в Україні та компанією Sigma Software Group, де представники шведських технологічних компаній обговорювали, як саме бізнес може допомогти стійкому розвитку.

Нова реальність

Уряди багатьох країн надто бюрократизовані та занурені виключно у свій порядок денний, щоб дбати про довкілля. Тому бізнес повинен брати відповідальність на себе та своїми діями подавати приклад як людям, так і цілим країнам.

Компанії та споживачі дуже змінюються — сучасний світ не дозволяє працювати за старими правилами і виключно заради прибутку. Щоб заробляти в наш час, компанія має допомагати вирішувати проблеми, з якими стикається людство — від глобального потепління до расизму та ґендерної нерівності.

Перша думка, яку озвучив Себастіан Толстой, керівник компанії Ericsson у Східній Європі та Центральній Азії, була максимально простою — треба почати з себе. Наприклад, компанія Ericsson, порівняно з 2016 роком, скоротила свої викиди на 57%.

Пандемія також спричинила деякі зміни, які можуть допомогти світові впоратися з проблемою. Віддалена робота стала новою реальністю.

Бізнесу потрібно розпочати з себе, вважає Себастіан Толстой, президент компанії Ericsson у Східній Європі та Центральній Азії (другий ліворуч) (Фото: Sigma Software Group)
Бізнесу потрібно розпочати з себе, вважає Себастіан Толстой, президент компанії Ericsson у Східній Європі та Центральній Азії (другий ліворуч) / Фото: Sigma Software Group

Толстой упевнений: якби всі компанії перейшли на віддалену роботу, ми могли б суттєво скоротити забруднення довкілля. Зараз у нас є чудова нагода використовувати диджиталізацію, щоб досягти цієї мети, адже саме технології допомагають оптимізувати процеси.

Як технології можуть допомогти нам впоратися із глобальним потеплінням

Технології є невід'ємною частиною вирішення кліматичної проблеми. Взяти, наприклад, мобільні телефони та мережі, які були у нас у 90-х роках — щоб скачати фільм, тоді нам знадобилося б близько тисячі годин. Нині це можна зробити за кілька секунд.

«Споживання трафіку постійно зростає — згідно з Ericsson Mobility Report, до 2026 року очікується п’ятикратне зростання трафіку. Таким чином, зростає і потреба в електроенергії — щорічно мобільні оператори та компанії, які займаються підтримкою роботи мобільних мереж, витрачають $26 млрд виключно на енергію. Тут на допомогу приходить модернізація мереж. Технологія 5G, яка зараз активно впроваджується в усьому світі, може обслуговувати вдвічі більшу кількість трафіку в порівнянні з 4G при використанні рівної кількості електроенергії», — каже Толстой.

Технологія 5G у чотирьох секторах із високим рівнем викидів — електроенергетика, транспорт, виробництво та будівництво — може забезпечити щорічну економію викидів на рівні 35 мільйонів автомобілів. Більше того, технології 5G можуть допомогти й іншим бізнесам скоротити їх викиди майже на 20% від загальних річних викидів у ЄС, що дорівнює викидам Іспанії та Італії разом узятих.

«За останні 2−3 роки відбулися великі зміни. Зараз вже складно побудувати прибуткову компанію, складно шукати інвесторів, якщо ти не вирішуєш важливих проблем», — каже Пер Стігенберг, технічний директор Tre, шведського оператора мобільного зв’язку.

Люди змінюються і багатьом недостатньо того, що компанія просто надає їм продукт чи послугу — їм важливо, щоб у ДНК компанії були позитивні зміни, які позначаться на житті спільноти, в якій ми живемо. Клієнти готові платити більше компаніям, які йдуть їм назустріч і намагаються зробити свій внесок у вирішення екологічних проблем.

«Ми маємо постійно розвиватися. Програми сталого розвитку сприяють позитивним змінам навколишнього світу. Наші клієнти говорять про це, наші співробітники говорять про це. Сталий розвиток є основою нашої стратегії», — каже Толстой.

Диджиталізація послуг призвела до появи та розвитку спільного споживання — нової економічної моделі, яка поступово захоплює світ. Каршеринг, фудшеринг, секонд-хенди, оренда товарів та послуг у людей, які живуть по сусідству — більшість подібних бізнесів у принципі були б неможливими без тих технологій, які ми маємо зараз. Практика спільного споживання найчастіше ефективніша за звичайне володіння будь-яким товаром на зразок автомобіля, який стоїть припаркованим 20 годин на день.

Технологічним компаніям важливо розуміти, що вони працюють заради людей — і насамперед потрібно визначати їхні потреби та бути частиною вирішення сучасних проблем, а не спричиняти нові. В ідеальному світі технології постійно допомагають нам ставати більш екологічними, економними у своєму споживанні та розвиватися як єдиній людській спільноті.

Показати ще новини
Радіо НВ
X