Чи правда, що Xiaomi остаточно посунула Samsung, і чи час забути про Huawei? Що відбувається на світовому ринку смартфонів
Гаджети5 вересня 2021, 08:20
Xiaomi впевнено рветься до вершини світового ринку смартфонів.
Samsung продовжує вдавати, що нічого особливо не відбувається. І впевнено робить ставку на преміальність свого бренду і нові технології (насамперед — на гнучкі екрани).
Apple продовжує залишатися найбільш прибутковою компанією, навіть опустившись на третю сходинку в рейтингу лідерів за кількістю проданих смартфонів.
Huawei продовжує йти в тінь.
Тим часом на ринку з’явився новий реальний лідер — китайська група BBK, про яку більшість обивателів навіть не чули. Щоправда, назви OPPO, Vivo, Realme і, особливо, OnePlus вони, звичайно ж, знають. У сукупності всі ці бренди, що належать BBK, є № 1 на ринку.
Що ще цікавого відбувається на світовому ринку смартфонів останнім часом?
Передплатіть, щоб прочитати повністю
Нам необхідна ваша підтримка, щоб займатися якісною журналістикою
Xiaomi вже не зупинити?
Xiaomi стала тією самою компанією, яка найбільше виграла від стрімкого падіння Huawei з вершини ринку смартфонів.
У 2020-му році Xiaomi впевнено взяла на себе частину продажів Huawei і опинилася на третьому місці з продажу після Samsung і Apple.
Уже в другому кварталі 2021-го року, за даними Canalys, китайська компанія обійшла з глобальних продажів Apple і опинилася на другому місці. При цьому у Xiaomi вже було 17% ринку проти 14% у Apple.
І ось недавно новий звіт Counterpoint Research показав, що Xiaomi обійшла Samsung і посіла перше місце за продажами смартфонів у червні 2021-го року.
На частку Xiaomi припало 17,1% продажів, тоді як у Samsung було 15,7%.
Експерти відзначають, що в Xiaomi вміло скористалися відходом Huawei з ринку в багатьох країнах (навіть в Україні досі Huawei представлений у вигляді моделей зразка 2019-го року). Xiaomi за останній рік вийшла на десятки нових для себе ринків. Причому вийшла у властивому собі стилі — з агресивним маркетингом і часто демпінговою ціновою політикою.
Згідно зі звітом Canalys, у деяких регіонах зростання продажів Xiaomi у порівнянні з минулим роком було фантастичним. Наприклад, у Західній Європі продажі виросли на 50%. Але це — не найбільш разюча цифра. Адже в Африці зростання продажів Xiaomi становило 150%, а в Латинській Америці — понад 300%.
Що далі? Чи вдасться забезпечити таке зростання і далі?
Експерти відзначають, що захоплювати ринки — це одне, а забезпечувати стабільне зростання продажів надалі — інше.
Незважаючи на всі спроби Xiaomi закріпитися в преміальному сегменті (наприклад, з такою моделлю, як Mi 11 Ultra, що володіє унікальними характеристиками), основна частка продажів припадає на «бюджетники».
У багатьох країнах і цілих регіонах світу Xiaomi представлена в десятці найбільш продаваних смартфонів відразу декількома моделями дешевих Redmi.
Для того, щоб нарощувати частку ринку і прибутковість, Xiaomi потрібно домогтися більшого в сегменті преміальних смартфонів, констатують експерти.
Преміальні смартфони самі собою не формують великі обсяги продажів, але мають величезне значення для формування іміджу бренду, а також дозволяють підняти загальну маржу прибутку.
Якщо у Xiaomi не вийде закріпитися в преміальному сегменті, то темпи зростання компанії можуть істотно знизитися.
Особливий інтерес в цьому аспекті становить сегмент смартфонів з гнучкими екранами, який є найбільш багатообіцяльним у преміумі.
Samsung спочиває на лаврах чи готує нову атаку?
У фанатів корейської компанії немає особливих приводів для занепокоєння.
Принаймні, так вважають деякі експерти. Вказуючи на те, що Samsung в минулому успішно пережила всіх своїх конкурентів на ринку смартфонів, включаючи HTC, Sony, Motorola і Huawei.
Існуючий стан речей (той факт, що Xiaomi змогла випередити Samsung) експерти пояснюють ситуативними факторами.
Наприклад, аналітики Canalys виправдовують уповільнення зростання продажів Samsung проблемами з виробничим ланцюжком через COVID-19. Зокрема, деякий час не працювали ключові заводи компанії у В'єтнамі. У деяких країнах відзначався банальний брак смартфонів Samsung у роздрібному продажі.
У звіті Canalys міститься оптимістичний для корейців (і не дуже радісний для Xiaomi) прогноз про те, що в третьому кварталі 2021-го року ситуація може радикально змінитися.
Ланцюжки поставок компонентів будуть знову налагоджені, і Samsung може повернути собі втрачені позиції, припускають аналітики.
Також експерти Canalys пророкують зростання продажів складних смартфонів з гнучкими екранами на рівні 300%. І незважаючи на те, що це — все ще нішевий ринок, таке зростання в преміальному сегменті призведе до зміцнення спільних позицій Samsung. Адже в цьому сегменті лідерство Samsung поки що зовсім незаперечне. Аналітики Canalys зазначають, що частка корейської компанії тут — близько 88%.
Разом з тим не варто забувати про досить плачевну ситуацію з продажами поточної флагманської лінійки смартфонів Galaxy S21. За даними Kiwoom Securities, нова лінійка продається значно гірше, ніж торішня Galaxy S20. І відчутно гірше, ніж Galaxy S10 два роки тому.
Але найголовніше нинішня лінійка Galaxy S21 продається набагато гірше, ніж головні конкуренти — iPhone 12. За даними аналітиків, Samsung за перші пів року продажів змогла реалізувати лише близько 11 млн смартфонів серії Galaxy S21. У той час як Apple продала понад 100 млн смартфонів сімейства iPhone 12.
Невдачі флагманської серії в багатьох регіонах з лишком компенсують молодші лінійки — смартфони A- і M-серії.
На боці Samsung — потужні позиції у США. Це — один з найбільших ринків смартфонів, куди Xiaomi ще не вийшла. А Samsung тут — мало не «дефолтний» виробник смартфонів на Android. І, по суті, єдина реальна альтернатива Apple.
Apple повернулася в колишню форму?
Як було сказано вище, Apple на ринку смартфонів переживає щось на зразок ренесансу.
Продажі лінійки iPhone 12 б’ють рекорди.
Так добре продавалася тільки лінійка iPhone 6 у 2015-му році, і на довгі роки такі продажі стали для Apple недосяжною вершиною.
Успіху iPhone 12 не завадила навіть невдача з iPhone 12 Mini. Інші апарати лінійки виявилися досить популярними.
У грудні 2020-го року Apple навіть стала лідером з продажу смартфонів у світі, на короткий час посунувши Samsung.
Востаннє таке траплялося аж у 2016 році.
Втім, Apple ніколи не рвалася в лідери в штучному вирахуванні. Компанію завжди хвилювали тільки прибутки. І хоча ті часи, коли з часткою в 15% в штучному вираженні компанія мала понад 80% ринку в грошах, давно пройшли, нинішні показники теж цілком гідні.
За різними підрахунками в грошовому обчисленні у Apple — більш як 50% продажів на світовому ринку смартфонів. Конкурентам про таку рентабельність залишається тільки мріяти.
Huawei — все сумно, але не назавжди?
Huawei нікуди не дівається.
І продовжує активно випускати цікаві гаджети. Наприклад, дуже просунуті навушники (FreeBuds 4) і відмінні за співвідношенням ціни і якості планшети (наприклад, MatePad 11).
Однак у смартфонах Huawei більше не є помітним гравцем. За підсумками другого кварталу 2021-го року компанія виявилася на 8-му місці в рейтингу найбільших виробників смартфонів.
А ще ж рік тому Huawei навіть під санкціями і в розпал пандемії примудрилася опинитися на першому місці, потіснивши Samsung!
Сьогодні ж колишній лідер потрапляє в статистику в категорії «інші виробники», не роблячи погоди на ринку.
У компанії не залишають надій на тріумфальне повернення. У компанії є HarmonyOS — своя версія Android, побудована без Google-сервісів.
Згідно з даними деяких експертів, Huawei активно шукає можливості почати виробляти власні чипи в Китаї. Це дасть компанії шанс на відновлення виробництва своїх смартфонів.
Але якщо говорити про тимчасові категорії, то на це можуть піти роки.
Можливо, всередині Китаю цей сценарій нікого не лякає. Китайська влада дуже агресивно налаштована щодо «замикання» всіх ланцюжків всередині країни.
Наприклад, влітку цього року Китай рішуче покінчив з майнінгом криптовалюти в країні, а також заборонив своїм найбільшим IT-бізнесам залучати іноземні інвестиції і виходити на міжнародні IPO.
Свого часу бажання Пекіна припинити співпрацю із західними партнерами в галузі космічних технологій сприймалося як постріл собі в ногу.
Сьогодні Китай вже досліджує Місяць, будує орбітальну станцію і має шанси випередити США і ЄС в місії на Марс.
Продовжуючи цю аналогію, ряд аналітиків вже висловлюються про те, що за кілька років Huawei може тріумфально повернутися на світовий ринок смартфонів. Зокрема й завдавши серйозного удару по Google, оскільки світ побачить, що на сервісах Google «світ клином не зійшовся». Так само як і на американських патентах та ліцензіях у сфері виробництва мікроелектроніки.