Мій Facebook і Instagram зламали. Як я з цим впорався?

11 січня 2021, 15:00
Вы также можете прочесть этот материал на русском языке

Мої персональні акаунти у Facebook і Instagram були зламані! Мені вдалося відновити доступ до Instagram у той же день, а до Facebook — через два дні. Що взагалі сталося і як з цим впоратися?

Мої різдвяні канікули запам’ятаються не лижами, горами і часом, проведеним із сім'єю і друзями, а неприємною подією з моїми персональними акаунтами в соціальних мережах.

Відео дня

Коли я піднімався на черговому гірськолижному підйомнику, мій телефон почав розриватися від дзвінків і повідомлень від різних друзів, родичів, знайомих, партнерів по роботі і небайдужих людей! І у всіх один меседж: «Твій акаунт зламали!»

І ось я стою на горі, взутий у лижі, з телефоном у руках, і намагаюся марно увійти в свій акаунт на Facebook, паралельно відповідаючи на нескінченний град дзвінків і повідомлень. Але кожна моя спроба виявляється невдалою: поганий зв’язок, не приходить SMS-повідомлення з підтвердженням коду, — справа не рухається з місця.

Наступні п’ять годин я провів з телефоном у руках, надсилаючи запити в техпідтримку Facebook, заповнюючи форми з фото документів, зідзвонюючись з підтримкою банку, на картку якого зловмисники видурювали гроші від мого імені.

Паралельно я дізнаюся, що мій акаунт в Instagram теж крякнули. І там працює така ж схема: переписка з усіма людьми з моїх контактів з метою перерахувати нібито мені гроші на банківську картку «Укрсиббанку».

Ситуацію ускладнило і те, що я поїхав у відпустку без комп’ютера і міг діяти тільки з телефону. Через три години я відновив доступ до акаунту Instagram, відписався всім, кому були написані повідомлення від мого імені, зробив пост і історію про те, що обліковий запис зламано. Паралельно просив друзів робити пости в Facebook про те, що мій акаунт зламали, і тегати його, щоб отримати хоч якесь охоплення.

До Facebook я відновив доступ тільки після прибуття додому в Київ. І вже після цього факту мені надійшов лист з підтримки Facebook про те, що «ми бачимо, що начебто у вас вже все вирішилося, мовляв, звертайтеся наступного разу».

Ні, дякую, не хочу наступного разу.

Висновки:

1. Стежте за гігієною кібербезпеки!

Це вкрай важливо в сучасному світі. Зокрема: поставте подвійну аутентифікацію, використовуйте складні паролі і змінюйте їх. За можливості не користуйтеся безкоштовним Wi-Fi — це вкрай небезпечно. Використовуйте мобільний інтернет.

2. Не гайте часу, якщо все-таки подібна ситуація виникне.

Повідомте максимальну кількість людей, аж до обдзвону або прямих повідомлень. Попросіть друзів поширити інформацію.

3. Не бійтеся за свій акаунт і репутацію, постарайтеся захистити ваших друзів з контактної книги.

4. Занадто багато зараз залежить від соціальних мереж і переписки.

5. Якщо вам написали з проханням перерахувати гроші — зателефонуйте людині, уточніть особисто. Або ж перестрахуйтеся, наприклад, поставте додаткові запитання, питання для перевірки.

Напишіть в іншому месенджері, уточніть, чи справді це повідомлення від неї. За найменших сумнівів просто тягніть час.

6. Дякую всім небайдужим людям, які попередили особисто мене дзвінком або повідомленням.

7. Існує мінімум чотири способи зламати акаунт соціальної мережі: обнулення пароля (що, ймовірно, зі мною і сталося), використання клавіатурного шпигуна, фішинг і атака «людина посередині», якщо ви використовуєте безкоштовний Wi-Fi.

І, звичайно ж, я хочу попросити у всіх пробачення за мою недбалість щодо кібербезпеки! Тепер я точно усвідомлюю, що від цього можуть постраждати люди.

poster
Підписатись на щоденну email-розсилку
матеріалів розділу Техно
Розсилка про те як технології змінють світ
Щопонеділка

Приєднуйтесь до нас у соцмережах Facebook, Telegram та Instagram.

Показати ще новини
Радіо НВ
X