У що вам стане зарядка електрокара Porsche Taycan у Києві

28 січня 2021, 21:00

На які жертви вам доведеться піти для зарядки батареї електрокара Porsche Taycan у столиці України? Спойлер: Боже, боронь ДВЗ.

Так, на тесті у НВ знову побував один із найдосконаліших повністю електричних автомобілів сучасності — Porsche Taycan. Цього раз нам дісталася дещо інша варіація того ж 4S, який ми обкатали минулого літа.

Відео дня

Детальний тест-драйв цього авто з усіма враженнями про нього з’явиться на НВ Авто трохи пізніше. А зараз я розповім про свій досвід зарядки акумуляторної батареї Taycan у Києві, що, за кількома винятками, стосується експлуатації всіх EV у будь-якому іншому місті нашої країни.

Дисклеймер: на жаль, я не працюю лобістом нафтогазових компаній; я щиро вірю у світле майбутнє електрокарів, але намагаюся аналізувати пропаганду «зеленого» транспорту; ємність акумулятора тестового Porsche Taycan — 93,4 кВт-год, що у 2−2,5 рази більше, ніж у середньостатистичних і доступніших моделей електрокарів; далі наведено кілька фактів про час/вартість/зручність зарядки Taycan на електрозаправних станціях Києва в середині січня 2021-го.

НВ
Фото: НВ

Якщо ви раптом зацікавилися, як відбувається зарядка електрокара, — запам’ятовуйте наступний алгоритм: заґуґліть «карта електрозаправок України">знайдіть найближчу до вас станцію з відповідним конектором>переконайтеся, що вона справна>підключіть кабель до одного з портів для зарядки авто>зайдіть у додаток або на сайт компанії, якій належить станція та оплатіть її послуги.

Зупинимося на останньому пункті й розглянемо, скільки грошей дозволяє економити електрокар.

Більшість операторів електрозаправних станцій сьогодні продають один кВт-год електроенергії за 4−5 грн, за умови використання «повільної» зарядки зі змінним струмом (AC). Такий самий один кВт-год «швидкої» зарядки з постійним струмом (DC) стане вам у 7−9 грн.

Через різні показники потужності, сили струму й напруги, швидкість зарядки AC і DC-станцій колосально відрізняється: у середньому зарядка 10 кВт-год на повільній станції займе трохи більше однієї години. За цей же час можна зарядити близько 45 кВт-год на потужнішій і дорожчій станції.

Таким чином, повна зарядка Porsche Taycan із ємністю акумулятора 93,4 кВт-год на AC-станції займе 8−10 годин і обійдеться в 370−470 грн. На DC-станції батарею Taycan реально повністю зарядити за дві-три години, але й заплатити за таке задоволення доведеться близько 700−800 грн.

Наприклад, одна зі станцій у центрі Києва вивудила 385 грн за 42,9 кВт-год електроенергії (майже 45% загальної ємності акумулятора), тобто повна зарядка Taycan тут стала б у 830 грн.

НВ
Фото: НВ

Новинка від Porsche дозволить вам за ці гроші проїхати 300−350 км у помірно-ненудному режимі їзди. Ну а якщо захочете отримувати максимум емоцій від цієї електричної каруселі на колесах і частенько втискати педаль в підлогу (досяжна за лічені миті «максималка» Taycan становить 260 км/год), — розраховуйте в середньому на 200−250 км пробігу, чи навіть менше.

Упевнений, що ви вже прикинули, скільки проїде ваш автомобіль після його заправки на 800 або навіть на 500 грн.

Звичайно, говорити про економію у випадку з без перебільшень еталонним для сучасного автопрому Porsche Taycan (вартість тестового авто становить 4,86 млн грн або $170 тис.) — це чистої води блюзнірство. Але я все ж бачу у цьому певну логіку і паралелі для простих смертних, які цікавляться придбанням доступного електрокара.

По-перше, величезну батарею двотонного Taycan компенсує значний запас ходу. Це означає, що зарядка умовних Nissan Leaf або Tesla Model 3 з меншими акумуляторами хоч і обійдеться дешевше, але підключати їх до електрозаправних станцій доведеться частіше.

По-друге, якщо у межах їзди по місту як Taycan, так і його дешевші родичі виглядають більш-менш практично через доступність заправних станцій і можливості зарядки на дому, — поїздки на далекі відстані електрокарами в Україні, як і раніше, залишаються авантюрою.

Ну і, по-третє, покупка Taycan повністю виправдовує себе завдяки їздовим характеристикам автомобіля. Повірте, дуже мало машин на вітчизняних дорогах зможуть везти вас швидше й комфортніше за цей електрокар.

НВ
Фото: НВ

А у випадку з, припустимо, $35-тисячним Hyundai Kona Electric у вас буде як мінімум кілька гібридних і дуже багато монопаливних конкурентів, розганяти й кермувати які значно веселіше.

Перепрошую, у дисклеймері на початку статті я забув попередити про те, що якщо ви вважаєте електрокари засобом боротьби з глобальним потеплінням, — наступні п’ять хвилин будуть для вас марними.

Але якщо вже ви дочитали до цього моменту — майте на увазі: відвідувачам торгових центрів й офісним співробітникам у Києві часто глибоко наплювати на ваші еко-переконання, і на місці для зарядки електрокарів ви легко можете натрапити на який-небудь Ford F-150 Raptor з іменними номерами «MONSTER».

А ще у центральній частині столиці деякі оператори електрозаправних станцій здеруть із вас додатковий тариф за паркування, приблизно по 50 грн/год.

І, як ви вже могли здогадатися, ці гроші навряд чи підуть до фонду порятунку планети.

Приєднуйтесь до нас у соцмережах Facebook, Telegram та Instagram.

Показати ще новини
Радіо НВ
X