Відіжгли. Чому дизайн Tesla Cybertruck — крутий?

12 грудня 2019, 23:05
Вы также можете прочесть этот материал на русском языке

Компанія Tesla представила повністю електричний пікап, який викликав шквал обговорень у мережі. Пояснюємо, чому дизайн цього авто — дуже сміливе і круте рішення.

Я — керівник дизайн-студії Concepter, яка з 2013 року створила десятки продуктів у фізичному світі. Починаючи від божевільних ідей, про які знають тільки члени нашої команди і закінчуючи продуктами, які купують на полицях улюбленого магазину. Цьогоріч ми навіть взяли одну з найпрестижніших премій у дизайні — Red dot.

Відео дня

Ще я — автолюбитель. Я люблю стежити за трендами автопромисловості. Та й загалом, автопромисловість сильно вплинула на мою пристрасть до створення залізних продуктів.

Тепер до справи, Tesla Cybertruck, ось ця трикутна машинка, яку може намалювати трирічна дитина — це крутий дизайн. Так, він дуже спірний, дивний, незвичайний, недоречний і в цьому вся його принадність. Спробую пояснити чому.

Спершу важливо зрозуміти, що найближчий синонім слову дизайн — це не «малювання», а «створення». Оскільки ми зараз живемо в епоху візуального споживання інформації — ми всі стали формулювати своє «красиво» і «не красиво». Так ось, я в цьому пості не беруся судити питання, чи красива ця машина, я спробую пояснити, чому її дизайн видатний.

Дизайн, як правило, починається з виклику/завдання/мети. Який виклик придумали собі в компанії Tesla? Як мені здається, виклик звучав приблизно так — атакувати американський ринок пікапів. Це досить велика ніша в американському автопромі. Оскільки пікапи за своїм принципом — громіздкі й нудні автомобілі, переважно для «мужиків з ранчо» — це відкриває цікаві можливості для дизайну. Для такої цільової аудиторії не так важливі гарні обводи автомобіля, для таких людей набагато важливіший пріоритет — утилітарність/невбиваність.

Tesla
Фото: Tesla

Розуміючи ключові пріоритети цільової аудиторії, дизайн-команда береться вивчати головного конкурента. Погана дизайн-команда запитує «як можна зробити таку ж машину, тільки кращу?»; хороша дизайн-команда береться за питання «чи можливо кардинально інакше спроектувати свій продукт?» За дизайном Cybertruck видно, що команда Тесли поставила саме друге запитання. А ще за дизайном цього авто видно, що команда змогла знайти оригінальну відповідь на це питання.

Я зараз не буду брати в розрахунок технічні характеристики електродвигунів і батарей, візьму в фокус тільки кузов, бо саме тут здійснили інновацію в дизайні.

У чому сіль інновації? Маск добре порівняв перехід від рами в літаках до фюзеляжа. Якщо коротко, фюзеляж — це набагато ефективніше і надійніше рішення створення конструктиву, тому що зовнішня оболонка і є несуча частина корпусу. У дизайн-команді вирішили застосувати це старе рішення в автомобілі. Те, що Cybertruck має такий незвичний вигляд — насамперед результат саме цього рішення. Адже зовнішня форма цього пікапа і є його кузовом.

Що така інновація дає (крім дивного зовнішнього вигляду)? 1. Збільшує утилітарність машини; 2. Спрощує виробництво = зменшує продажну вартість;
3. Якраз те, що перебуває в полі пріоритетів цільової аудиторії, що означає — дизайн-виклик виконано.

Але навіть це не так круто. Подібних божевільних дизайн-команд, готових радикально перевинайти продукт, у світі вистачає. Чого не вистачає, так це сміливості такі радикальні рішення профінансувати і запустити на ринок. Керуючи компанією з капіталізацією в мільярди доларів, зважитися піти абсолютно новим шляхом — це саме та сміливість, якої не вистачає більшості підприємств. А сміливість — це точно круто.

Текст опубліковано з дозволу автора

Оригінал

poster
Підписатись на щоденну email-розсилку
матеріалів розділу Техно
Розсилка про те як технології змінють світ
Щопонеділка

Приєднуйтесь до нас у соцмережах Facebook, Telegram та Instagram.

Показати ще новини
Радіо НВ
X