Яка функція «Нової пошти» стала приманкою для шахраїв

12 жовтня 2020, 11:30

Багато користувачів часто недооцінюють ризики крадіжки їх персональних даних в мережі. Але таку ситуацію не можна виключати навіть якщо ви на 100% впевнені в безпеці свого онлайн-сервісу.

У цифровій безпеці недостатньо тільки технологічних рішень, щоб захистити користувача від втрати інформації або грошей. Це рішення комплексне.

Багато користувачів, наприклад, встановлюють собі антивірус на комп’ютері і думають, що цього цілком достатньо, можна ходити по будь-яким сайтам, натискати будь-які кнопки і завантажувати додатки без розбору, мовляв, антивірус же працює і зможе захистити від усіх загроз. Нічого подібного.

Відео дня

Для того, щоб антивірус працював, потрібно тримати його оновленим, качати і встановлювати належні програми з офіційних сайтів та магазинів і так далі. Ну і найголовніше — «вмикати голову». Якщо антивірусна програма говорить, що додаток «підозрілий» — краще відмовитися від його встановлення і не ігнорувати попередження або ж перевірити іншими антивірусними програмами, пошукати альтернативу, яка «влаштує» ваш антивірус. Загалом, зробити альтернативні кроки, щоб себе убезпечити.

Чергове підтвердження цього — закриття «Новою поштою» послуги «Сейф-сервіс», яка повинна була захистити користувачів при покупках через інтернет. Послуга пропрацювала трохи більше місяця і була припинена з формулюванням «На жаль, ми бачимо, що послугою почали зловживати шахраї». Тобто, послуга, яка повинна була захищати клієнтів від шахраїв, стала такою послугою, яка шахраям навпаки сподобалася і почала успішно на них працювати.

Звичайно, користувачі думають (власне, послуга себе так і позиціонувала), що це окрема супернадійна послуга. Ось витяг: «Нова пошта запустила послугу для здійснення безпечних онлайн-угод між продавцями і покупцями — „Сейф-сервіс“. Новий сервіс допомагає захистити від шахраїв як відправника, так і одержувача».

Всі користувачі цієї послуги були переконані, що якщо вони нею скористаються — будуть захищені на 100% і тепер можна здійснювати покупки з цією послугою на великі суми. Чим, власне, шахраї з задоволенням і скористалися.

Впевненість користувачів у 100-відсотковій надійності послуги, неуважність і відсутність здорової підозрілості й привели до того, що їх почали «роззувати» на кругленькі суми. За відгуками постраждалих користувачів, суми від 1000 до 10000 гривень і вище.

Найпростіший спосіб, за допомогою якого обманювали користувачів — фішинг (підроблений сайт). Шахраї надсилали довірливим покупцям посилання на сайт, який був схожий на офіційний для «безпечної» оплати. І вкрай мала кількість людей збентежилась, що не так, отримавши посилання на сайт не у зоні .ua, а, наприклад, .ch. Ніхто не запитав себе, чому це сайт не у доменній зоні України, а у зоні Швейцарії? І майже нікого не зацікавили неточності у дизайні та інші помилки.

Так, не всі знають, як виглядає офіційний сайт «Нової пошти», не всі в курсі, що .ch — доменна зона Швейцарії і так далі, але зайти в Google точно можуть всі. Просто скопіювати посилання і вставити його у пошуковий рядок — отримуємо перший же результат — посилання на офіційний сайт «Нової пошти» і попередження, що це єдиний офіційний сайт — у зоні .ua. Все, цього достатньо, щоб задатися питанням і не стати жертвою шахраїв.

Звичайно, поштовий перевізник випустив «сирий продукт» а користувачі - не всі IT-гуру, але у сучасному світі потрібно остаточно для себе засвоїти: 100-відсоткової безпеки не існує навіть в теорії; одних технологічних рішень — недостатньо; перекласти відповідальність за свою цифрову безпеку на когось чи щось — не вийде.

Будьте пильні і перевіряйте двічі.

Приєднуйтесь до нас у соцмережах Facebook, Telegram та Instagram.

Показати ще новини
Радіо НВ
X