Як коронавірус змінить кіноіндустрію

18 квітня 2020, 07:04
Вы также можете прочесть этот материал на русском языке

Враховуючи пандемію коронавірусу деякі кіностудії випустили у цифровий прокат свої фільми раніше, ніж планувалося. Багато хто заговорив про зміни у кіноіндустрії. Пояснюємо, чому нічого не зміниться.

Коронавірус вніс свої зміни в різні індустрії. Не стала винятком і сфера кіно: у березні через карантин у різних країнах почали закриватися кінотеатри.

Рішення від найбільших кіностудій не змусило на себе чекати: фільми стали викладати на стрімінгові платформи і робити їх доступними для цифрового прокату. Вартість перегляду прем'єрного фільму у себе вдома становить $19.99.

Відео дня

Крок неоднозначний і доволі незвичайний, але на такий компроміс пішли найбільші виробничі майданчики, враховуючи Sony, Universal, Warner Bros. Paramount і Disney.

Розмови про те, що потрібно знайти якусь нову модель прокату для сучасних фільмів йдуть вже давно. Люди стають більш ледачими. Не всім хочеться їхати в інший кінець міста, щоб потрапити в улюблений кінотеатр. Не говорячи вже про те, що кінотеатри є не скрізь.

При цьому, чекати три місяці, поки фільм вийде з прокату (саме стільки становить негласне вікно між театральними та цифровими прем'єрами прокатом), теж хочуть не всі. Погодьтеся, бажання відразу подивитися фінальну частину «Месників» або нового «Аватара», щоб уникнути спойлерів, нікуди не поділося.

Якраз таким принципом керувався Netflix, коли розробляв і створював свою стрімінгову платформу.

Проте, закулісний світ кіновиробництва суворий і архаїчний. Дистриб’ютори та мережі кінотеатрів наполягають на важливості кінотеатрального прокату. В унісон з ними виступають і найбільші кінофестивалі світу: щоб претендувати, наприклад, на Оскар, фільм має бути у кінотеатральному прокаті хоча б два тижні.

Найбільші кіностудії, побоюючись що їх піддадуть анафемі, не поспішають вводити інновації і багато років працюють як то кажуть по-старому.

Тепер компанія Universal вирішила порушити правила гри і випустила відразу на VOD (цифрові носії) свій крупнобюджетний проект — мультфільм «Тролі 2».

Слідом за ними пішли представники Disney, які також заявили, що випустять фільм «Артеміс Фаул», вартістю $125 млн, відразу на своїй стрімінговій платформі «Disney+».

На перший погляд, можна говорити про майбутню революції стрімінгових сервісів: тепер вікно у три місяці мМіж прем'єрою в кінотеатрі і цифровим релізом) може скоротитися або взагалі зникнути.

Але не поспішайте радіти: якщо проаналізувати, які саме фільми вийшли передчасно для цифрового прокату, — стає очевидно, що студії просто вирішили скористатися ситуацією і спробувати заробити на потенційно збиткових проектах.

Чому? Тому що той же «Бладшот» від студії Sony, «Тролі 2», «Артеміс Фаул» і т. і. не обіцяли великого комерційного успіху.

«Хижі птахи» від Warner Bros. встигли побувати в прокаті і не окупилися. Тому кіностудія теж завчасно випустила картину на цифрові носії, сподіваючись ще трохи заробити, продаючи копії по $20 за штуку. Вже за кілька тижнів студія знизила ціну до $6, тому що фільм не дуже добре продавався.

З огляду на це навряд чи можна говорити про якусь «революцію». Всі великі якісні проекти, які можуть бути цікаві глядачеві і мати комерційний успіх, просто перенесені на інші дати.

Карантин колись закінчиться, і кіностудіям як і раніше потрібно буде заробляти.

Те, що зараз компанії пропонують на VOD, замість кінотеатральних релізів, — це, в основному, не найвдаліші проекти, які може принесуть хоч якісь гроші студіям на хвилі тренда і ексклюзивності, викликаної пандемією COVID-19.

Або ж картини, у яких кінець кінотеатрального прокату збігся з карантином, і вони вже себе окупили, а виробники тепер нічого не втратять, випускаючи фільм завчасно у цифровий прокат. Ось так.

poster
Підписатись на щоденну email-розсилку
матеріалів розділу Техно
Розсилка про те як технології змінють світ
Щопонеділка

Приєднуйтесь до нас у соцмережах Facebook, Telegram та Instagram.

Показати ще новини
Радіо НВ
X