Новий король ринку смартфонів? Що відбувається в Китаї та чому це важливо для нас

30 жовтня 2021, 11:02
Що відбувається на ринку смартфонів у Китаї (Фото:leungchopan/Depositphotos)

Що відбувається на ринку смартфонів у Китаї (Фото:leungchopan/Depositphotos)

Бренд смартфонів Vivo, який поки не є лідером в Україні, у світі вже рветься до вершин, відчайдушно загрожуючи пануванню Xiaomi та Samsung.

Для багатьох українців китайські смартфони, як і раніше, залишаються чимось незвіданим. Добре знають у нас тільки Xiaomi і фактично почилий на ринку смартфонів Huawei (дякувати американським санкціям). А такі бренди як Vivo та OPPO поки що відомі менше. OnePlus свого часу зміг пробитися трохи вище, але останніми роками його популярність спадає.

Відео дня

Масові уявлення українців про смартфони схожі на загальноприйняті погляди на вакцинацію. Тут ми теж осторонь світового мейнстріму.

Тим часом у другому кварталі поточного року новим лідером китайського ринку смартфонів став саме бренд Vivo.

Коли в країні, яка виробляє майже дві третини всієї світової електроніки, найбільшою популярністю користується певний бренд, це про щось говорить.

Тут у НВ Техно навесні писали про те, що на ринку смартфонів замаячив новий король. У той час, поки Samsung намагається втриматися на вершині, Xiaomi відчайдушно намагається її звідти скинути, а Apple все ще плює на ринкову частку, дбаючи лише про те, як би заробити більше (що, втім, у неї чудово виходить), з'явився новий лідер.

Китайський концерн BBK, до якого входять бренди Vivo, OPPO, Realme та OnePlus за сукупною часткою, вийшов на перше місце світового ринку.

Тобто. Поки ви вважаєте Xiaomi або Samsung лідерами ринку, насправді ситуація сильно змінилася.

З часів публікації цього тексту відбулося ще кілька цікавих подій. Наприклад, фактично почалося злиття OPPO та OnePlus.

А Vivo раптово опинилася на вершині китайського ринку смартфонів за підсумками другого кварталу.

У світі ж Vivo поки що на 4-му місці а даними Canalys). А в Китаї частка Vivo становить значні 24% а даними Counterpoint Research).

Далі йдуть OPPO (21%) та Xiaomi (17%).

Мене тішить той факт, що широко розрекламована у нас Xiaomi, яку багато українців вважають новим лідером ринку смартфонів, у самому Китаї лише третя. Вона і у світі третя, але там її випереджають Samsung та Apple.

А в Китаї одразу два дітища BBK виявилися попереду.

А успіх Vivo можна вважати показовим.

Vivo — один із найтихіших і найнепомітніших брендів.

Аналітики Counterpoint навіть визначили компанію цікавим формулюванням The Low-profile King of China Smartphone Market.

Ви швидше за все мало чули про успіхи Vivo, тому що компанія поводиться досить скромно. Немає ні масштабної піар-кампанії («дивіться, ми № 1»), ні потоку зойків від інфлюенсерів у соцмережах, що вихваляють статистику щодо бренду.

В той час, як від епічного падіння Huawei виграли всі китайські виробники, саме Vivo змогла опинитися на вершині китайського ринку. І це сталося не завдяки блискучому піару, яким славляться деякі інші бренди, а завдяки поєднанню інших факторів.

Експерти Counterpoint вважають, що найсильнішими сторонами Vivo стали оптимізоване портфоліо продуктів, розвинена мережа дистрибуції та відсутність перебоїв у постачанні компонентів, що в епоху пандемії стало дуже значним моментом.

Зокрема, аналітики відзначають, що Vivo змогла забезпечити чипи з підтримкою 5G навіть у недорогих моделях серії Y. І за співвідношенням ціни та якості смартфони Vivo найчастіше виявляються найзбалансованішими, йдеться у звіті.

Зауважте, це не я говорю. Це експерти Counterpoint.

Простіше кажучи, наголос не на піар і маркетингове «лушпиння», а копітка робота зі створення правильно позиціонованих продуктів принесла Vivo перше місце на ринку Китаю.

Мені ця історія здається приголомшливо показовою.

Справа не в тому, що мені особисто дуже подобаються смартфони Vivo (особисто я взагалі віддаю перевагу айфону). Ні, важливе інше.

Можливо, нарешті настає час, коли рекламне лушпиння перестає бути найважливішим чинником, що визначає становище брендів на ринку.

Дай бог. Тому що мені вже набридло бачити, як юрби наших співгромадян кидаються до магазинів купувати якусь чергову прохідну модель смартфона лише тому, що її рекламою забито весь український сегмент Facebook.

Можливо, настала епоха переоцінки цінностей. Поки що це відбувається далеко від нас — у Китаї. Але, мабуть, і до нас дійде.

Приєднуйтесь до нас у соцмережах Facebook, Telegram та Instagram.

Показати ще новини
Радіо НВ
X