Застосунки – це минуле, майбутнє – за чат-ботами. Блог Костянтина Іванова

9 липня 2018, 07:02

Віртуальні асистенти стають незамінним інструментом для обробки даних у сучасному бізнесі.

Епоха додатків відходить у минуле. Ті чат-боти, що прийшли їм на зміну, стають новим обличчям штучного інтелекту.

Дослідження Chatbot Market Analysis від Grand View Research засвідчило, що глобальний ринок віртуальних помічників оцінювали майже у $200 млн ще у 2016 році і, за очікуваннями, мав зрости приблизно до $1,23 млрд до 2025 року.

Відео дня

Стандартні чат-боти засновані на скриптах і відповідають, використовуючи заздалегідь введені дані. Помічники нового зразка займаються «самоосвітою»: за допомогою машинного вивчення вони постійно удосконалюють свою здатність розуміти мову користувача і давати релевантні за формою і змістом відповіді. Комунікація має нагадувати переписку з живою людиною, а репліки ботів – бути зрозумілими і лаконічними.

Як правило, люди не читають повідомлень завдовжки понад три рядки. Дотримуючись традиційних «дерев'яних» діалогових маршрутів, АI не зможе забезпечити користувача максимально корисною інформацією.

Власники нових бізнесів бачать у чат-ботах величезний потенціал для B2B-сегмента. Згідно все з тим же дослідженням, більше половини кінцевих користувачів чат-ботів – це великі компанії, значна частина також доводиться на середній бізнес. Більшість компаній давно перейшла на віртуальну службу підтримки.

Але не саппортом єдиним: чат-боти стали невід'ємною частиною лідогенераціі і вже використовуються як бізнес-асистенти, здатні впоратися з широким спектром завдань. Від планування, перенесення і скасування зустрічей до укладення контрактів, оформлення замовлень і консультування клієнтів.

Опитування LivePerson засвідчило, що 48% споживачам байдуже, спілкуються вони з ботом чи з людиною, якщо їхні запити задовольняють. 33% опитаних сприймають чат-ботів позитивно, невдоволення вони викликають лише у 19%. Думаю, ця цифра зменшиться вже незабаром.

Звісно, сценаріям, за якими працюють сучасні чат-боти, ще далеко до тарантінівських діалогів, але пояснити, навіщо користувачеві потрібен продукт або послуга, вони цілком спроможні. Наприклад, викласти переваги платної підписки та аргументувати доцільність її придбання. Чат-боти також активно експлуатуються у сфері HR для рекрутингу потенційних співробітників, зокрема, моніторингу, селекції та оновлення інформації про кандидатів.

Втім, не все так просто, як може здатися на перший погляд. Інтеграція чат-ботів із платіжними системи і соцмережами – процес тривалий і трудомісткий. Але коли він завершиться, відбудеться справжня революція: користувач отримає ультимативну свободу дій у межах свого персонального акаунта, до якого буде прив'язаний електронний гаманець і віртуальний смарт-помічник. Власникам бізнесів критично важливо не проґавити цього моменту.

Під час будь-якого бізнес-процесу виникає величезна кількість повторюваних завдань, для багатьох з яких потрібна інтеграція з різними типами систем. У Ebola, наприклад, ми вже розробляємо продукти на основі чат-ботів, як для внутрішнього користування в AGAMA Communications, так і безпосередньо для клієнтів холдингу.

Головними завданнями віртуального асистента є відповідь на запит і його виконання. Найчастіше їх реалізація передбачає складну взаємодію між такими системами. Технології, як і потреби користувачів, постійно змінюються, тому під час розробки чат-ботів нового покоління варто застосовувати ітеративний підхід, аналізуючи і коригуючи проміжні результати у процесі – таким же чином, як вони будуть функціонувати у готовому вигляді надалі.

Автор: Костянтин Іванов, Director of Digital Integration AGAMA Communications

poster
Підписатись на щоденну email-розсилку
матеріалів розділу Техно
Розсилка про те як технології змінють світ
Щопонеділка

Приєднуйтесь до нас у соцмережах Facebook, Telegram та Instagram.

Показати ще новини
Радіо НВ
X