Чому автопілот Tesla заборонили рекламувати в Німеччині

15 липня 2020, 10:00
Вы также можете прочесть этот материал на русском языке

Одна з ключових фішок електрокарів Tesla — система Autopilot. Нещодавно у Німеччині заборонили рекламувати цю функцію. Розбираємося, що до чого.

Автомобільна індустрія стрімко розвиває системи автономного управління транспортом.

Вже сьогодні нові автомобілі можуть самостійно рулювати, набирати або скидати швидкість, оцінюючи дорожню ситуацію.

Відео дня

Локомотивом у сфері автопілотування прийнято вважати молоду американську компанію Tesla: у мережі є тисячі роликів, на яких електрокари від Ілона Маска їздять абсолютно без допомоги водія.

У Tesla ця функція називається «Autopilot», і її можна встановити на електрокари за додаткову вартість.

Проблема полягає лише у тому, що в своїй суті «автопілот» від Tesla майже нічим не відрізняється від таких же систем допомоги в управлінні авто, наприклад, у Audi, BMW Mercedes-Benz, Porsche, Volvo та інших брендів.

Подібні функції дійсно допускають автоматичне керування динамікою і маневреністю автомобіля, але вони не передбачають відволікання водія від дороги і не дозволяють навіть прибирати руки з керма.

Оскільки у Tesla гордо назвали свою систему допомоги в керуванні машиною «Autopilot» - багато власників електрокарів сприймають її за повноцінний автопілот і проводять час за кермом самими незвичайними способами.

Іноді таке водіння призводить до трагічних ситуацій. Саме під час таких ситуацій представники Tesla нагадують своїм клієнтам, що «Autopilot» - це просто помічник в управлінні, а не повноцінний замінник водія, і якщо ви вирішили відволіктися від дороги - вся відповідальність лежить тільки на вас.

З цієї причини у сенаті США кілька місяців тому хотіли заборонити Tesla використовувати назву «Autopilot» у просуванні своїх авто. Ідею не схвалили, і назви всіх додаткових функцій у Tesla залишилися як є.

Довести справу до кінця наважилися судді з Німеччини, - країни, у якій безпеці дорожнього руху і взагалі всьому, що пов'язано з автомобілями, приділяють дуже багато уваги.

Днями суд Мюнхена задовольнив позов німецької організації Wettbewerbszentrale, яка бореться з антиконкурентними практиками.

Зокрема, судді заборонили Tesla використовувати у своїй рекламній кампанії на території Німеччини фрази «Full potential for autonomous driving»  англ. - повний потенціал автономного водіння) і «Autopilot inclusive»  англ. - повний автопілот).

У Німеччині вважають, що подібні рекламні заяви Tesla, які стосуються можливостей систем допомоги водієві і автономного водіння, насправді вводять користувачів у оману.

У судовому рішенні зазначено, що через такі фрази покупці Tesla можуть переоцінити можливості електрокара і практикувати їзду у автоматичному режимі.

Логіка проста: раз авто з такими функціями продають - значить їх використання легально. Але, насправді, у більшості країн на законодавчому рівні заборонений рух авто без водія.

Поки любителям інновацій від Tesla нагадали про це тільки у Німеччині.

Так, в Tesla не раз повторювали, що при використанні системи Autopilot водії потрапляють у ДТП рідше, ніж при самостійному водінні, і, так, багато користувачів розуміють, що поточний рівень автономності машин не допускає відволікання від управління.

Але всім же хочеться випробувати «Autopilot» у дії, притримуючи руку під кермом і не натискаючи на педаль гальма до останнього у очікуванні, що машина впорається з ситуацією самостійно.

На жаль, це працює не завжди, так що краще випробовуйте можливості своїх авто подалі від інших учасників руху.

Наприклад, де-небудь в околицях Марса.

poster
Підписатись на щоденну email-розсилку
матеріалів розділу Техно
Розсилка про те як технології змінють світ
Щопонеділка

Приєднуйтесь до нас у соцмережах Facebook, Telegram та Instagram.

Показати ще новини
Радіо НВ
X