Як найвідоміша виставка гаджетів перетворилася на автошоу

21 січня 2020, 07:00

Слідами CES: чому виставка споживчої електроніки стала цікавою автопрому?

CES (Consumer Electronics Show) - одна з найбільш популярних міжнародних виставок споживчої електроніки, яка вже більше 50 років об'єднує десятки тисяч підприємців, винахідників і ентузіастів технологій з усього світу.

Відео дня

Найбільші корпорації і дрібні стартапи презентують тут свої нові продукти, концепти та ідеї. Часто CES називають «маркером» того, яким буде ринок електроніки найближчим часом - з настроїв та показаних продуктів можна зробити висновки про те, що відбувається в індустрії, що сьогодні хвилює і цікавить споживачів.

Біотехнології, охорона здоров'я, організація дозвілля та побуту, розваги - ось теми, які під тим або іншим кутом регулярно висвітлюються на виставці. Однак в 2020 році до цього переліку додалася ще одна - автомобільна індустрія.

Парад ідей від автомобільної індустрії

Daimler AG
Фото: Daimler AG

Я відвідую виставку вже сьомий рік поспіль, так як основним фокусом моєї роботи є розробка програмного забезпечення для автомобілів. Цього разу секція CES з рішеннями для автопрому була особливо цікавою. І не тільки завдяки автомобілю від Sony (хоча і цей продукт може означати набагато більше, ніж ми думаємо).

Виставка споживчої електроніки ніколи не була в особливому фаворі у автоіндустрії. Якщо роками раніше її представляли здебільшого виробники різних дрібниць - динаміків, конекторів, кабелів і іншого маловажливого, але корисного начиння, то цього року акценти помітно змістилися.

Сектор буквально окупований або великими гравцями автопрому, або компаніями-розробниками софта і заліза, які привезли на виставку свої ідеї в таких популярних напрямках, як, наприклад, connected vehicle (зв'язок авто з інтернет), digital cockpit (цифрові панелі приладів), навігація для самоврядних авто. Серед розробників було багато стартапів, які вже можуть похвалитися підтримкою солідних інвесторів.

Загалом, життя і нові (або ж старі, але добре допрацьовані) ідеї в секторі automotive на CES 2020 били ключем. Пропоную розібратися в найбільш цікавих анонсах виставки, щоб скласти картинку автомобільної галузі завтрашнього дня.

«Візок» від BOSCH

automotive-iq.com
Фото: automotive-iq.com

Моїм фаворитом виставки однозначно є компанія BOSCH, яка в межах automotive-сектора змогла здивувати як широкий загал, так і гравців автомобільної індустрії. Більшою мірою для перших компанія представила приладову панель, здатну проектувати водієві 3D-зображення, що містить інформацію про основні показники автомобіля. Це рішення було відзначено нагородою за видатні інновації і широко висвітлено в ЗМІ.

Однак найцікавіше німецький техногігант показав без зайвої помпи і залучення суспільної уваги. Але чи означає цей анонс для автомобільної індустрії куди більше, ніж 3D-проекція між приладами і кермом.

BOSCH презентували готову базу - «візок» - для виробництва електрокарів - шасі з двигуном і батареєю. Тепер компаніям не потрібно буде витрачати колосальні ресурси на розробку власної платформи, досить просто купити ліцензію на вже розроблене рішення у BOSCH.

Такий продукт може дати імпульс для подальшого розвитку автопрому і автомобілів на електричній тязі зокрема, так як наявність вже готової бази сильно знизить поріг входу в індустрію для нових гравців - залишиться тільки «намалювати» свій дизайн інтер'єру та екстер'єру.

Одкровення Sony

Vision S
Фото: Vision S

Мабуть, найбільшу увагу публіки і преси отримала презентація Vision S - першого електрокара від Sony. Авто виглядає в міру футуристичне, оснащене за всіма канонами сучасного ринку (всілякі сенсори, величезні екрани, панорамні скла, жестове управління системами). Радує, що компанія не стала заграватися в якісь концепції на тему далекого майбутнього, а показала практично готовий до доріг автомобіль.

Поява Vision S може бути лише «першою ластівкою», що знаменує прихід в галузь принципово нових гравців - виробників електроніки. Враховуючи те, що сучасні автомобілі все більше наближаються до категорії гаджетів, ніж просто транспорту, цей крок цілком закономірний.

Корпорації на кшталт Sony, Samsung, Apple мають і необхідні технології (або ж активно працюють над ними), які застосовуються в сучасних авто, і вагомі фінансові ресурси. Автомобільна індустрія сьогодні - все ще «блакитний океан», в порівнянні з тим же ринком споживчої техніки.

Поки японська корпорація ніяк не коментує подальшу долю розробки: чи буде електрокар продаватися під брендом компанії, коли і де почнуться продажі. У мене є припущення, що в подальшому Vision S може поширюватись як і згаданий вище продукт від BOSCH - як готова база для подальшої кастомізації іншими виробниками.

Куди пропали автономні авто

Bosch
Фото: Bosch

Хтось може запитати - а куди поділися автономні авто? Адже в минулих роках практично жодна виставка автомобільної або хай-тек індустрії не обходилися без гучних новин про чергові успіхи автопілотів.

Ця тема нікуди не пішла, просто вона вже не «чіпляє» ЗМІ, а значить і обивателя, так сильно, як раніше. Причина цього досить проста: всі основні ідеї і технології вже представлені, і розробники сконцентрувалися на їх подальшому поліпшенні. У цьому році на CES виставлялися сотні компаній різного масштабу, які привезли з собою безліч свіжих рішень в цій сфері - варіації радарів, лідарів, систем для «спілкування» самоврядних авто і десятки інших розробок.

Інший момент, що широкий вихід цих технологій в маси все так же стримується, здебільшого, регуляторними аспектами: хто буде нести відповідальність у разі ДТП; хто відповідає за безпеку пасажирів; як будуть влаштовані правила руху і інфраструктура, якщо на дорогах їздитимуть і звичайні авто, і з автопілотом.

Відповіді на ці та інші питання так ні у кого і не з'явилися. Але це не заважає розробникам і далі дороблювати свої продукти. Застою в цій сфері чекати не доводиться, і вже зовсім скоро ми побачимо багато цікавих рішень.

Коротке резюме

autoguide.com
Фото: autoguide.com

Багато що з представленого на CES 2020 у сфері автомобілебудування і транспорту залишилося за кадром. Наприклад, концепт Avatar від Daimler, основне завдання якого - нагадати публіці про виробника, якоїсь застосовної в реальному житті історії тут немає. Також не згадали і концепти в сфері повітряного транспорту від тих же Hyundai або Bell - ідеї виглядають цілком життєздатне, але поки це лише ідеї, які побачать світ дуже не скоро.

Післясмак від automotive-сектора CES залишиловся двояким. З одного боку, ми спостерігаємо активний процес злиття двох індустрій - IT і автопрому. Автовиробники рухаються в бік технологій і гаджетів, технологічні компанії починають приміряти на себе роль автовиробників.

З іншого ж, поки що складається враження, що компанії не розуміють до кінця, як органічно вписати всі ці чудові автомобілі-гаджети в наше життя. Ідей і рішень безліч, але зараз не завжди можна знайти їм застосування в повсякденності.

Бадьора присутність автомобільної теми на виставці споживчої електроніки означає, що в недалекому майбутньому гряде нова боротьба за наші уми і гаманці. Сьогодні автопром користується у бізнесу популярністю не меншою, ніж блокчейн або штучний інтелект. Це величезне неоране поле для експериментів, впровадження інноваційних сервісів, залучення нових аудиторій. А значить - тут можна заробити додаткові гроші.

З нетерпінням чекаємо TU-Automotive - ключову виставку в сфері автомобільних технологій, яка цього рокуі відбудеться напаредодні автошоу в Детройті. Ось там буде дійсно гаряче!

Показати ще новини
Радіо НВ
X