Мочилово державного масштабу. Огляд гри Total War: Rome Remastered

16 жовтня 2021, 21:02

Total War: Rome Remastered вийшла гідним ремастером культової гри. А душа, звісно, просить повноцінного ремейку.

Total War — знаменита серія гібридних стратегій, де користувачі в покроковому режимі керують своєю державою на глобальній карті й управляють величезними арміями в боях, які розгортаються в режимі реального часу. Ця концепція не змінювалася в іграх серії вже більш як 20 років, однак вона постійно поліпшувалася. Розробники спрощували одні функції і додавали інші, намагаючись збагатити і облагородити геймплей.

Відео дня

Проте давні шанувальники серії вважають одним з найкращих проєктів у ній Rome: Total War 2004 року випуску. Вони відзначають прекрасний антураж Античності, відмінний штучний інтелект і складну систему вербування загонів, яка змушувала продумувати свої дії на кілька ходів уперед. Тільки за допомогою ретельного планування гравець міг проводити ефективні військові кампанії і розширювати власні володіння.

Щоб порадувати давніх шанувальників, Feral Interactive за підтримки Creative Assembly і SEGA випустила Total War: Rome Remastered — оновлену версію тієї самої стратегії 2004 року. Ми в редакції НВ Техно, як давні шанувальники серії, долучилися до проєкту і готові поділитися своїми враженнями. Давайте разом розбиратися, чому олдфагам так подобається гра 17-річної давності, та чи не лукавлять вони в своїх заявах під тиском ностальгії.

Total War: Rome Remastered (Фото: Feral Interactive)
Total War: Rome Remastered / Фото: Feral Interactive

Кожному по імперії

Перше важливе нововведення в Total War: Rome Remastered виявляється відразу після запуску проєкту. Перед користувачем з’являється невелике вікно з базовими налаштуваннями і вибором між основною грою і двома доповненнями — Alexander і Barbarian Invasion. Ці добавки відкривають доступ до повноцінних кампаній з новими юнітами і зміненою глобальною картою. Ба більше, в них теж підтягнули графічну складову і технічні аспекти.

Feral Interactive разом з Creative Assembly і SEGA заслуговують окремої похвали за реалізацію доповнень у комплекті з основною грою. В сучасних умовах, де видавці намагаються витиснути максимум прибутку з кожного проєкту, таке рішення особливо радує. Для покупців наявність Alexander і Barbarian Invasion значно підвищить цінність ремастера.

А ось про додавання шістнадцяти іграбельних фракцій в основну кампанію так само позитивно відгукнутися не вийде. В оригіналі вони відкривалися за хвилину за допомогою редагування одного рядка коду в ini-файлі. Про такі хитрощі знали всі гравці, тому нововведення вважатимемо номінальним. Тут більше виникають запитання з розряду, чому в Rome: Total War доступ до фракцій закрили таким безглуздим способом і залишили тільки три римські будинки.

Після вибору держави користувачі з’являться на глобальній карті світу, розділеній на області. Гравець отримає в своє розпорядження від одного до восьми регіонів, у залежності від підконтрольної країни. Я грав за римський будинок Сципіонів і спочатку керував лише двома територіальними одиницями. Кожна область має свій місто, яке належить розвивати.

Всі держави в Total War: Rome Remastered отримують прибуток від податків, торгівлі, сільського господарства і промисловості. Можна ще вимагати виплати через дипломатію, але це далеко не найнадійніший спосіб збільшувати бюджет. На початку кожного ходу скарбниця гравця поповнюється на певну суму, яка позначена в спеціальному зведенні. Там також детально розписані всі статті доходів і витрат, щоб користувач розумів, на які аспекти розвитку держави йому слід звернути увагу.

Гроші в Total War: Rome Remastered витрачаються на вербування армій і поліпшення міст. У поселеннях можна будувати будівлі різних видів: одні підвищують доходи від торгівлі, інші відкривають доступ до певних бойових одиниць, треті поліпшують ведення сільського господарства, а четверті піднімають настрій жителів. З останнім показником в Total War: Rome Remastered пов’язано кілька механік.

Якщо народ буде незадоволений через зубожіння або культурні відмінності, то зчинить заколот, який може швидко перерости в повстання. Тоді поселення відокремиться від фракції гравця і приєднається до іншої або ж зовсім створить свою. Користувач має знижувати податки, будувати спеціальні будівлі та вводити війська в місто, щоб запобігти бунту або погасити його.

Total War: Rome Remastered (Фото: Feral Interactive)
Total War: Rome Remastered / Фото: Feral Interactive

Незручностей як і раніше вистачає

Дипломатія в ремастері не зазнала змін, а значить — вона так і залишилася фікцією. Гравця ніяк не карають за порушені торгові угоди і розірвані союзи. А якщо хтось пропонує приєднатися до війни за певну суму, то можна сміливо брати гроші і не вплутуватися в конфлікт. У гіршому випадку у користувача трохи зіпсуються стосунки з обманутою фракцією. Країни під управлінням штучного інтелекту, до речі, теж так роблять. На мене он Карфаген напав одразу після укладення торговельної угоди, яка ніби як має зміцнювати зв’язки між державами. Та й наймати дипломатів, щоб розсилати їх по всьому світу, незручно. У торішній Total War Saga: Troy дипломатію винесли в окреме меню і зробили гнучкішою. Гравець міг у будь-який момент почати переговори з обраною державою, і це позитивно позначалося на геймплеї.

Власне, тут ми підходимо до питання зручності, про яку Feral Interactive до кінця не подбала. Розробники ремастера зробили чимало дрібних, але важливих змін, що стосуються управління держави. Вони додали торговців і можливість відсилати їх у місця видобутку ресурсів для отримання додаткового заробітку, створили окреме меню агентів і спростили їм вибір цілі. А ще Feral Interactive розділила повідомлення, які з’являються після кожного ходу, на категорії за ступенем важливості. Це дозволяє швидко виділити головне і спрощує планування подальших дій.

Однак багато пережитків минулого в Total War: Rome Remastered чомусь вирішили залишити. Вбивця самостійно не може впізнати ціль і мусить завжди ходити за шпигуном, автоматичний добір воїнів у загони не передбачений, а в містах можна наймати тільки по одній бойовій одиниці за хід. Останнє рішення огидно позначається на загальному темпі: гравець мусить проводити вербування одночасно в кількох поселеннях, а потім зрушувати купу невеликих армій в одну точку, щоб створити повноцінне військо.

В іншому випадку доведеться чекати 10 або навіть 15 ходів, поки в одному місті збереться пристойна кількість солдатів. Всі ці невеликі управлінські завдання тільки дратують і псують загальні враження. Нові частини від них позбавилися, і Rome Remastered слід було вчинити подібним чином, але Feral Interactive, мабуть, побоялася зламати геймплей і розлютити олдфагів.

Total War: Rome Remastered (Фото: Feral Interactive)
Total War: Rome Remastered / Фото: Feral Interactive

Ні кроку назад!

Битви в режимі реального часу теж лише злегка облагородили. Розробники додали тактичну карту, можливість відключати окремі елементи інтерфейсу в боях та інші дрібні нововведення. Взагалі протистояння завжди розгортаються за однією схемою: армії стикаються на глобальній карті, а потім переносяться на окрему локацію зі своїм ландшафтом. Тут гравець розгортає війська і командує ними: задає стрій, напрямок для руху і посилає в атаку. Видів юнітів у Total War: Rome Remastered вистачає, хоча нових розробники і не додавали. Є кілька варіацій мечників, списників, лучників, пращників і наїзників. Особливі війська, наприклад, бойові пси і охоплені полум’ям свині, теж є.

У битвах одні загони мають очевидну перевагу над іншими і програють третім. Наприклад, кавалеристи на слонах можуть розкидати половину війська, але якщо проти них поставити умілих списників, то перемогу гарантовано. Кінні солдати добре завдать ударів ззаду і з флангу, проте швидко вмирають, якщо застряють у гущі бою. Стрільці на висоті — це грізна сила, хоча поблизу вони стають легкою здобиччю. Таких правил ведення бою в Total War: Rome Remastered вистачає, і завдяки їм сутички завжди викликають інтерес.

Полководців, які можуть очолювати армії й управляти містами, в ремастері ніяк не змінили. Вони як і раніше мають власний загоном і обзаводяться різними корисними і негативними характеристиками залежно від своєї діяльності. Якщо воєначальник гине в битві, то бойовий дух армії сильно падає, що неминуче призведе до втечі. Штучний інтелект у битвах поводиться напрочуд добре. Він намагається реагувати на маневри користувача і відповідним чином перебудовувати свої війська. А ось облоги мені не сподобалися: занадто вони в’язкі і довгі, хоча це, напевно, більше суб'єктивне сприйняття.

Трішки припудрили

Оновлення графіки в Total War: Rome Remastered можна назвати прийнятним. Розробники злегка підтягнули текстури, поліпшили моделі персонажів і об'єктів оточення, облагородили ландшафт на окремих картах для битв і додали підтримку ультрашироких моніторів. Освітлення теж змінилося, правда, в гірший бік. На глобальній карті ремастер виглядає занадто яскравим, що не особливо поєднується із загальним суворим настроєм гри. Загалом Feral Interactive і не обіцяла значно вдосконалити візуальну складову оригіналу. Розробники намагалися зробити так, щоб проєкт виглядав трохи приємніше, і з цим завданням вони впоралися.

Вердикт НВ
7 / 10

Я можу довго просторікувати про те, що в Total War: Rome Remastered багато геймплейних рішень морально застаріли. Гру потрібно перелопатити в частині менеджменту на мікрорівні, дипломатії, вербування загонів і постійно незадоволеного населення в умовах низьких податків і наявності храмів у всіх містах. Однак для цього потрібно робити ремейк, а нам обіцяли ремастер, який загалом вийшов непоганим. Розробники позбулися незручних «хвостів» минулого, спростили доступ до окремих функцій і причепурили графіку. Для олдфагів це привід повернутися в улюблену частину серії, а от новачкам краще прочитати про претензії і зважити своє рішення перед купівлею Total War: Rome Remastered.

Приєднуйтесь до нас у соцмережах Facebook, Telegram та Instagram.

Показати ще новини
Радіо НВ
X