Огляд Devil May Cry 5. Диявол плаче - фанати задоволені

25 березня 2019, 21:00

Японські ігри рідко вибираються за межі батьківщини. Дякувати за це варто химерним сюжетам і геймдізайну, які відлякують широку аудиторію своєю складністю. Винятком стала серія Devil May Cry, що не щадила любителів наосліп тиснути кнопки, але винагороджувала гравців, які намагалися зрозуміти і освоїти бойову систему.

Відео дня

Остання номерна частина серії вийшла в далекому 2008 році. Capcom, творці DMC, намагалися передати франшизу іншим людям, але експеримент провалився через фанатів, які хотіли бачити повноцінне продовження. Через 10 років Capcom таки взялися виконувати бажання гравців і випустили Devil May Cry 5.

Сюжет

Capcom
Фото: Capcom

Сценаристи вирішили не мудрувати і продовжити історію Devil May Cry 4, залишивши в центрі вже знайомих персонажів і додавши нових героїв. Сюжет п'ятої частини виявився цікавим, але фанати помітять, що Capcom взялася за самокопірювання. До того ж розповідь постійно кидає гравця взад-вперед, спочатку показуючи наслідки, а потім пояснюючи причину. Через це досить простий сюжет виглядає заплутаним і може збити з пантелику деяких гравців.

Починається історія з появи демонічної вежі в центрі міста, з якої на місцевих жителів падають монстри. Неро і Данте не влаштовує такий розклад і вони вирушають в центр споруди, щоб убити владику демонів. Противник виявився сильнішим, ніж думали герої, тому Неро відправили додому, а Данте залишився відволікати демона. Через місяць Неро набрався сил і почав свою подорож назад до башти.

Capcom
Фото: Capcom

Битися він вирушив не надинці, а з помічницею на ім’я Ніко, яка в Devil May Cry 5 служить головним джерелом спорядження і жартів. Сценаристи явно знали уподобання гравців, і створили яскравого і незабутнього персонажа. Capcom також додали таємничого Ві (V), який говорить загадками і залишає більше запитань, ніж відповідей.

Стежити за персонажами цікаво, особливо за їх розмовами. У кожного героя свій характер, що позначилося на їх манері спілкування, тож діалоги відчуваються живими.

Новий герой

Capcom
Фото: Capcom

Все ж герої будуть не тільки базікати, але й битися. У Devil May Cry 4 гравцеві давали грати то за Неро, то за Данте. Персонажі хоч і відрізнялися набором зброї, але гралися приблизно однаково. У Devil May Cry 5 розробники додали Ві, який вже сильніше змінює ігровий процес.

Якщо Данте і Неро в основному покладаються на мечі і вогнепал, то Ві не бруднить руки, а управляє своїми демонічними вихованцями, які й атакують ворогів. Пояснюють це тим, що зараз персонаж слабкий і не може сам лізти в бійку.

Демонічна пантера Ві атакує в ближньому бою, а грифон стріляє електричними кулями з повітря і допомагає герою ухилятися від атак супротивника. Ві також може закликати на поле бою величезну істоту, яка завдає великої шкоди ворогам і звалює.

Capcom
Фото: Capcom

Бої в ролі Ві не такі динамічні, але це не робить їх нудними. Гравцеві потрібно стежити не тільки за головним героєм, а й за його вихованцями. Якщо один з них отримає надто багато поранень, то впаде в сплячку і буде відновлювати здоров'я. В цей період Ві не може використовувати звіра, але, підійшовши до ураженого вихованця, він прискорить відновлення. До того ж, якщо противники вб'ють грифона, то Ві не зможе швидко ухилятися від ворогів, що також вносить свої корективи.

Capcom
Фото: Capcom

Неро також дещо змінився. Після подій четвертої частини невідомий демон відірвав герою руку. Ніко зробила для Неро спеціальні протези, які відрізняються функціоналом. Один просто створює хвильовий удар, відштовхуючий ворогів, інший випускає маленькі ракети, третій управляє часом і так далі. Об'єднує їх можливість притягувати собі ворогів за допомогою викидного троса.

Capcom
Фото: Capcom

Данте взагалі не змінився за 10 років і все так само махає мечем і може використовувати різну зброю, на відміну від тих же Неро і Ві. До того ж Данте використовує різні стилі бою під час боїв, які відрізняються набором особливих атак і умінь.

Через таке розмаїття персонажів гравець не встигає занудьгувати, адже потрібно постійно звикати до нового бійя  і заучувати прийоми.

Ставай краще

Оскільки вміння і спорядження у Неро, Данте і Ві відрізняються, то і прокачувати цих персонажів доведеться окремо. За перемогу над монстрами і проходження рівнів гравець отримує червоні сфери, які витрачаються на збільшення здоров'я, а також покупку нових прийомів і поліпшення старих. Так, в Devil May Cry 5 гравець відкриває не просто здатність, а саме прийом, який до того ж потрібно освоїти.

Capcom
Фото: Capcom

Як я і говорив на початку, бойова система DMC не щадить любителів в тупу тиснути кнопки. Звичайно, розробники не забороняють бездумно махати мечем, але тоді гравцеві швидко стане нудно.

Бойова система Devil May Cry зав'язана на таймінгах. Наприклад, якщо гравець швидко натискає кнопку атаки, то герой виконує один прийом. Якщо ж провести два швидких удари, зробити півсекундний перерву і швидко натиснути кнопку атаки ще два рази, то вийде зовсім інший прийом. Також, деякі комбінації враховують положення героя в просторі або вимагають натискання додаткових кнопок.

Capcom
Фото: Capcom

В результаті геймеру потрібно тримати в голові різні комбінації, час на їх виконання і враховувати положення персонажа. Гравці, які наважуються вивчати комбо і правильно застосовують їх в бою, отримують додатковий досвід і дуже красиві поєдинки. Завдяки ефектам комбо звучать і виглядають дуже красиво, підганяючи гравця проробляти все більш складні комбінації.

Інтересу в битвах з монстрами додає і різноманітність супротивників. Якщо спочатку головний герой бореться з повільними і слабкими жуками, то надалі на нього нападають відьми з косами, примари з величезними ножицями і демонічні лицарі. Всі противники відрізняються поведінкою, яку потрібно враховувати під час атаки: лицарів краще бити ззаду, а в боротьбі з примарами потрібно вичікувати момент для атаки.

На окрему увагу заслуговують і боси, які часто радують, але іноді викликають подив. Справа в тому, що деякі противники занадто прості, хоча подаються сценаристами як страшна загроза. В іншому кожен такий бій проходить по-різному через особливості боса і персонажа, за якого ви граєте.

Все ж Capcom пішли на деякі поступки для гравців, які тільки знайомляться з серією. У Devil may Cry 5 з'явилася опція з автокомбо, яка не вимагає від гравця заучування комбінацій і дозволяє насолоджуватися гарними поєдинками. У той же час через цю опцію персонаж отримує менше червоних сфер, які потрібні для покупки поліпшень.

Ще Capcom додали пункт "Історія DMC" в головному меню гри, щоб новачки серії могли швидко ознайомитися з історією та головними героями.

Для багатих світу цього

Capcom
Фото: Capcom

Розробники також вирішили послідувати тренду і додали в Devil May Cry 5 мікротранзакції. Коли я вперше почув цю новину, то занепокоївся, що це вплине на баланс, але, на щастя, помилився. Про додаткові платежі я згадав уже завершуючи огляд, і за період проходження навіть не замислювався про покупку ресурсів за реальні гроші.

За додаткову плату гравець може купити червоні сфери, щоб поліпшити свого персонажа і відкрити додаткові вміння зі спорядженням. До того ж вони служать платою за воскресіння під час битв з босом. Наприклад, якщо ви практично добили негідника, але зробили фатальну помилку, то за червоні сфери можна воскресити героя і продовжити бій.

Продуктивність і графіка

Capcom
Фото: Capcom

Наостанок хотілося б поговорити про зовнішній вигляд гри. Capcom робила Devil May Cry 5 на движку RE Engine, який використовувався при створенні рімейку Resident Evil 2. Завдяки цьому персонажі й оточення вийшли дуже деталізованими. Якщо придивитися, то ви навіть помітите пори на обличчях персонажів. Навіть дивно, що PlayStation 4 може потягнути таке без лагів.

Порадувала і музика, яка відмінно передає настрій. У перервах між битвами грає спокійний саундтрек, а під час боїв гравця підбадьорюють важким роком.

Висновок

Capcom
Фото: Capcom

Незважаючи на 10-річну перерву Capcom не забули про головні особливості Devil May Cry, за які геймери і стали фанатами серії. Бойова система хоч і не зазнала особливих змін, але завдяки візуальним і звуковим ефектам відчувається ще крутіше. Персонажі також заслуговують похвали хоча б за те, що змогли відвернути від посереднього сюжету. За все хороше Devil May Cry 5 отримує 8 балів з 10. Рекомендується фанатам серії і геймерам, які хочуть нових випробувань.

poster
Підписатись на щоденну email-розсилку
матеріалів розділу Техно
Розсилка про те як технології змінють світ
Щопонеділка

Приєднуйтесь до нас у соцмережах Facebook, Telegram та Instagram.

Показати ще новини
Радіо НВ
X