Епік фейл. Якою буде Diablo 4 і чому на гру чекає провал - фото

Епік фейл. Якою буде Diablo 4 і чому на гру чекає провал

21 грудня 2019, 23:03

Diablo 4 — внутрішній конфлікт Blizzard. Якою буде гра і що їй загрожує

Blizzard витратила на розробку Diablo 4 вже більше п’яти років, за які гра встигла перетворитися зі спадкоємця Dark Souls на знайомий фанатам рольовий екшен. Серія ще не розгубила шанувальників, але за увагу гравців тепер змагаються й інші «дьяблоїди», які в деяких моментах навіть перевершують оригінал.

Відео дня

Тому після анонсу Diablo 4 розробники з Blizzard прийняли одразу два випробування. По-перше, їм належить укотре підтвердити культовий статус серії перед гравцями, а по-друге, довести Activision, що «Діабло» має жити. Проблема в тому, що це два різні зайці, які Blizzard просто необхідно зловити, адже в разі провалу Diablo 4 стане останньою серією серіалу.

Сьогодні ви дізнаєтеся, що насправді готує Blizzard і чи варто рити яму для Diablo.

Скриншот

Фото: Скриншот

Відмінний початок


Можливо, гравцям дивно чути, що Blizzard потрібно підтверджувати культовий статус Diablo. Навіть першим іграм серії вдалося стати культовими і задати планку для інших рольових екшенів. До того ж часто всі подібні ігри називаються саме «дьяблоїдами» або «дьяблоклонами», що також підтверджує важливість гри.

Blizzard і без нас це розуміє, тому в розробці Diablo 4 студія відштовхується від другої частини серії. Як мінімум у частині атмосфери. Diablo 3 критикували не тільки за ігровий процес, але й візуальне оформлення. «Олдам», які звикли до похмурої атмосфери перших двох Diablo, раптом запропонували побігати яскравими гротескними локаціями, збираючи розфарбоване у кольори веселки шмаття.

У Diablo 4 атмосферу обіцяють зробити максимально похмурою і вже зі сцени гравцям заявили, що на них чекає насильство, кров, окультна символіка тощо. Навіть у демоверсії на BlizzCon 2019 гравець починає проходження у гробниці, що кишить скелетами, трупами та іншою «мертвечиною».

Головного лиходія нової Diablo також зробили з розрахунком на фанатів. Цього разу протистояти гравцям буде Ліліт, Мати Страждань і Обману, Королева Суккубів і Пані Зради. До того ж вона вважається матір'ю Санктуарія. Смертні ж просто називають її демонессою. У Diablo 4 вона повернулася, щоб дати лад у світі, який колись і створила.

Повернути в гру знакового для серії персонажа — відмінний хід, який фанати Diablo оцінили оплесками і криками на шоу BlizzCon. До того ж Blizzard не посоромилася показати геймплейний трейлер, у якому також простежувалася похмура атмосфера. І тут ми підібралися до першого неоднозначного моменту Diablo 4 — ігрового процесу.

Скриншот

Фото: Скриншот

Зміни на краще, але…


Blizzard хоч і повернулася до класичної похмурої атмосфери, але пішла іншим шляхом у розробці ігрового процесу. Світ Diablo 4 буде великим, відкритим і безшовним. Тепер гравці зможуть подорожувати Санктуарієм без постійних завантажень, досліджуючи околиці, а не просто бігаючи від локації до локації в пошуках шмаття. Світ гри настільки великий, що розробникам навіть довелося ввести коней для швидшого переміщення. До того ж у світі гри з’являться інтерактивні елементи, на кшталт місць, з яких можна піднятися на скелю, де захована скриня.

Ця зміна здається досить мінорною, поки не дізнаєшся, чим же гравцеві запропонують зайнятися в світі Diablo 4.

Крім стандартних сюжетний місій, з’явиться новий вид підземель, доступ до яких відкриватиметься спеціальними ключами. У кожній такій локації будуть власні супротивники, а також умови. Наприклад, в одному з підземель гравця переслідуватиме куля блискавки, яку не можна вбити. У підсумку доведеться постійно від неї ухилятися і проходити випробування в якомусь поспіху. Все-таки й нагорода буде високою.

Друга важлива зміна — це публічні заходи. Гравці Destiny 2 прекрасно знайомі з цим терміном. Час від часу в Санктуарії з’являтимуться випробування, в яких зможуть брати участь всі гравці в окрузі. Так, світ у Diablo 4 загальний, і час від часу на шляху траплятимуться інші пригодники. З ними можна проходити підземелля, просто досліджувати околиці або брати участь у публічних заходах.

У демоверсії на BlizzCon 2019 вже показали кілька таких івентів. Наймасштабнішим стала битва з величезним драконом, якого гравці намагаються завалити разом. На стенді також показали захід, де гравцеві потрібно знищити дзвін, що закликає монстрів. До релізу Diablo 4 подібних активностей побільшає, але сенс ви вловили.

Скриншот

Фото: Скриншот

Під впливом Activision


Якщо вам здається, що гра тихо, але впевнено перетворюється на ММО, то не спроста. Чи погано це? Швидше ні, ніж так. Diablo 4 швидко охрестили новою World of Warcraft, але це не зовсім так. Швидше, нова «Діабло» ближче до Destiny 2, The Division або Lost Ark.

Життя Diablo 3 не закінчилося після виходу двох платних оновлень, а продовжується дотепер завдяки сезонним оновленням. З Diablo 4 розробники підуть тим самим шляхом, але з більшим масштабом. Всі ці додаткові активності, на кшталт публічних заходів і нового типу підземель, покликані захопити гравця на місяці, а то й роки, щоб потім Blizzard було кому продавати доповнення.

Це не так вже й погано, тільки спроба «захопити» гравця не завжди дорівнює слову «розважити». Щоб порадувати босів з Activision, Blizzard потрібно зробити гру, яка утримуватиме гравця місяцями і продавати йому бустери, косметичні предмети і доповнення. Наприклад, розробники вже зізналися, що Diablo 4 на релізі — лише перша глава книги, яку будуть дописувати доповненнями. Гравці отримають нову історію з персонажами, більше іграбельних героїв, локацій тощо.

Це відмінно, адже так хороша гра зможе жити довгі роки і постійно тішити своїх користувачів. Проблема в тому, що в гонитві за захопленістю розробники часто упускають фактор веселощів. Об це вже спіткнулася Ubisoft, яка хотіла зробити Breakpoint настільки захопливою, що перетворила гру на гринділку, вичавлювати гроші. До того ж The Division 2 студії вдалося зробити і захопливою, і веселою.

Звісно, оцінювати поки що рано, але у Blizzard є всі шанси наступити на ті самі граблі, хоч компанія і намагається їх переступити.

Скриншот

Фото: Скриншот

Правильний шлях Blizzard


Замість того, щоб вести розробку в повному секреті, команда Diablo 4 слухає гравців і навіть змінює свої плани, ґрунтуючись на їхніх відгуках. Наприклад, Blizzard серйозно змінила систему спорядження і навіть розповіла як саме.

Розробники вирішили збільшити кількість афіксів (бонусів на спорядженні), а також додати три нові показники. Тепер гравцям доведеться збільшувати «Ангельську силу», «Демонічну силу» і «Стародавню силу». Ці показники зустрічатимуться у вигляді афіксів на спорядженні, наприклад, даючи +15 до «Демонічної сили», і розблокувати вміння на броні.

Працює це так. Гравець може знайти черевики, які дають +25% до опору холоду, але ефект активується тільки якщо персонаж набрав 40 одиниць «Ангельської сили». Крім того, на одній частині спорядження може бути кілька ефектів, які включаються тільки за достатньої кількості певного типу сили. Не всі бонуси залежатимуть від цього показника, зустрічатися вони будуть постійно.

За словами Blizzard, така система додасть різноманітності в білди персонажів, дозволивши гравцям створювати дійсно унікальних воїнів. Це правильний хід, адже в тій же Diablo 3 гравці давно знайшли ультимативні сети для кожного з класів, що вбиває різноманітність. Будемо сподіватися, що в Diablo 4 таких проблем, як мінімум, буде менше.

Blizzard також вирішила прибрати Стародавні легендарні предмети, бо зрозуміла, що вони заважатимуть ігровому процесу. Натомість команда сконцентрувалася на рідкісних предметах, щоб зробити їх максимально корисними. До того ж з’являться спеціальні витратні предмети. Blizzard ще не придумала назву для них, але вони випадатимуть з випадковим афіксом, який можна застосувати до будь-якої частини спорядження.

Крім того, розробники заявили, що не збираються «продавати силу», тобто гравець зможе стати сильнішим тільки шляхом убивства монстрів і виконання завдань. Банальна річ, але в 2019 році, коли згадуєш Activision, доводиться уточнювати такі моменти.

Скриншот

Фото: Скриншот

Жадібність не взяла гору, поки що…


В інтерв'ю зі стримером Quin69 провідний дизайнер Джо Шеллі розповів, що в Diablo 4 не буде мікротранзакцій, які впливають на ігровий процес. Розробники вже планують впроваджувати платні косметичні предмети, але про «хранителів часу» ще не заїкалися. Прискорювачі досвіду в подібних іграх трапляються часто і навряд чи Activision зможе обійти їх стороною. Серйозно, вони продають віртуальні приціли за два долари, про що взагалі мова.

Поки що можна сподіватися, що видавець побоїться гніву спільноти і не стане вводити «геймплейний донат». До того ж Blizzard вже підтвердила вихід платних доповнень, що може притримати Activision від тотальної монетизації.

Скриншот

Фото: Скриншот

Правила гри змінилися


Ще одним фактором стримування від тотальної монетизації може стати конкуренція. Поки Diablo 4 кували в кузнях Blizzard, на світ з’явилися Path of Exile і Lost Ark, які вже потроху переманюють аудиторію Diablo 3. До того ж невдовзі «Шлях вигнанця» матиме продовження, а до релізу добереться і Torchlight Frontiers від Echtra Games. З останньою взагалі цікава історія вийшла.

Після анонсу Diablo 4 розробники Frontiers перенесли дату релізу гри. За словами Макса Шефера, глави Echtra Games, команда вирішила внести серйозні зміни, на що їм потрібен додатковий час. В анонсі розробники розповідали про відкритий світ, за яким бігає багато реальних гравців, випадково генерованих підземеллях та іншу красу ММО. Так, дуже схоже на Diablo 4, і, можливо, що анонс Blizzard злякав Echtra Games.

Крім того, до релізу Diablo 4, який настане ще дуже нескоро, до Path of Exile 2, Lost Ark і Torchlight Frontiers може приєднатися більше проектів. Тому щодня конкуренція посилюється. Blizzard і сама не виключає, що вищезгадані ігри можуть забрати у неї аудиторію.

За словами авторитетного джерела, у стінах компанії є ціла команда, яка грає в «дьяблоїди» конкурентів, вишукуючи в них цікаві механіки. У цьому немає нічого дивного, адже багато студій аналізують ігри конкурентів, але Blizzard вочевидь розуміє, що у Diablo є хороші альтернативи, які можуть виявитися кращими для гравців.

Навіть більше: Diablo Immortal також скоро матиме конкурента. Так, гру зустріли гаряче і з критикою, але як проект для мобільних платформ Diablo Immortal виглядає цікаво. Боротися за аудиторію грі доведеться з Path of Exile Mobile, «велика» версія якої вже примудрилася змінити аудиторію Diablo 3. Також розробники обіцяють випустити для смартфонів повноцінну версію, а не урізаний порт.

Скриншот

Фото: Скриншот

Blizzard буде тяжко


Поки що головна загроза для Diablo 4 — спроба Blizzard всидіти на двох стільцях. З одного боку є геймери, які хочуть зіграти в нову культову «Дьяблу». З іншого боку стоїть видавець, якого більше цікавлять гроші. Притому це Activision, яка реєструє цілі патенти для заманювання гравців кидати «кревні» в монітор.

Проблема в тому, що ці дві групи по-різному бачать ідеальну Diablo 4. Якщо Blizzard не виправдає очікування гравців, то Diablo 4 спыткає доля Fallout 76, в яку зараз грають тільки найвідданіші фанати. Якщо ж гра розчарує Activision, то видавець може або навантажити більше доната, або послабити підтримку проекту, відправивши ресурси на успішніші Overwatch, Hearthstone і World of Warcraft.

Приєднуйтесь до нас у соцмережах Facebook, Telegram та Instagram.

Діліться матеріалом




Радіо НВ
X