Садисти минулого? Племена інків заживо закопували жертовних тварин

27 жовтня 2020, 08:12
Вы также можете прочесть этот материал на русском языке

Під час розкопок в місті інків Тамбо-Велья на південному узбережжі Перу були виявлені мумії лам, яких закопали живцем і принесли в жертву богам.

Археологи з Канади і Перу вважають, що відкриття дозволяє назвати Тамбо-Велья важливим місцем релігійної практики, яке було створено інками як культурна опора в недавно завойованому районі.

Відео дня

Інки поклонялися різноманітному пантеону божеств, пов’язаних з природними явищами (грім, дощ), астрономією (сонце, місяць), землею, топографічними особливостями (річки, печери), а також предкам. Всім богам і предкам приносили жертви, причому досить часто. Найпоширенішими жертовними тваринами були лами та морські свинки.

Лами мали величезне значення для економіки інків. Імператор в Куско часто гуляв зі своєю білою ламою, а державні стада Імперії інків, як повідомляється, обчислювалися мільйонами. В іспанських хроніках описуються масові жертвопринесення, під час яких було вбито сотні лам і з'їдено їх м’ясо. Їх приносили в жертву під час посадки рослин, під час збору врожаю, щоб пішов дощ, щоб дощ припинився, а також на честь предків.

Лам, яких знайшли в Тамбо-Велья, принесли в жертву понад 500 років тому, але їхні тіла відмінно збереглися. Тіла тварин були прикрашені коштовними браслетами і мотузками і закопані разом з морськими свинками.

На рештках немає жодних свідоцтв того, як вони були вбиті. На останках жертовних лам, виявлених в інших місцях, були виявлені сліди розрізів горла або ударів в діафрагму з метою видалення серця, а також смертельних ударів по голові. Ноги лам з Тамбо-Велья були зігнуті і зв’язані, так що, можливо, їх поховали живцем.

Радіовуглецевий аналіз зразків деревного вугілля з поховань датує лам періодом між 1432 і 1459 роками.

Залишається неясним, чи мала земля, на якій був заснований Тамбо-Велья, якесь релігійне значення. Однак очевидно, що інки або посилили релігійний підтекст, або перетворили це місце на ритуально важливе. Як показує свідоцтво Тамбо-Велья, ритуали інків, що проводилися в провінціях, були спрямовані на демонстрацію і перебільшення важливості ідеології та релігії інків, що проявилося в принесення в жертву коричневих і білих лам.

Отже, подібні ритуали, що проводяться в Тамбо-Велья, уособлювали імперську ідеологію інків. Всі ці ритуальні дії дозволили інкам узаконити свою присутність в долині Акарі.

«Історичні записи вказують на те, що жертвопринесення тварин важливу роль відігравали для інків, які використовували їх як особливі підношення надприродним силам. Особливо це стосувалося лам, які вважалися другими після людей по жертовної цінності», — сказав доктор Лідіо М. Вальдес, провідний археолог з Університету Калгарі.

Раніше НВ писав, що геологічний аналіз показав, що будівництво міста інків Мачу-Пікчу високо в горах полегшувалося вже наявними розломами в місцевих каменях. За мільйони років розломи створили вдосталь каменю і надали інкам необхідні будівельні матеріали.

Частина кам’яної кладки, яка становить будівлі і храми в Мачу-Пікчу, настільки добре складена, що в сполуках взагалі немає щілин, навіть без розчину. Виробництво цих каменів потребувало б менше часу й енергії через розташування міста.

Вчені склали карту розломів під старезною цитаделлю інків. Деякі з виявлених дослідниками тріщин простягаються до 175 км в довжину. Деякі з них орієнтовані з північного сходу на південний захід, а інші - з північного заходу на південний схід. У сукупності утворюють форму літери «X», причому Мачу-Пікчу стоїть якраз на їх перетині.

І це не просто велика кількість будівельних матеріалів, які привели древніх будівельників до місця будівництва Мачу-Пікчу. Ті ж самі розломи, які забезпечили камінь, також допомагали стоку води.

poster
Підписатись на щоденну email-розсилку
матеріалів розділу Техно
Розсилка про те як технології змінють світ
Щопонеділка

Приєднуйтесь до нас у соцмережах Facebook, Telegram та Instagram.

Показати ще новини
Радіо НВ
X