Інженери з’ясували, як звучав знаменитий Стоунхендж. І це пояснює природу монумента

1 вересня 2020, 14:09

Інженери-акустики успішно реконструювали «звуковий ландшафт» стародавнього святилища в Стоунхенджі та дійшли висновку, що каміння діяло як гігантський підсилювач.

Це перший раз, коли акустика найвідомішого в світі доісторичного храму була точно змодельована, впевнені інженери з Університету Салфорд.

Нове дослідження, проведене інженерами-акустиками з британського Салфордського університету у Великому Манчестері, показало, що камені вагою 20−40 тонн діяли як гігантський підсилювач, який збільшував кількість децибел різних звуків, потенційно вироблених у внутрішньому святилище пам’ятника між 10 і 20 відсотків (до 10 децибел) в порівнянні з більш відкритою середовищем.

Відео дня

Однак дослідження також показало, що будь-які звуки, що видаються всередині храму, були б набагато менш чутні для кого-небудь за межами кола, незважаючи на те, що біля пам’ятника майже напевно немає даху. Послухати, як міг звучати Стоунхендж можна тут >>.

Таким чином, отримані дані свідчать про те, що будь-які звуки, що видаються діяльністю, що проводиться всередині кола, не призначалися для поширення серед більш широкої спільноти. Це підкріплює теорії, які передбачають, що потенційна релігійна діяльність, що проводиться в Стоунхенджі, була зарезервована для еліти практикуючих, а не для ширшої громади.

Щоб відтворити звуковий ландшафт древнього храму, вчені під керівництвом професора Тревора Кокса створили в масштабі 1:12 модель первинного вигляду Стоунхенджа до того, як половина його каменів була видалена.

Ця модель, заснована на археологічних даних, була потім піддана акустичним випробуванням в звуковий лабораторії Салфордського університету з використанням тих же методів акустичних випробувань, які зазвичай використовуються звукорежисерами при створенні прототипів масштабних моделей сучасних концертних залів і оперних театрів.

Акустична модель Стоунхенджа в масштабі Салфордського університету має діаметр 2,5 м і була надрукована на 3D-принтері за допомогою моделі програмного забезпечення САПР (автоматизованого проектування), наданої компанією Historic England, яка несе відповідальність за археологічні розкопки пам’ятника.

Використовуючи модель CAD, вчені навіть змогли відтворити точну топографію поверхні кожного з каменів, що забезпечило набагато більш точне відтворення акустичної середовища оригінального храму.

«Побудова і тестування моделі зажадало дуже багато часу і любові, але на сьогоднішній день це дало найбільш точне уявлення про доісторичну акустику. Через відсутність або зсув великої кількості каменів сучасна акустика Стоунхенджа сильно відрізняється від доісторичної», — сказав професор Кокс.

Про нове дослідження акустики було оголошено менш ніж через місяць після того, як археологи вперше визначили джерело гігантських каменів доісторичного храму.

В рамках дослідження вчені проаналізували хімічний склад величезних сарсенових каменів, частина яких повернули після того, як археологи вилучили їх під час розкопок в 1958-му.

Після тестування за допомогою рентгенівських променів і хімічного аналізу каменів, вчені з’ясували, що їх склад був ідентичним складу сарсенів, які розташовані в 25 км від Стоунхенджа, неподалік містечка Марлборо.

Деякі з цих каменів досягають розмірів в сім метрів і можуть важити до 20 тонн. З них зроблена центральна «підкова» Стоунхенджа, огорожі зовнішнього кола, а також перемички на віддалених каменях.

poster
Підписатись на щоденну email-розсилку
матеріалів розділу Техно
Розсилка про те як технології змінють світ
Щопонеділка

Приєднуйтесь до нас у соцмережах Facebook, Telegram та Instagram.

Показати ще новини
Радіо НВ
X