Найбільший у світі. В Китаї побудували вантовий міст довжиною понад 10 км

14 вересня, 12:00
Зробити резюме статті:
ChatGPT ChatGPT
Довжина моста сягає 10,3 км, а основний проліт — 1208 м (Фото: Facebook/China Communications Construction)

Довжина моста сягає 10,3 км, а основний проліт — 1208 м (Фото: Facebook/China Communications Construction)

Китай офіційно відкрив для руху найбільший у світі вантовий міст, який став справжнім інженерним проривом.

Міст Чантай-Янцзи, названий на честь міст Чанчжоу та Тайчжоу у провінції Цзянсу, розташований на річці Янцзи та поєднує одразу три транспортні гілки — швидкісну автомагістраль, звичайну дорогу й міжміську залізницю. Це перший подібний проєкт у Китаї.

Реклама

Довжина моста сягає 10,3 км, а основний проліт — 1208 м. Висота його башт становить 350 м, що дорівнює приблизно 120-поверховій будівлі. Завдяки новому переходу час у дорозі між містами скоротився з 80 до лише 20 хвилин. Будівництво тривало близько шести років і стало прикладом масштабного використання сучасних технологій, включно зі спеціальними кранами зі супутниковим управлінням.

Чантай-Янцзи встановив одразу кілька світових рекордів. Він визнаний найдовшим у світі вантовим мостом, найдовшим комбінованим автомобільно-залізничним мостом зі сталевими фермами та має найбільшу неперервну довжину сталевих балок. У ході будівництва китайські інженери досягли рекордної швидкості занурення великих кесонів у шари мулу та глини, створили перший у світі інтелектуальний баштовий кран вантажопідйомністю понад 10 000 тонно-метрів і спроєктували найбільший палубний кран для точного розміщення надважких сегментів.

Башти моста виготовлені зі сталі та бетону, мають ромбоподібну форму для підвищення міцності й гнучкості в умовах температурних коливань. Основна палуба підтримується численними тросами, що забезпечують рівномірний розподіл навантаження. Нижній ярус є асиметричним: із одного боку прокладена залізнична колія, де поїзди можуть рухатися зі швидкістю до 200 км/год, а з іншого — розташована звичайна місцева дорога. Це перший випадок реалізації схеми паралельного руху транспорту на такому масштабному мосту.

За словами представників департаменту транспорту Цзянсу, міст не лише полегшить пересування між великими містами, а й стимулюватиме економічний розвиток усієї дельти Янцзи. Найдовша річка Азії протікає приблизно 6300 км — від Тибетського нагір'я до Східнокитайського моря біля Шанхаю, і тепер на ній з’явився ще один унікальний символ інженерної майстерності.

Показати ще новини