Частина інформаційної зброї. Аналітики випустили звіт на 43 сторінки про меми, що з’явилися за час війни в Україні

Автори звіту запевняють, що меми стали повноцінною зброєю інформаційної війни (Фото:Know Your Meme)
Сайт Know Your Meme випустив звіт на 43 сторінки про те, як війна Росії проти України позначилася на мемах та інтернет культурі.
Війна в Україні стала першою, коли користувачі можуть стежити та оперативно реагувати на події, що відбуваються в соцмережах ледь не в прямому ефірі. Тому замість військових зведень, автори KnowYourMeme зосередилися на тому, в чому вони справді мають експертність — меми та їхній розвиток під час повномасштабної війни.
Звіт складається із чотирьох частин:
- У розділі Timeline (Графік) показано, як меми з'являлися після певних важливих військових подій;
- Розділ Meme Discourse (Дискурс мемов) описує визначення, контекст та причини популярності мема;
- У Brand Reactions (Реакція брендів) можна побачити, як компанії, корпорації та громадські організації реагували на війну у своїх соцмережах;
- Розділ Meme Warfare (Війна мемів) пояснює, чому меми стали важливою частиною сучасних конфліктів і як обидві сторони використовують їх та соціальні мережі, щоб просувати свої інформаційні наративи чи дезінформацію.
Загалом автори роботи проаналізували 11 популярних у західному сегменті мемів: від Путіна-мавпи та кота Степана, за евакуацією якого стежив весь інтернет до Примари Києва та кліток на російських танках.
Меми розмістили на інфографіці, а також описали приклади їхнього використання та статистику.


Автори звіту пояснюють, що мем як інформаційна зброя є частиною п'ятого покоління війни, в якому важливу роль відіграє кіберпростір. Саме меми відбивають те, чим живе інтернет, і спрощено пояснюють те, що відбувається на полі битви. "Той, хто контролює меми, контролює світ", — пишуть у Know Your Meme.
Також автори звіту наголошують, що українська влада “активно використовує меми, щоб залучити світову спільноту на свій бік”.

Як приклад вони навели твіт акаунту України в Twitter про Примару Києва як про реальну людину — хоча це скоріше напівміфічний персонаж, який нібито самотужки розбивав російські літаки в повітряних боях. Також відома фраза Зеленського "I need ammo, not a ride" (мені потрібна зброя, а не таксі), коли президент відмовився від плану втечі, запропонованого йому чиновниками Білого дому, також може бути містифікацією.
На жаль, через те, що автори занурені виключно у “західний контекст”, вони пропустили головний мем, який з'явився під час повномасштабної війни.

матеріалів розділу Техно
Приєднуйтесь до нас у соцмережах Facebook, Telegram та Instagram.