Електрична революція. Як твердотілі акумулятори змінюють автомобільну індустрію

7 червня 2022, 08:01
Батареї для електрокарів (Фото:autocar.co.uk)

Батареї для електрокарів (Фото:autocar.co.uk)

Декілька перспективних стартапів і великих автовиробників заявляють про успіхи у розробці твердотільних акумуляторів. Що це за технологія та як вона може поліпшити виробництво електрокарів?

Одна з ключових проблем сучасних електрокарів — енергоефективність акумуляторних батарей (АКБ), яка визначає автономність їзди BEV (Battery Electric Vehicle або електромобілі на акумуляторних джерелах живлення).

Відео дня

Найбільш високотехнологічні автовиробники досягли найвищих показників швидкості зарядки батарей своїх електрокарів в останні роки. Але головним індикатором ефективності «зелених» авто, як і раніше, залишається запас ходу.

У Tesla, Porsche, Volskwagen та інших компаніях вже випускають повністю електричні моделі, які можуть проїхати до 600 км без підзарядки. Найчастіше ця цифра розрахована з урахуванням ідеальних умов експлуатації, але практично запас ходу електрокарів рідко перевищує кілька сотень кілометрів.

Вирішити цю проблему можуть нові типи акумуляторів, розробкою яких зараз займаються стартапи та великі компанії. Про значні успіхи у розвитку таких АКБ нещодавно заявила американська компанія Solid Power.

Розповідаємо все, що про це відомо, і чому виробникам BEV варто вкладатись у розвиток нової технології.

Революційна батарея

Більшість виробників електрокарів сьогодні використовують літій-іонні акумулятори.

Крім анода (негативного електрода) та катода (озитивного електрода), в таких АКБ використовується рідкий електроліт. Електроліт дозволяє переносити іони від катода до анода для накопичення та використання електроенергії.

Сьогодні існують літій-кобальтові, літій-марганцеві, літій-титанові та інші типи АКБ. Але базовий принцип їхньої роботи полягає у передачі електричного струму між негативним та позитивним контактом батареї за рахунок рідкого електроліту.

Показати ще новини
Радіо NV
X