Пишіть листи. Сервіс Zoom відключив держкомпанії РФ від свого відеозв'язку

7 квітня 2021, 17:20

Компанія Zoom Video Communications заборонила своїм дистриб’юторам продавати доступ до сервісу онлайн-конференцій держустановам і держкомпаніям в Росії і СНД.

В першу чергу це вплине на освітні установи, які закуповували послуги Zoom, впевнені експерти в РФ.

У листі компанії «РайтКонф» йдеться, що Zoom Video Communications Inc. відкликає у російського партнера авторизацію на продаж сервісу для держустанов і організацій з державними бенефіціарами. Гендиректор «РайтКонф» Андрій Петренко підтвердив справжність листа. За його словами, вимоги Zoom стосуються не тільки РФ, але і країн СНД.

Відео дня

«Зараз ми уточнюємо деталі подальшої роботи, не виключаю, що компанія зробить окремий продукт для держсектора», — додав топ-менеджер.

За даними Telecom Daily, до 2020 року обсяг ринку відео-конференц-зв'язку (ВКС) в Росії поступово знижувався. Через перехід на віддалений режим роботи в 2020 році ринок виріс. За оцінками TrueConf, Zoom став найпопулярнішим корпоративним сервісом відеозв'язку в Росії, зайнявши 25% ринку. На другому місці сам TrueConf з 23%, потім Skype з 14%.

Політика Zoom може позначитися на роботі шкіл та вузів. У 2020 році «РайтКонф» брав участь як мінімум в чотирьох тендерах на поставку Zoom для освітніх установ в цілому на 1,1 млн руб.

Zoom не перша компанія, яка припинила або обмежила надання послуг в Росії. У грудні 2020 року стало відомо, що Microsoft відмовилася продавати софт МДТУ ім. Н. Е. Баумана, оскільки вуз потрапляє під санкції США за підготовку фахівців у галузі озброєнь.

Швидше за все, рішення Zoom також пов’язано з санкційними ризиками, відзначає директор з розвитку TrueConf Дмітрій Одінцов: «З огляду на те, що США — це головний ринок для Zoom, компанія намагається виключити будь-які приводи, які можуть підірвати їх імідж».

Частка Росії в виручці Zoom не перевищує 1%, тому компанії вигідніше пожертвувати цим ринком, ніж вартістю акцій.

Додамо, в березні 2021 року НВ повідомляв, що компанія Zoom Video Communications в четвертому кварталі 2020 фінансового року збільшила чистий прибуток в 17 разів на тлі попиту в умовах пандемії і самоізоляції.

Як повідомили в компанії, чистий прибуток за квартал, що завершився 31 січня, склав $ 260,39 млн порівняно з $ 15,3 млн, отриманими за аналогічний період роком раніше.

Виручка виросла в 4,7 рази і досягла $ 882,49 млн проти $ 188,25 млн роком раніше.

Скоригований прибуток Zoom за підсумками всього 2020 фінроку впритул наблизилася до психологічно важливої позначки в $ 1 млрд. Вона склала $ 995,7 млн у порівнянні з $ 101,3 млн роком раніше.

Показати ще новини
Радіо НВ
X