Що буде, якщо Apple купить Tesla

19 травня 2018, 10:03
Вы также можете прочесть этот материал на русском языке

Ідея про те, що багата компанія Apple, яка має кризу ідей, має купити бідну компанію Tesla, яка, проте, фонтанує ідеями, не нова. І з кожним роком експерти вважають її все менш абсурдною. А вже після того, як стало відомо, що для порятунку Tesla від банкрутства потрібно не менше $ 10 млрд, ці розмови стали актуальними як ніколи.

Apple – найдорожча компанія в світі, а її грошових ресурсів вистачило б для того, щоб утримувати декілька немаленьких країн. При цьому компанію все частіше критикують за брак інноваційних ідей.

Відео дня

Tesla ж навпаки кожен рік приголомшує світ новими унікальними розробками, проте постійні проблеми з термінами, обсягами виробництва тощо. Фактично привели компанію на грань банкрутства.

Чутки про те, що Apple має намір зайнятися автомобілями, ходили ще за Джобса, проте так і залишалися чутками. А придбання Tesla дозволило б Apple не просто увійти на новий для себе ринок, а просто вторгнутися в нього.

Технології Tesla, підтримувані грошима і маркетинговою машиною Apple, могли б просто перевернути наш світ, вважають деякі експерти.

НВ розібралося, наскільки така угода взагалі реальна і до чого може призвести злиття двох найбільших культових компаній сучасної технологічної індустрії.

Великі неприємності

Ілону Маску найближчим часом буде потрібно задіяти понад $10 млрд для фінансування поточних операцій Tesla Inc., створення нових продуктів і очікуваного розширення виробництва, вважає аналітик компанії Goldman Девід Тамберріно.

"Ми бачимо кілька варіантів, доступних компанії для рефінансування погашення заборгованості та збільшення обсягів додаткових коштів, що має дозволити Tesla фінансувати свої показники зростання", - написав Тамберріно.

"Проте, випуск додаткової заборгованості може вплинути на кредитний профіль компанії, а випуск додаткового капіталу або конвертованих облігацій при більш низьких премії призведе до розведення поточних акціонерів", - додав аналітик.

З ним згодні й багато інших експертiв.

"Точка зору Tesla, що компанія не потребує збільшення боргу або капіталу в цьому році, є математично правильною, але дуже необачною з точки зору кредитоспроможності і ризиків", - сказав аналітик Bloomberg Intelligence Джоел Левінгтон в своєму звіті.

Звідки вітер?

Наприкінці 2017-го в інтерв'ю журналу Rolling Stone засновник компанії Tesla Ілон Маск сказав таке: «Я хотів би, щоб компанія Tesla була закритою. Те, що ми є публічною компанією – робить нас менш ефективними».

Справа в тому, що Tesla живе за рахунок великих інвестицій від великих компаній. Згідно з інформацією про інвесторів, ключові фігури, які проспонсорували проект Tesla – це компанії Panasonic, Toyota, Daimler, державні Комісія енергетики Каліфорнії і Департамент енергетики США.

Сам же Ілон Маск став не тільки CEO Tesla, але й одним з найбільших її інвесторів, вклавши в розвиток компанії гроші, виручені від продажу системи електронних платежів PayPal онлайн-аукціону eBay.

Не дивлячись на те, що Tesla з року в рік несе все значніші втрати (як раніше писало НВ, за останній 2017 рік, компанія втратила більше $1,4 млрд), прогресивні ідеї Маска не наважуються піддати сумнівам. Інвестори продовжують давати гроші, і за останні сім років акції компанії зросли з 20$ до більш ніж 300$.

Також, надзвичайно велика й ринкова капіталізація компанії, яка вже наздогнала таких гігантів американського авторинку як Ford і General Motors, не дивлячись на те, що продажі самого хайпового електрокара в десятки разів менше ніж у конкурентів.

До речі, про продажі, – варто нагадати, що компанія планує виготовити 5000 моделей Model 3 до кінця першого кварталу 2018 року, в той час як станом на жовтень 2017 го було випущено лише 268 машин, що більш ніж на 1000 менше запланованого.

У Tesla на поточний момент 400 тис попередніх замовлень на електромобілі, які ще не виготовлені. І поки що невідомо, чи зможе компанія задовольнити вчасно хоча б малу частину цих замовлень.

Це може стати другим сильним ударом по іміджу компанії, після трагічного ДТП, коли власник Model S загинув через повну довіру до автопілоту електрокара.

Сам Маск визнає, що Tesla Model 3 знаходиться в «глибокій виробничій дірі». Також, глава Tesla вважає, що його компанію явно переоцінюють: «Кілька разів я перераховував, що курс наших акцій вище, ніж ми насправді заслуговуємо».

Хтось повинен врятувати Tesla від фінансової безодні, вважає оглядач Business Insider Меттью Деборд. І на роль цього «когось» найкраще підходить Apple.

Tesla треба рятувати від самої себе, і насамперед цією ідеєю повинен проникнутися сам Ілон Маск, констатує експерт.

Маск, схоже, поки що не усвідомлює цього.

У травні 2017 року на зустрічі з журналістами він досить красномовно відреагував на несподіване запитання про можливу операцію з Apple. «Я не впевнений, що їм [Apple - ред.] Це потрібно, - сказав Маск. - Принаймні, я не чув, щоб вони цього хотіли. Вони роблять класні продукти, я користуюся їх телефоном і ноутбуком... Я не знаю, що ще додати».

Неосяжні амбіції?

Подібно Стіву Джобсу, Ілон Маск не отримуватиме ні долара від своєї компанії. Заробити ж генію сучасності вдасться лише за однієї умови – якщо ринкова капіталізація Tesla досягне $650 млрд (тобто зросте на $600 млрд). Цей крок був зроблений для того, щоб витягнути компанію з фінансової діри, в яку вона потрапила після черги нереалізованих замовлень і невиправданих надій.

Хто ще допоможе здійснити задумане, якщо не ас в продажах технологічних новинок – Тім Кук? Та й, справедливості заради, варто відзначити, що далеко не всім компаніям, крім Apple, зараз буде по кишені дороге придбання збиткової Tesla. Цей гігант, зі своєю ринковою капіталізацією у $817 млрд, може дозволити собі нехай навіть мільярдне марнотратство на рік заради довгострокової перспективи володіння не тільки ринком якісних портативних девайсів, але й ринком якісних електромобілів.

У разі ж такого неймовірного злиття, людство може отримати абсолютно новий автомобіль майбутнього, який об'єднає зусилля інженерів Tesla і дизайнерів Apple.

Тільки уявіть собі, яку операційну систему і інтерфейс отримає нова iTesla. Або iCar.

За думку аналітика Moor Insights & Strategy Кріса Вайлдера, будь-яка людина, яка їздила на електрокарах Tesla, мала можливість переконатися, що це «практично iPad на колесах».

Обидві компанії зосереджені на user experience і дуже трепетно ​​ставляться до своїх лояльних фанатів, зазначає Вайлдер.

Злиття цих двох компаній могло б призвести до появи електромобіля такого рівня, що конкурентам довелося б дуже важко, підсумовує експерт.

Apple зазвичай прагне уникати великих придбань, відзначає аналітик Forbes Аарон Прессман. Її найбільшою покупкою була угода з Beats в 2014 році. Сума угоди склала $3,5 млрд.

Це «копійки» в порівнянні з придбанням Motorola компанією Google за $12,5 млрд або значною сумою $26 млрд, яку Microsoft заплатив за LinkedIn.

Однак, з урахуванням того, що у Apple на рахунках понад $250 млрд, цілком ймовірно, що компанія дозріла для більшого придбання, зазначає Прессман.

Купівля Tesla здається цілком логічною, передбачає редактор видання The Street Брайан Соцці, втім, додаючи, що ще одним кандидатом на покупку є Netflix.

На думку Соцці, в разі якщо Apple все ж збереться купити Tesla, вартість операції може скласти неймовірні $75 млрд. Фактично, це буде найбільша угода в історії IT-індустрії, більше, ніж минулорічне злиття між Dell і EMC ($67 млрд).

Про те, яку позицію може займати Ілон Маск щодо глави Apple Тіма Кука в разі, якщо угода відбудеться, експерти поки що вважають за краще не сперечатися. Теоретично, нічого може не змінюватися взагалі. Кук залишиться CEO компанії Apple, яка володіє компанією Tesla, у якій, як і раніше буде свій CEO – Ілон Маск.

Вірю – не вірю

Могікан інформаційних технологій і один з найвідоміших власників Tesla Стів Возняк дуже критично ставиться до хайпу навколо Tesla.

Під час бізнес-форуму в Стокгольмі співзасновник Apple досить різко висловлювався в бік Tesla і особисто Ілона Маска.

Після того як Ілон Маск кілька разів переносив показову крос-кантрі подорож Tesla, Стів Возняк заявив, що він «не вірить нічому, що скаже Маск або Tesla, але все ще любить цю машину».

Також, програміст сатирично прокоментував казус з автопілотом Tesla: «Коли Tesla в будь-якому стані їде по шосе – це трохи незвично. Дорожній знак посеред смуги – машина повинна об'їхати його. Дурна або розумна людина може це зробити, а Tesla – ні. Все що я читав, дозволяє мені вважати, що будь-який інший автовиробник з системою автопілотування – BMW і Audi – насправді знаходиться попереду Tesla».

І, критикуючи практичність Tesla, Возняк остаточно добив компанію Маска: «Для повсякденного життя замість Tesla ми використовуємо Chevrolet Bolt EV, кожен день».

З ним не згоден оглядач Business Insider Меттью Деборд. Він вважає, що той факт, що від Apple давно чекають виходу на ринок транспортних засобів може мати вирішальне значення. Tesla вже робить електромобілі за духом близькі до продуктів Applе. «Після цієї угоди, очікування автомобіля від Apple тут же закінчиться», - робить висновок Деборд.

З цією точкою зору згоден американський аналітик Річард Сейнтвілус. Він також підкреслює, що на сьогодні в автомобільному питанні Apple знаходиться далеко позаду Google, яка давно розробляє безпілотні авто.

Купивши Tesla, яка вже за крок від повністю автономного електрокара, Apple моментально вирветься вперед і залишить позаду Google.

Читайте також: Поле чудес. Що думають про криптовалюти впливові представники IT-індустрії

poster
Підписатись на щоденну email-розсилку
матеріалів розділу Техно
Розсилка про те як технології змінють світ
Щопонеділка

Приєднуйтесь до нас у соцмережах Facebook, Telegram та Instagram.

Показати ще новини
Радіо НВ
X