Ребрендинг у Metaвсесвіт. Марк Цукерберг анонсував масштабні зміни у Facebook та зміну назви компанії

29 жовтня 2021, 08:36
Цукерберг заявив про масштабні плани (Фото:Скріншот)

Цукерберг заявив про масштабні плани (Фото:Скріншот)

Під час віртуального заходу Facebook Connect 2021 глава компанії Марк Цукерберг перетворився на свою віртуальну копію та розповів про концепцію метавсесвіту.

Цукерберг заявив, що хоче допомогти людям піти від екранів і дисплеїв, але зберегти можливість спілкування з будь-якою людиною в будь-якій точці світу. Гаджети перестануть бути основою спілкування, а стануть лише помічниками.

Відео дня

«Наступний крок буде ще захопливішим — це втілений Інтернет, в якому ви перебуваєте в досвіді, а не просто дивитеся на нього. Ми називаємо це метавсесвітом, і він торкнеться кожного продукту, який ми створюємо», — заявив Цукерберг.

На честь цього Facebook уперше за весь час свого існування змінила свою назву. Компанія тепер називатиметься Meta. «Слово Meta походить з грецької мови та означає „за межами“. І це дуже близько до того, що хочемо робити. Ми намагаємося вийти за межі екранів смартфонів, за межі тих рамок, що стоять перед людьми», — наголосив Цукерберг.

В інтерв'ю для The Verge він підкреслив, що замислювався про зміну назви компанії з того часу, як купив Instagram і WhatsApp у 2012 та 2014 роках.

Ребрендинг компанії пройшов на тлі найсильнішого скандалу в її історії. 25 жовтня 17 американських видань одночасно випустили кілька десятків розслідувань у межах проєкту Facebook Papers.

Усі статті ґрунтуються на внутрішній документації компанії або розмовах з колишніми співробітниками. У матеріалах розповідають про величезну кількість етичних проблем на кшталт ігнорування торгівлі людьми, неймовірну кількість шокового контенту і навіть домовленості Цукерберга з комуністичною владою В'єтнаму.

Що за метавсесвіт хоче збудувати Цукерберг?

Під час презентації він багато жартував, наприклад, згадавши про те, що для багатьох слово «метавсесвіт» зараз асоціюється з новим фільмом про Людину-Павука. Також Цукерберг пожартував і над собою під час демонстрації однієї з відеоігор, на якій потрібно керувати своїм аватаром на серфі — програвши гру, він заявив, що йому час відключатися і йти мазатися сонцезахисним кремом — посилання на вірусне фото, яке розійшлося інтернетом у липні 2020-го.

Репортер Bloomberg Ед Лудлоу показав, що компанія вже змінила логотип перед штаб-квартирою в Каліфорнії, раніше там було зображення лайка з фейсбуку.

̶F̶a̶c̶e̶b̶o̶o̶k̶ Meta витратить близько 10 млрд на створення метавсесвіту. Цукерберг упевнений, що саме за цим явищем майбутнє інтернету.

Його розвиток ніколи не стоїть на місці — колись ми могли читати символи на екрані і навіть грали в текстові квести. Потім з’явилися перші картинки. Через деякий час відео стало головною формою споживання контенту. За задумом Цукерберга, метавсесвіт не тільки об'єднає все, що ми маємо зараз, але й зможе додати величезну кількість нових форматів завдяки технології віртуальної та доповненої реальності.

Однак детального пояснення того, як працюватиме метавсесвіт Meta, ми поки так і не отримали — сам Цукерберг заявив лише, що велику роль у ньому відіграватимуть різні криптотехнології, на зразок NFT або смарт-контрактів.

Він обіцяє, що у метавсесвіті Meta ви зможете «робити практично все, що тільки можна уявити» — зустрічатися з друзями, здійснювати покупки, вчитися, працювати грати і займатися творчістю.

Програмне забезпечення, що лежить в основі погляду Цукерберга на метавсесвіт, називається Horizon. Також він показав різні «місця» метавсесвіту:

  • Horizon Home це щось на зразок стартового екрану, де ви можете кастомізувати свій «дім», запрошувати друзів приєднатися до вас або просто спілкуватися з ними.
  • Horizon worlds дозволить користувачам створювати світи та вирушати до них разом з іншими людьми. Це місце для творчості, де люди зможуть створювати свої ігри, влаштовувати вечірки чи просто дивитися відео чи фільми у компанії друзів.
  • Horizon workrooms — це спроба Meta трансформувати офісний простір. Його можна буде кастомізувати під свою компанію та, можливо, навіть відтворити ваш офіс із реальності.
  • Horizon marketplace — місце, де користувачі зможуть продавати створений ними контент. Можна буде продавати як діджитал, так і офлайн-предмети.

Як один із прикладів використання метавсесвіту, розробники показали, як користувачка Facebook віртуально опинилася на концерті, куди пішла її подруга. Потім вони разом телепортувалися до метавсесвіту, щоб вивчити сувеніри, доступні у віртуальному магазині виконавця.

Весь контент зі «звичайного» інтернету можна буде дивитися у метавсесвіті у вигляді голограм.

Окрему важливість складатимуть «креатори» — люди, які готові не лише споживати контент, а й створювати щось своє. Це можуть бути як художники, блогери чи спортсмени, так і звичайні люди — вам не буде потрібно жодної додаткової авторизації, щоб творити. Принаймні про це Цукерберг поки що не згадував :)

Також у метавсесвіті можна буде не лише спілкуватися та дивитися контент, а й грати. У метавсесвіті обіцяють VR-ігри. Серед перерахованих — VR-ремейки GTA: San Andreas та Resident Evil 4, а також Beat Saber, Blade&Sorcery та навіть королівська битва Population: One.

Крім того, Meta представила відразу кілька різних технологій: новий шолом змішаної реальності Project Cambria, AR-окуляри Nazaré та гаджет на руку, який розпізнає, що ви хочете написати рухами кисті.

скріншот / Mark Zuckerberg / Facebook
Фото: скріншот / Mark Zuckerberg / Facebook

Особливий акцент Цукерберг зробив на тому, з чим Facebook справлявся дедалі гірше — безпека даних та приватність користувачів. Він заявив, що зараз концепція метавсесвіту перебуває в зародковому стані — і це найправильніший час, щоб замислитися над загальною захищеністю.

Зазвичай технології розвиваються надто швидко, щоб політики могли зреагувати та правильно регулювати їх обертання. Однак до створення метавсесвіту, яким його бачать у Meta, знадобиться як мінімум кілька років. Таким чином технологія зможе розвиватися у своєму темпі, а влада при цьому зможе зрозуміти, як саме потрібно чи не потрібно регулювати метавсесвіт.

Зі свого боку Цукерберг обіцяє все те, що обіцяє Facebook — прозорість з боку компанії стосовно людей, можливість виставляти обмеження, контроль за інформацією користувачів… Загалом усе, з чим у компанії виникло так багато проблем останнім часом.

За його словами, спілкування у такому форматі також можна буде зробити приватним у налаштуваннях. Також він запевнив, що наголосить на безпеці особистих даних.

Тим не менш, до повноцінного функціонування метавсесвіту поки що дуже далеко. Для цього потрібна величезна кількість «технологічних проривів» у сфері дисплеїв, аудіо, штучного інтелекту, технологій відстеження рук, очей міміки та рухів тіла, графіки тощо.

«Найближчими роками я очікую, що люди перейдуть від того, щоб розглядати нас насамперед як компанію, що займається соціальними мережами, до сприйняття нас як компанії метавсесвіту», — сказав він тоді.

Що в результаті вийде у Цукерберга та його Meta — поки що сказати складно. Очевидно, що компанія має необхідну кількість ресурсів і талантів, щоб забезпечити розроблення метавсесвіту, який так хоче бачити Цукерберг. Але питання у тому, чи не розійдуться його бажання з нашими?

Приєднуйтесь до нас у соцмережах Facebook, Telegram та Instagram.

Показати ще новини
Радіо НВ
X