Переплутали кабелі? На Південмаші назвали ймовірну причину аварії ракети з українським двигуном

18 листопада 2020, 18:26
Вы также можете прочесть этот материал на русском языке

Пуск ракети-носія Vega, який відбувся 17 листопада в рамках місії VV17 за програмою Arianspace, був невдалим, ймовірно, через людський фактор.

Попередньо встановлено, що до інциденту привела «помилка об'єднання» при монтажі розгінного блоку AVUM, запевнили представники заводу Південмаш, де розроблявся один з двигунів ракети.

Відео дня

«Через вісім хвилин після вильоту зі стартового майданчика була виявлена погіршена траєкторія, за якою послідувала втрата керування транспортним засобом і подальша втрата місії. Пускова установка впала в абсолютно безлюдній місцевості недалеко від зони скидання, запланованої для ступіня Zefiro 9», — гоаорітся в повідомленні Arianspace .

За словами Роланда Лагіра, головного технічного директора Arianespace, встановлено, що кабелі, які вели до механізмів управління тягою на верхньому ступені, були перевернуті при монтажі двигуна на розгінний блок.

«Проблема з прокладанням кабелів привела до того, що двигун перемістив форсунку в неправильному напрямку у відповідь на команди системи наведення ракети. Це призвело до того, що ракета втратила керування відразу після включення двигуна четвертого ступеня ракети-носія. Лагір охарактеризував перевернуті кабелі як „людську помилку“, а не як проектну проблему», — йдеться в повідомленні Південмашу.

Блок маршового двигуна РД-843 виробляється на Південмаші за контрактом з компанією AVIO (Італія) і поставляється замовнику для подальшого монтажу на четвертий ступінь Vega (він же — розгінний блок AVUM).

«Таким чином, причиною інциденту не є конструктивні дефекти блоку маршового двигуна РД-843 або брак при його виготовленні на Південмаші. Разом з тим, остаточні висновки ще не зроблені», — йдеться в повідомленні представників заводу.

Раніше НВ писав, що в кінці 2018 ракета Vega компанії Arianespace запустила другий марокканський супутник дистанційного зондування, під назвою Mohammed VI-B. Запуск апарату з українським двигуном стався з космодрому у Французькій Гвіані.

Це другий супутник для космічної програми Королівства Марокко, після запуску Mohammed VI-A в листопаді 2017 року. Супутник Mohammed VI-B буде використовуватися в основному для картографування і землеустрою, регіонального розвитку, сільськогосподарського моніторингу, запобігання стихійним лихам, а також для прикордонного нагляду. Апарат важить 1110 кілограмів.

Ракета Vega розроблена Європейським космічним агентством (ESA) спільно з Італійським космічним агентством (ASI). Вона призначена для виведення на сонячно-синхронну орбіту висотою 1200 км супутників масою до 1200 кг або на полярну орбіту висотою 700 км супутників масою 1500 кг.

Вперше Vega запустили 13 лютого 2012 года з космодрома Куру.

poster
Підписатись на щоденну email-розсилку
матеріалів розділу Техно
Розсилка про те як технології змінють світ
Щопонеділка

Приєднуйтесь до нас у соцмережах Facebook, Telegram та Instagram.

Показати ще новини
Радіо НВ
X