Без шкідливих викидів. Airbus представила три концепти літаків на водні - фото
Компанія Airbus показала, як будуть виглядати літаки з нульовими викидами в атмосферу. Введення в експлуатацію цих літаків планують у 2035 році.
Кілька тижнів тому глава компанії Tesla Ілон Маск заявив, що повністю електричні літаки стануть «життєздатними», коли енергетична щільність акумуляторних батарей досягне 400 Вати-годин на кілограм, над чим «вже працюють інженери».
Свої проекти електролітаків зараз готують різні стартапи, а торік проект такого лайнера представила компанія Rolls-Royce.
Перші літаючі прототипи електричних літаків показував і головний авіабудівник у світі - компанія Airbus. Але нещодавно цей виробник вирішив дещо розширити свій шлях до екологічно нешкідливого майбутнього.
На сайті Airbus з'явилися деталі концептів трьох літаків з «нульовими викидами», які повинні будуть працювати на водневому паливі.
Компанія представила класичні лайнери з турбогвинтовими і турбовентиляторними двигунами, а також футуристичний концепт літака із суцільним крилом V-подібної форми без хвостового оперіння.
Передбачається, що літак з турбогвинтовим двигуном на водні зможе брати на борт до 100 людей і дальність його польоту складе близько 1800 км. Два інших проекти літака будуть розраховані на 200 пасажирів і зможуть літати на відстань понад 3700 км.
«Я твердо вірю, що використання водню - як у синтетичному паливі, так і у якості основного джерела енергії для комерційних літаків - може значно знизити вплив авіації на клімат», - заявив генеральний директор Airbus Гійом Фори.
У випадку з двома класичними проектами літаків резервуари з рідким воднем планують розмістити у задній частині літака, а у новому V-образному концепті паливо розподілять рівномірно по всьому фюзеляжу.
У Airbus припускають, що перші комерційні польоти таких літаків почнуться у 2035-му, а вже до кінця 2020-х повинен з'явитися робочий прототип водневого лайнера.
Серед основних проблем розвитку літаків на водневому паливіув компанії наголошують на необхідності створення відповідної інфраструктури в аеропортах, зокрема - транспорту і допоміжних систем для швидкої і безпечної заправки літаків воднем.
За оцінками Міжнародної організації цивільної авіації (ІКАО), до 2050 року фізично можливо задовольнити 100% міжнародного попиту на реактивне паливо за рахунок використання екологічно безпечного нового авіаційного палива на кшталт водню. І це повинно скоротити шкідливі викиди від авіації на 63%.
Пару років тому у Норвегії також затвердили програму повного переходу на електричну авіацію до 2040-го.

матеріалів розділу Техно
Приєднуйтесь до нас у соцмережах Facebook, Telegram та Instagram.