Без шкідливих викидів. Airbus представила три концепти літаків на водні - фото

22 вересня 2020, 12:45

Компанія Airbus показала, як будуть виглядати літаки з нульовими викидами в атмосферу. Введення в експлуатацію цих літаків планують у 2035 році.

Кілька тижнів тому глава компанії Tesla Ілон Маск заявив, що повністю електричні літаки стануть «життєздатними», коли енергетична щільність акумуляторних батарей досягне 400 Вати-годин на кілограм, над чим «вже працюють інженери».

Відео дня

Свої проекти електролітаків зараз готують різні стартапи, а торік проект такого лайнера представила компанія Rolls-Royce.

Перші літаючі прототипи електричних літаків показував і головний авіабудівник у світі - компанія Airbus. Але нещодавно цей виробник вирішив дещо розширити свій шлях до екологічно нешкідливого майбутнього.

На сайті Airbus з'явилися деталі концептів трьох літаків з «нульовими викидами», які повинні будуть працювати на водневому паливі.

Компанія представила класичні лайнери з турбогвинтовими і турбовентиляторними двигунами, а також футуристичний концепт літака із суцільним крилом V-подібної форми без хвостового оперіння.

Передбачається, що літак з турбогвинтовим двигуном на водні зможе брати на борт до 100 людей і дальність його польоту складе близько 1800 км. Два інших проекти літака будуть розраховані на 200 пасажирів і зможуть літати на відстань понад 3700 км.

«Я твердо вірю, що використання водню - як у синтетичному паливі, так і у якості основного джерела енергії для комерційних літаків - може значно знизити вплив авіації на клімат», - заявив генеральний директор Airbus Гійом Фори.

У випадку з двома класичними проектами літаків резервуари з рідким воднем планують розмістити у задній частині літака, а у новому V-образному концепті паливо розподілять рівномірно по всьому фюзеляжу.

У Airbus припускають, що перші комерційні польоти таких літаків почнуться у 2035-му, а вже до кінця 2020-х повинен з'явитися робочий прототип водневого лайнера.

Серед основних проблем розвитку літаків на водневому паливіув компанії наголошують на необхідності створення відповідної інфраструктури в аеропортах, зокрема - транспорту і допоміжних систем для швидкої і безпечної заправки літаків воднем.

За оцінками Міжнародної організації цивільної авіації (ІКАО), до 2050 року фізично можливо задовольнити 100% міжнародного попиту на реактивне паливо за рахунок використання екологічно безпечного нового авіаційного палива на кшталт водню. І це повинно скоротити шкідливі викиди від авіації на 63%.

Пару років тому у Норвегії також затвердили програму повного переходу на електричну авіацію до 2040-го.

poster
Підписатись на щоденну email-розсилку
матеріалів розділу Техно
Розсилка про те як технології змінють світ
Щопонеділка

Приєднуйтесь до нас у соцмережах Facebook, Telegram та Instagram.

Показати ще новини
Радіо НВ
X