Нові вібраційні технології. На розморожуванні крил літаків тепер можна зекономити до 80% енергії

Інновації

4 листопада, 18:30

У Німеччині вчені розробили нову систему, яка розчищає лід на крилах літаків за допомогою вібрацій — це дозволяє скоротити споживання енергії на 80% у порівнянні з традиційними методами.

Лід на крилах — серйозна загроза безпеці польотів. Він зменшує підйомну силу, збільшує опір повітря та може впливати на керування літаком. У крайніх випадках це може призвести до зривання потоку і втрати керованості.

Зараз літаки зазвичай підігрівають крила гарячим повітрям з двигунів. Але цей метод споживає багато енергії й не підходить для електричних або гібридних літаків — у них просто немає достатньої «зайвої» теплової енергії.

Замість того, щоб топити лід, нова технологія змушує обмерзлі ділянки крила вібрувати. Це призводить до того, що лід тріскається й відпадає.

Алгоритми визначають місця утворення льоду, а спеціальні п'єзоелектричні приводи створюють низькочастотні мікровібрації саме там, де потрібно.

«Наш метод дає змогу скоротити споживання енергії до 80%, що є важливим внеском у розвиток сталих авіаперевезень», — сказав Деніс Бекер, дослідник з інституту Fraunhofer LBF.

Вібрації майже непомітні для ока, але ефективні.

«Лід, що прилипає до крила, руйнується і відпадає», — пояснив він.

Технологію перевіряли в спеціальному льодовому аеродинамічному тунелі, де на крилі створювали реальні відкладення льоду. Система стабільно працювала та потребувала значно менше енергії, ніж традиційні теплові установки.

«Наші експерименти показали, що електромеханічне розморожування працює», — відзначив Бекер. — «Наступний крок — подальші випробування, щоб підготувати систему до тестування у польоті».

Система складається лише з блока живлення, датчиків та охолоджувального елемента. Дослідники сподіваються, що її можна буде застосовувати і на менших літаках або в умовах, де немає складної технічної інфраструктури.

У авіації скоро зросте потреба в енергоефективних рішеннях — електричні двигуни не матимуть гарячого вихлопу, який зараз використовують для традиційного обігріву крил.

«Пропульсивні системи майбутнього не будуть виробляти гарячий вихлоп або відхідне тепло», — додав Бекер.

Інші новини

Всі новини