Що зроблять технології з подорожами у 2020-х

31 січня 2020, 20:00

Що буде з індустрією подорожей протягом наступних 10 років і до чого тут технології

На початку нового року прийнято обговорювати можливі тренди і прогнозувати популярні технології на рік вперед. Оскільки почалася нова декада, спробуємо проаналізувати не просто деякі тренди 2020-го, а й напрями індустрії подорожей, які визначать першу половину найближчі кілька років.

Відео дня

Популярні види туризму

freepik.com
Фото: freepik.com

У всьому світі набирає обертів тренд на так званий мікротуризм. З появою безвізового режиму і виходом на місцевий ринок плеяди лоукостерів цей тренд розвивається і в Україні. Суть тренда досить проста — у величезної кількості людей не виходить спланувати тривалу подорож через цілу низку причин: від фінансових, до тимчасових (наприклад, не дають відпустку на роботі), тому вибирають невеликі поїздки, припустимо на вихідні куди-небудь в Європу.

Другою причиною цього тренду є небажання молоді витрачати багато часу на відвідування якогось одного курорту або напрямку. Найчастіше представники покоління Z віддають перевагу кільком коротким поїздкам на рік у різні місця, ніж стандартному 7−10-денному туру на умовний морський курорт. Сюди ж можна віднести і тип спонтанних поїздок, коли рішення приймається за кілька днів до від'їзду.

Торік проблема овертуризму стала однією з найбільш обговорюваних на багатьох конференціях і нетворкінгах. Цей тренд триватиме як у 2020-му, так і в наступні 5−10 років. Згідно з дослідженнями Booking Holdings, більше половини туристів готові віддати перевагу другим містам — менш відомим туристичним центрам, але з подібними пам’ятками і схожим досвідом.

Грубо кажучи, Барселона — це перше місто, Валенсія — друге. Крім того, для туристів усе більше стає важливим місцевий досвід — можливість подивитися на міста очима місцевого жителя. Особливо це цікаво робити в менш популярному місті. Цей тренд небезпечний тим, що згодом другі міста стануть такими ж завантаженими натовпами туристів, як і перші.

golocalholland.com
Фото: golocalholland.com

Цікавим трендом у молодих поколінь, чия частка в цій декаді стане найсуттєвішою, є екотуризм. До цього відносяться уподобання в місцевій органічної їжі під час подорожей, відмова від використання пластику, вибір екологічного виду транспорту (оренда електромобіля або електроскутера замість транспорту на викопному паливі), вибір тільки веганських готелів і т. ін.

Окремі категорії цього тренду — діджитал-детокс і спартанський відпочинок. Сюди можна віднести види відпочинку на природі, походи з рюкзаком і наметом, хайкінг. Важливим аспектом зазвичай вважається повна відсутність зв’язку або відмова від використання гаджетів та інтернету на час відпочинку. Наприклад, у США це не проблема, адже в більшості Національних парків повністю відсутній будь-який мобільний зв’язок.

Окремо варто виділити досить свіжий тренд «готелізаціі» оренди житла. Популярні сервіси оренди квартир і будинків, як наприклад Airbnb, продовжують експансію в готельний бізнес. Відбувається мікс цієї галузі і багато квартир і будинків перетворюються на своєрідні апарт-готелі, а багато готелів додають до своїх пропозицій варіанти апартаментів або розміщення «як вдома».

У провідних мережевих готелях вже можна знайти мікрохвильову піч, електроплиту або навіть міні-кухню. У відповідь, сервіси оренди житла починають надавати класичні готельні послуги, як, наприклад: трансфери, заздалегідь заготовлена їжа в холодильнику, екскурсії та все в цьому дусі.

Якщо термін «кочовий працівник» вже зміцнився в сучасному світі і такий тренд став даністю для молодого покоління, то бізнес-відпочинок починає набирати активні обороти. Суть досить проста: поєднання відряджень з кількома наступними днями відпочинку. Бізнесмени часто розуміють, що окремо відвідати те чи інше місце у них, найімовірніше, не буде часу, а ось виділити день-два на прогулянку умовним Сіетлом або Далласом можна собі дозволити, особливо, якщо відрядження випадає на четвер або п’ятницю.

Популярним трендом у 2020-х стануть подорожі на поїзді. Це об'єднує в собі як тренд «екотуризму», адже поїзди екологічніші, ніж літаки, так і власний тренд «люксовості» і зручності таких пересувань. І якщо в Азії акцент у подібному вигляді туризму роблять на швидкість пересування, то в Європі і США — на люксовість.

jasondanielshaw.com
Фото: jasondanielshaw.com

Потяги поступово перетворюються на міні-готелі, а деякі купе не поступаються номерам у 4−5-зіркових готелях. Крім того, з’являються цікаві маршрути з багатогодинними зупинками або зручними пересадками в популярних містах. Уже зараз можна знайти потяг з Нью-Йорка в Лос-Анджелес, який йде кілька діб і його головна мета, зовсім не дістатися з точки А в точку Б, а насолодитися поїздкою, особливо з огляду на той факт, що квиток на цей поїзд значно дорожчий, ніж на аналогічний переліт бізнес-класом. Зважаючи на це, трендом всієї декади можна назвати поїзні круїзи.

Круїзна індустрія також продовжує активно розвиватися і все ще є одним із найбільш швидкозростаючих секторів туристичного ринку. У 2020 році свої круїзи почнуть 19 океанських лайнерів, серед яких кілька воістину гігантських кораблів, здатних вмістити понад 5000 пасажирів кожен.

Справжньою сенсацією цього року стане круїзний дебют молодої компанії Virgin Cruises, створеної британським мільярдером Річардом Бренсоном. Круїзний лайнер Скарлет Леді створений за оригінальною концепцією, розрахованої спеціально на туристів покоління Y і Z. Рано загадувати, як це вплине на досить консервативний і зміцнілий круїзний ринок, але те, що такий конкурент сколихне всю індустрію, сумніватися не доводиться. Починається ера хіпстерських круїзів.

До речі, інша компанія Річарда Бренсона стоїть біля витоків ще одного тренду, який навряд чи розкриється в цьому році, але, який, найімовірніше, стане даністю до кінця цієї декади. Йдеться про Virgin Atlantic і індустрію перельотів. Virgin Atlantic, Emirates, Qatar Airways, Korean Airlines і ще кілька авіакомпаній планують повернутися з ери бюджетних перельотів в еру зручності і люксовості середини XX століття.

У згаданих компаніях вже з’явилися повноцінні барні зони для першого і бізнес-класу, а місця вже повноцінно конвертуються в ліжко з абсолютно закритою від неспокою зоною. І якщо ідеї літаючих готелів все ще виглядають утопічно й економічно не виправданими, то ідеї літаків з робочими зонами, а-ля коворкінг, з лаунжами, барами і зонами відпочинку замість звичних рядів сидінь виглядають досить цікаво. Окреме питання — як компанії збираються вирішувати проблеми безпеки та можливої евакуації в таких польотах.

Технології

helpdeskgeek.com
Фото: helpdeskgeek.com

Про популярні тренди в технологіях подорожей ми вже писали в попередній статті, наприклад, до аналізу трендів доповненої реальності, віртуальної реальності та роботів поки нічого додати. Інші технології не сильно зміняться, а будуть, радше, постійно вдосконалюватися і до середини декади сприйматимуться, як даність. Деякі з них сприймаються як даність вже в 2020 році.

Наприклад, технологія розпізнавання облич непомітно увійшла в наше життя з розвитком лінійки iPhone і, ось зараз, без цієї технології неможливо уявити собі Китай або перетин кордону з США. Різні біометричні системи настільки увійшли у вжиток силовими відомствами, що в деяких містах доводиться їх забороняти, як це зробили в 2019 року в Сан-Франциско.

Незважаючи на всі протести, розпізнавання облич все активніше розвиватиметься і в сфері подорожей: як метод проходження огляду в аеропортах, як платіжний засіб у готелях, як метод потрапляння на круїзний корабель, замість паспорта й інших документів.

Крім розпізнавання облич, розвиваються голосові технології та чат-боти. Уже понад 50% запитів у США робиться з використанням голосових чат-ботів і розумних колонок. Водночас рівень довіри до технології зростає і величезна частина бронювань вже сьогодні відбувається через голосові помічники. Більше 30% користувачів використовували свої розумні колонки й асистенти для здійснення певних покупок.

Проте для оплати бронювання людина все ще вважає за краще заходити в особистий кабінет застосунку або сайту і натискати кнопку, але й це скоро мине. 75% користувачів голосових сервісів задоволені і готові їх використовувати наступного разу. Варто зазначити, що голосові боти практично витіснили текстові, не давши останнім повноцінно розвинутися.

komando.com
Фото: komando.com

Агрегатори, «суперзастосунки» і маркетплейси продовжують витісняти стандартні сайти бронювань, і цей тренд — найімовірніше, фатальний, для тисяч сайтів. Очевидний маркер цього — Google зі своєю платформою Google Travel і планами створити на базі Google Maps своєрідний планувальник подорожей. Інші агрегатори теж не відступають від лідера. Наприклад, і Booking Holdings, і Airbnb також заявляють про свою роботу в цьому напрямку. CruiseBe, Tripadvisor і World Travel Holding роблять щось схоже у сфері круїзів.

Сервери подібних платформ накопичують зетабайти інформації, яка стає головним трендом цієї декади.

Big data і бази метаданих користувачів стали наріжним каменем і практично кожен великий тревел-бізнес використовує ці дані в своїх інтересах. Декада 2020-х ознаменується тим, що інтернет-сервіси знатимуть абсолютно всі ваші переваги і ще до початку пошуку вами варіантів подорожей будуть знаходити найкращі пропозиції.

У всьому винен штучний інтелект і машинне навчання. На основі величезних баз даних програми будуть персоналізувати абсолютно всі пропозиції, підлаштовувати їх під потреби клієнта і його фінансові можливості, а детерміновані алгоритми (алгоритми прогнозів) зможуть практично абсолютно точно передбачити ваш вибір. Всі ці програми вже існують. Їм потрібно лише накопичити трохи більше даних і навчитися, щоб вийти на необхідний рівень.

З нетривіальних технологічних трендів 2020 року можна назвати тревел-стримінг. Молоді покоління будуть використовувати соціальні мережі для трансляції своїх подорожей у прямому ефірі. І якщо влоги можна віднести до трендів планування поїздки, то тревел-стримінг — нове слово у сфері соціальних мереж і подорожей. Пряме включення можна вести практично з будь-якого міста світу і тепер для цього потрібен лише сучасний смартфон і мобільний інтернет.

Кумедні тренди, про які варто замислитися

23andMe
Фото: 23andMe

Останні кілька років стало популярно проходити ДНК-тести і дізнаватися, звідки ваші предки. Це породило кілька цікавих трендів у різних індустріях. Один з них торкнувся й індустрії подорожей. Це тренд поїздки на батьківщину предків.

Суть тренда в наступному: людина проходить ДНК-тест, з’ясовує, що її предки італійці або, наприклад, ефіопи, після цього з’являється бажання дізнатися культуру своїх предків, дізнатися, як вони жили, дізнатися, як живуть ймовірні брати і сестри зараз. Ймовірно, цей тренд з’явився як результат маркетингової програми між Airbnb і сервісу ДНК-тестів 23andMe.

Ця компанія знайшла відгук у серцях туристів. Як мінімум, новий вид туризму вже з’явився — це «аncestry tourism» або «heritage tourism», що можна перекласти як «туризм походження», «родовідний туризм» або «туризм спадщини».

Ще одним кумедним, але досить прибутковим трендом, який не можна пропустити, є туризм для тварин. Відомий факт, який можна застосувати, як мінімум, до країн Заходу — молоді покоління все частіше готові завести домашню тварину, ніж дитину. Особливо це стосується пар до 30 років. У таких парах тварина стає заміною дитини на ранніх етапах життя і господарі часто вимагають відповідного ставлення до тварини від сторонніх.

Для багатьох власників тварин (здебільшого собак) навіть не стоїть питання: «чи брати їх на відпочинок з собою?» Відповідно на чільне місце у таких мандрівників стають зони відпочинку для тварин, так звані «рet-friendly» (дружні до тварин) готелі з певними послугами, від вигулу і ветеринарів до спеціальних перукарень і «ресторанів».

Трохи дивовижної статистики, 55% власників тварин вважають, що їхні вихованці важливі рівно настільки ж, наскільки й дитина. 42% господарів тварин стверджують, що можливість взяти з собою вихованця впливає на їхній вибір під час планування подорожі.

Чому цей тренд не тільки кумедний, але й важливий для вивчення? Тому що майже половина господарів тварин готова заплатити більше, якщо вони зможуть взяти її з собою і готель/квартира будуть дружніми до тварин.

Практично всі перераховані вище тренди можна об'єднати в один — «не очікували ще п’ять років тому». І, напевно, це описує наші реалії життя в XXI столітті. Світ змінюється настільки швидко, що часом тренди, які були актуальними ще вчора, вже стали даністю, а тренди, що стали актуальними сьогодні, ще вчора вважалися безглуздими і фантастичними. «О сколько нам открытий чудных готовят просвещенья дух…», як казав класик.

Показати ще новини
Радіо НВ
X