Чому геймери ненавидять Warcraft 3: Reforged

17 березня 2020, 21:00
Вы также можете прочесть этот материал на русском языке

Геймери вже і забули, коли Blizzard не була в центрі скандалу. Щороку компанія дає привід себе посварити, ніби випробовуючи терпіння фанатів, які у «Метелиці», до слова, є найбільш лояльними.

Новий 2020 рік для Blizzard почався з релізу Warcraft 3: Reforged, яка включила «гнівний режим» у фанатів. Вибачення, масові повернення коштів і звання найгіршої гри в історії — все це звалилося на гру в перший же тиждень після виходу.

Відео дня

Тож ми не могли обійти тему осторонь, і сьогодні намагаємося з’ясувати, чи справедливий гнів фанатів.

Приклад, як не треба

Здебільшого геймери піднімають вила і кидають в розробників каміння через невиправдані очікування. Це стандартна практика, коли розробники видають обіцяний на презентаціях контент, бо терміни добігають кінця і є речі важливіші.

Супроводжуються подібні радикальні заходи новинними повідомленнями від власне розробників, щоб для геймерів це не стало шоком.

Blizzard же проводила розробку Warcraft 3: Reforged вкрай тихо. На презентації в 2018 році геймерам пообіцяли не просто оновлену графіку, а й доопрацьований сюжет, перезняті кат-сцени і поліпшені мережеві функції.

Через рік Blizzard анонсувала, що покращувати сюжет не буде. На першій презентації розробники зазначили, що хочуть залатати кілька сюжетних дірок і підігнати історію Warcraft 3 під канони World of Warcraft. Проте від ідеї відмовилися, але напряму геймерам про це не повідомили.

Якби не Polygon, які взяли інтерв'ю у віце-президента Blizzard Роберта Бріденбекера, то гравці так би і готувалися оцінювати новий сюжет Warcraft 3. Компанія не поспішила повідомити про зміни і на офіційному сайті, зате опублікувала дюжину матеріалів про пресованих орків, ельфів і інших героїв.

«Ми отримали багато корисних відгуків після BlizzCon 2018, коли фанати сказали нам: „Так, стривайте, нам подобається ця історія, може її не варто змінювати?“. Тому ми відмовилися від цієї ідеї. Фундаментально, це була приголомшлива історія, і всі погодилися, що краще залишити її такою, яка вона є», — сказав Бріденбекер.

Далі під ніж пішли сюжетні кінематографічні ролики і кат-сцени на «движку». Про це Blizzard повідомила пряміше — на презентації під час BlizzCon, на яку потрапили тільки власники платних квитків.

Нагадаю, що Blizzard проводить на фестивалі церемонію, яка транслюється безкоштовно і слугує майданчиком для анонсів. У наступні дні на презентації з розробниками дозволять бути присутніми тільки власникам реальних і віртуальних квитків.

Blizzard
Фото: Blizzard

Виходить, Blizzard не поінформувала більшість гравців. На щастя, користувачі Reddit пожвавішали і донесли важливу інформацію, але побачило ці повідомлення менше людей, ніж мало бути.

У 2018 році Blizzard пообіцяла переробити до чотирьох годин ігрових роликів, але в результаті ремайстер отримали тільки дві. Решті просто підтягнули роздільність, оскільки компанія знайшла початкові ролики оригінального Warcraft 3. Кат-сцени на «движку» також отримали мінімальні зміни, але гравцям обіцяли більше.

На офіційному сайті досі опубліковано тизер сюжетної кампанії, де замість статичної камери зверху, в кат-сценах показані зміни ракурсів, великі плани й інші кінематографічні прийоми.

Навіть напис «Більше 4 годин перероблених внутрішньоігрових роликів» залишився. Технічно Blizzard не ошукала, але своїм тизером сюжетної кампанії ввела гравців в оману, пообіцявши помітно більше, ніж зробила насправді.

Подібне навіть складно назвати обманом, а радше провалом з боку відділу зі зв’язків з громадськістю. Якби Blizzard вчасно інформувала гравців про зміни, то отримала б в свій бік жменю каміння, та й реліз відбувся би м’якше.

В результаті геймери відчули себе ошуканими і стали більш критично ставитися до гри, причому є за що.

Blizzard
Фото: Blizzard

Warcraft 3: Недокований

Крім перелічених вище умовностей Warcraft 3: Reforged виявилася неготовою і в технічному плані. Гра страждає від неналежної оптимізації, і нестабільна частота кадрів не є найбільшою проблемою.

Під час завантаження карти гра могла вже з перших секунд зарахувати поразку, а іноді Reforged і зовсім вилітає на робочий стіл. У моделей будівель зникають текстури, і на поле бою лишаються зелені квадрати. Гравці також скаржилися на тривалі з'єднання із опонентами.

Все ж варто зазначити, що не всі геймери мали проблеми. Помилки і лаги — справа індивідуальна, адже в одних гра може гальмувати щоп’ять хвилин, а декому крім просадок частоти кадрів і поскаржитися нема на що.

Blizzard
Фото: Blizzard

Ось що справді зачепило гравців, так це урізаний функціонал. З гри прибрали вилучили призначені для користувача кампанії, клани, таблицю лідерів і команди. Згодом Blizzard пообіцяла повернути частину вилученого, але поки що гравцям доводиться з цим змиритися.

До того ж заради сумісності з Warcraft 3, Blizzard перенесла оригінал на базу перевидання. Тож зазначені особливості, вилучені з Reforged, зникли і в класичній версії в Battle.net.

Вилучили і той самий культовий дубляж. Більшість акторів замінили, а репліки перезаписали на догоду цензурі. Якщо голоси людей і схожі з оригіналом, то міфічні істоти тих же орків стали звучати банально і нудно.

Масло у вогонь підлила й оновлена ліцензійна угода. Blizzard пам’ятає випадок з Dota, коли для користувача карта для Warcraft 3 перетворилася на окрему гру під назвою Dota, але сама «Метелиця» через це не заробила.

Тепер всі карти, створені гравцями, автоматично стають власністю Blizzard. До того ж компанія залишає за собою право використовувати напрацювання задля комерційних цілей і не виплачувати авторам відрахувань.

Здавалося б логічний хід, адже Warcraft 3 все-таки належить Blizzard. Та й поправка в призначеній для користувача угоді існує ще з часів StarCraft 2. Все ж ентузіазм гравців, які активно створювали карти для Warcraft 3, надто послабився.

Стратити не можна помилувати

Загалом ці фактори і вдарили по репутації Blizzard, а також оцінках Warcraft 3: Reforged. На Metacritic проект отримав користувальницький рейтинг в 0.5 балів, адже в основному гравці ставили нулі й одиниці. Загалом негативних відгуків набралося понад 12 тисяч.

Скріншот
Фото: Скріншот

Чи виправданий такий рейтинг? Називайте продажним, але я більше схиляюся до рейтингу критиків, які поставили грі 60 балів. Metacritic давно перетворився на такий собі суспільний рупор, де геймери можуть висловити своє обурення і безпосередньо вплинути на розробників.

Щоб залишити відгук на майданчику, користувачеві навіть не потрібно довести, що він грав в той же Warcraft 3: Reforged.

Приблизно те саме роблять і користувачі Steam з «бомбардуванням оглядами», але Valve почала з цим боротися, адже в такому випадку оцінка не показує власне якість гри.

Рейтинг в 0.5 балів — це оцінка не стільки Warcraft 3: Reforged, скільки самої Blizzard. Якби компанія безпосередньо спілкувалася з геймерами, розповідала про всі зміни безпосередньо і чесно повідомляла, що готує для гравців, то й скандалу не було б.

У Warcraft 3: Reforged є проблеми з оптимізацією, озвучуванням героїв і і графікою, і оцінка критиків в 60 балів більш ніж заслужена, але звання «найгіршої гри в історії» Metacritic проект не заслуговує.

poster
Підписатись на щоденну email-розсилку
матеріалів розділу Техно
Розсилка про те як технології змінють світ
Щопонеділка

Приєднуйтесь до нас у соцмережах Facebook, Telegram та Instagram.

Показати ще новини
Радіо НВ
X